2018-01-16, 01:00
Medlem
Jewishuncles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Vad har batikhäxor med saken att göra? Jag ligger nog nära till att vara en batikhäxa men aldrig att jag skulle jamsa med och förstå dessa barnamord.
Batikhäxor drivs i grunden av ett ofantligt stort behov av att föööörstå. Har du läst hemmets journal någon gång? Historierna där är alltid av karaktären att man ska fööööörstå.

Det kan vara jättefint att förstå men det handlar i det mesta om.att man vill se sig som förstående inte att man är förstående.
Senast redigerad av Jewishuncle 2018-01-16 kl. 01:04.
Citera
2018-01-16, 01:01
Medlem
Jewishuncles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surrexerunt
Har man barn så hänger man upp julpynt, oavsett hur dåligt man mår.
Så du bryr dig om barnen när det gäller att de ska ha pyntat men sedan gällande deras liv är du likgiltig? Okej
Citera
2018-01-16, 01:02
Medlem
Kan man testa en avlidens dna mot ouppklarade mord? Kan man mörda sin familj kanske man kan ha gjort lite annat också...?
Senast redigerad av rappytt 2018-01-16 kl. 01:04.
Citera
2018-01-16, 01:03
Medlem
Citat:

"Må dåligt" är inte detsamma som sjukdomen depression. Det finns även grader av depression.
Citera
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Som jag förstår formuleringarna så var det inte flera olika lärare utan en lärare som stod för hemundervisningen, nu minns jag inte vilka klasser de går i, men jag gissar att en "4-9 lärare" tog båda eleverna, jag kan inte tro att de skickar 2 lärare även om det är två olika skolor, det är visserligen Bjärred, men läraren som åkte ut måste rimligen varit anställd av Bjärreds kommun oavsett skola denne hade tjänst på.

Nja, enligt rektorns uttalande var det tre lärare från högstadieskolan som skötte om äldsta dotterns skolundervisning sedan 2016. Den yngre dottern hade hemundervisning sedan i höstas från sin mellanstadieskola - annan rektor - oklar hur många lärare som hade hand om detta.
Den ena dottern lärare kallades också för mentorer av rektorn
Citera
Bannlyst
Citat:

Om du hänger upp julpynt för dina barn när du har dödsångest så är det berömvärt, men utgå inte från att alla har den styrkan.
Citera
2018-01-16, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Svårt deprimerade hänger inte upp julstjärnor! Jag förutsätter att det är kvinnan i huset som pyntar.

Svårt deprimerade kan inte kliva upp ur sängen. Medelsvårt deprimerade tar inte tag i saker, överlever bara. Lätt deprimerade kanske gör lite grann. En lätt deprimerad tar inte livet av sig, eller sin familj, ens i samförstånd!

Tänker nu att det kanske är så att OH hade tempproblem. Han slår sin familj, någon dör. Fler slag i panik. De bäddas ned i sina sängar. GM tar livet av sig.
Kanske inte så logiskt ändå- om en vuxen ger en annan däng och slag, så borde de andra två lägga sig i och försöka stoppa den som vill slå-
då blir det kamp -en vill slåss men tre andra gör motstånd.
Ingenting i den riktningen har framkommit om att en person har slagit ihjäl de andra tre.
I så fall skulle Polisens utredning varit färdig.
Citera
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Tack
För att bara ange hur jag ser på begreppet "veta/vet", nej jag har inte sett brevet själv, och personen jag pratade med hade inte sett innehållet i avskedsbrevet (pappersbrev/datoranteckningar/video osäkert vilket). Men personen jag pratade med hade vetskap om ATT det fanns ett avskedsbrev, dock osäker på typ av avskedsbrev, men formulerat av båda föräldrar. Min källa har alltid haft rätt, drar inte sig med skvaller annat än om han har kunskap. Dessutom har tre andra fått höra exakt samma av för dem väldigt trovärdiga källor att det funnits ett avskedsbrev. Att det fanns avskedsbrev är i dessa sammanhang inget känsligt, jag har inte exakt uppgift med dessa typer av fall så finns det i 90% av fallen avskedsbrev på platsen.

Utan det jag fick höra, som flera andra sagt, jag har även via PM fått veta vilken källa de har, så kan vi säga "att med mycket stor sannolikhet, en sannolikhet som gränsar till visshet" (torbjörn Fälldin) att det fanns ett avskedsbrev formulerat av båda föräldrar.

