2018-01-16, 00:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Vänligen....
Posta bild på mamman.
Ingen annan har hittat henne, så snälla lägg upp en bild

Bilden var tydligen på en annan med samma namn.
Citera
2018-01-16, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gp1
Jag har inte skrivit att flickorna hade narkolepsi. Det ända vi vet är att en var väldigt sjuk den andra misstänktes få samma symptom (om jag minns rätt) och att läkarna hade svårt att diagnosticera vad de led av. Jag kan ha fel men bara hopplöshet driver en till döden. Hopplöshet att ens barn blir friska någon gång och att man själv har orsakat eländet. I de flesta fall kämpar föräldrarna till sista droppen av hopp att hitta botemedel men skuldkänslorna är svåra att klara.

Tror du har fångat det helt Korrekt. Det fanns inget hopp. Om bot.
Citera
2018-01-16, 00:17
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Fel. Varför säger du det?
Det var en träkrans som inte hade något med jul eller någon annan högtid att göra.
Det är med sådana här slarviga uttalanden vi får massa trådsanningar som ingen är betjänt av.

Det är en träkrans på dörren under jultid. Ser absolut ut som något mina grannar hänger upp just runt advent. Och tar ner därefter. Hur vet du att just denna krans inte hör till de vanliga adventskransar folk hänger på sina dörrar just nu? Den ser precis ut som en sådan.
Citera
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Poliserna som hade varit i huset erbjöds psykologhjälp efteråt så det var nog en fasansfull scen i huset när de gick in. Det har talats en del om knivar och blod. En tanke jag har är att om barnen tog sina liv först så kan de ha snittat handlederna. I så fall blir det ju en hel del blod. Man skulle kunna tänka sig att de först tog en överdos av något läkemedel och sedan snittade. Skulle det vara pappan som har knivskurit barnen till döds så är det svårt att betrakta det som barmhärtighetsmord.

Kan de ha kräkts upp blod?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
EN grannes observation.

Du kanske skulle läsa tråden från början.

Vad är din egen observation då? "Allt" i den här tråden är ju "en granne", "säker källa", "poliskontakt", "jag fick ett PM".

Vad är det med dig?
Citera
2018-01-16, 00:18
Medlem
Citat:

Sluta nu. Ungarna skulle gradvis tillbaka till skolan. Då fick galningen OH panik som det verkar! Han var väl inte sjuk, eller? I så fall har han dolt det bra... Om en är frisk så är det den friska personens huvuduppgift att hjälpa de andra. Klarar man inte av det själv, ber man om hjälp. Det gjorde han inte. Han bara gnällde och beklagade sig. Så gör man inte som ansvarstagande vuxen. Var hela gänget palliativa? Nix, då hade de haft ASIH där.
Senast redigerad av rappytt 2018-01-16 kl. 00:21.
Citera
2018-01-16, 00:19
Medlem
Jewishuncles avatar
Citat:
Nej det finns det inte om sådana som dig!! Fy fan.

Hur kan det någonsin vara rätt att döda ett barn som inte ens är så sjukt som ni sitter och påstår. Hoppas jag ingen av er är förälder
Citera
2018-01-16, 00:20
Bannlyst
Tänkte bara kasta in några saxade klipp från tidningarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Genom statistik. Hur många män har dödat sin familj för att de är sjuka? En potent, kunnig o h driven man löser väl problemen en efter en.

Jag vidhåller att denne mans svaga punkt är hans fru. Oavsett så är det tragiskt och jag hoppas att vi får veta varför inom kort.

– Vi har jobbat nära och vi har sett en familj i djup kris. Men att det skulle gå så här det fanns inte på kartan. Det kunde ingen tro, säger rektorn.