Men det kanske är skitsamma, för jag har även fått mer information om sakernas beskaffenhet i både detta ärende och sista dödsskjutningen i Malmö, dock så kommer jag inte att skriva dessa saker, då jag är less att bli hånad och förlöjligad om att jag skriver saker jag fått veta direkt från polishuset. Finns inget intresse så får det vara.

//scheele

Bra! Det är inte alls skitsamma för det blir en annan historia. De flesta här är nog tacksamma, förutom de som jobbar för polisen kanske (😄&#129319.

Jag tycker du borde dela med dig mer!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Kanske inte så logiskt ändå- om en vuxen ger en annan däng och slag, så borde de andra två lägga sig i och försöka stoppa den som vill slå-
då blir det kamp -en vill slåss men tre andra gör motstånd.
Ingenting i den riktningen har framkommit om att en person har slagit ihjäl de andra tre.
I så fall skulle Polisens utredning varit färdig.

Ja, någon borde ju ha kunnat ringa 112 också. De tycks ha övermannats planerat. Samtidigt är de säkra på vem som är GM... eller vem som utger sig för att vara det.
Citera
2018-01-16, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Instämmer till fullo. Svårt deprimerade har ett enormt skygglappstänk, de orkar helt enkelt inte se så lång som till kommande jul och julpynt. De flesta kommer entré ens upp ur sängen, orkar göra sig mat eller klä på sig.

Modern har ju uppenbarligen gått till jobbet stracks före jul. Om hon varit mycket svårt sjuk i cancerrecidiv eller i en svår depression hade hon med största sannolikhet inte gått till jobbet på skattemyndigheten.
I synnerhet som hon kanske också hade sjuka barn hemma. Då blir man sjukskriven och får cancerbehandling.
För att försöka få ett avslut i en 2000 inlägg lång debatt om det var julpyntat eller ej, det var julpyntat det har vi säkra uppgifter på.
Tror inte vi kan dra så mycket slutsatser kring julpyntningens vara eller icke vara, kan ju vara någon släkting som kommit och hjälpt till med julpyntet? men mest troligt kanske någon av barnen? Visst de var sjuka, men här hemma har ungarna en föreställning om osedvanligt lång julpyntningsperiod, vilket leder till att både krampanfallsinducerande blinkade slingor och små jultomtar finns överallt i huset redan innan julkalendern startat.

Jag ser inte hur julpynt ska kunna fungera som en indikator på hur nära föräldrar är att utplåna familjen.
Citera
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Kan man testa en avlidens dna mot ouppklarade mord? Kan man mörda sin familj kanske man kan ha gjort lite annat också...?

Självklart.
Citera
Bannlyst
När jag läser en del av er så tolkar jag det såhär.
1. Skolan har gjort fel, ungarna hade ingen rätt att vara hemma.
2. Den stora smärtan och djupa krisen beror på flera saker. Otrohet, Incest, Makt, Fasad som rämnar, och skilsmässa
3. Scientolog sekten tvingade dom.
4. Ungarna var INTE sjuka,- Ingen diagnos
5. Pappa mördade alla för att han flippa.
6. Huvuden måste rulla hos kommun och skola
7. Köpt moppe - mycket mystiskt
8. Mamma var kärnfrisk, och har aldrig haft cancer.
9. ME är ingen sjukdom
10. ME är en sjukdom
11. Dottern har hängt pappan
12. Alla är mördade pga pappans skattefiffel
13. Incest bubblan sprack
14. Knivmord
15. Inget blood
16. Helt plötsligt blev pappan Josef Fritzl
17. Han döda alla för att dom bodde i ett hus med mögel
mm.
mm.
mm.

Jo, men detta låter ju helt logist.
Lägger vi ihop allt det där, så har vi ju svaret.
Tänk att lösningen var mitt framför näsan på oss.

ELLER :

Jag tror att det var en Mycket käleksfull familj !
Mammans ev cancer som troligtvis återkommit med dödlig kraft, tillsammans med barnens svåra sjukdomar, tror jag föranledde detta.
Jag tror att familjen (framför allt pappan) kämpade in i det sista, men förmodligen fick dom ett så fruktansvärt dåligt besked att man inte såg nån annan utväg.
Efter många års lidande, som kanske blev värre, så kände dom gemensamt att nu räcker det.
Hur sjukt det än låter, så tror jag att det finns kärlek bakom detta fruktansvärda beslut.
Det är MIN TEORI, och jag menar inte att det är rätt att mörda på detta sätt, men det känns som en logisk förklaring.

Nej... det sista här känns ju hel fel, så kan det ju inte ha gått till.!
Vi får köra på det första stycket.
Baaaam , jag löste det.... God natt. !!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in