– Jag fick ett intyg innan beslutet, sa skolans rektor Margareta Strand Karlsson

– Han har jobbat mycket hemma på sista tiden. Vi har disponerat det så för att han ska kunna prioritera att vara mer med sina döttrar. Och gått ner lite i tid för att prioritera familjelivet, säger hans närmaste chef

Margareta Strand Karlsson, rektor på Alfredshällskolan, beskrev det under onsdagen som ”en familj i djup kris” som man jobbade nära.

Familjens två döttrar, som båda var i grundskoleålder, fick hemundervisning av ”medicinska skäl”.
För flickorna innebar det att de aldrig besökte skolan. I stället kom lärare hem till dem för undervisning tre respektive fyra dagar i veckan.

Dokument från kommunen visar att föräldrarna och personal från skolan hade en tät dialog om flickornas skolgång.

Tidigt förstod polisen vad som orsakat familjemedlemmarnas död så man har ingen anledning att söka efter en utomstående gärningsman. Polisen anser att familjens hem också är brottsplatsen.

Det var en familj i djup kris, som plågades av sina omständigheter, säger rektorn

Polisen säger att man gjort fynd i villan, som möjligen kan bild av vad som hänt

Detta säger egentligen ingenting.
Citera
2018-01-16, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Tänkte bara kasta in några saxade klipp från tidningarna.

– Vi har jobbat nära och vi har sett en familj i djup kris. Men att det skulle gå så här det fanns inte på kartan. Det kunde ingen tro, säger rektorn.

– Jag fick ett intyg innan beslutet, sa skolans rektor Margareta Strand Karlsson

– Han har jobbat mycket hemma på sista tiden. Vi har disponerat det så för att han ska kunna prioritera att vara mer med sina döttrar. Och gått ner lite i tid för att prioritera familjelivet, säger hans närmaste chef

Margareta Strand Karlsson, rektor på Alfredshällskolan, beskrev det under onsdagen som ”en familj i djup kris” som man jobbade nära.

Familjens två döttrar, som båda var i grundskoleålder, fick hemundervisning av ”medicinska skäl”.
För flickorna innebar det att de aldrig besökte skolan. I stället kom lärare hem till dem för undervisning tre respektive fyra dagar i veckan.

Dokument från kommunen visar att föräldrarna och personal från skolan hade en tät dialog om flickornas skolgång.

Tidigt förstod polisen vad som orsakat familjemedlemmarnas död så man har ingen anledning att söka efter en utomstående gärningsman. Polisen anser att familjens hem också är brottsplatsen.

Det var en familj i djup kris, som plågades av sina omständigheter, säger rektorn

Polisen säger att man gjort fynd i villan, som möjligen kan bild av vad som hänt

Detta säger egentligen ingenting.

Jo, det säger att det är en brottsplats. Inte en avdelning för barmhärtighetsmord! Om alla obehagliga människor i tråden kunde förstå detta. Flera mord har begåtts!
Citera
2018-01-16, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Fy fan, om föräldrarna övertalat barnen att ta livet av sig.

Barnen var dödsdömda. Den äldre systern var döende, skulle dom bara sitta och se den yngre plågas på samma sätt framför deras ögon???

Eller hur tänkte du?
Citera
2018-01-16, 00:24
Medlem
Jewishuncles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Jo, det säger att det är en brottsplats. Inte en avdelning för barmhärtighetsmord! Om alla obehagliga människor i tråden kunde förstå detta. Flera mord har begåtts!
Ja denna tråden är verkligen fylld av extremt äckliga människor. Sitter ni inte redan inlåsta borde ni gå till närmsta mottagning och säga att det där med att döda barn det är rätt okej ändå
Citera
2018-01-16, 00:25
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crossmack
Det är helt normalt beteende att tala väl om människor som nyligen dött. Inget tyder på att de var överdrivet perfekta, snarare att de uppfattades som helt vanliga, välanpassade människor, Folk rotade inte i det för att de inte såg någon anledning. Uppenbarligen slog någonting slint mot slutet ja, men det är precis därför historien är så uppseendeväckande.
Bra inlägg vilket beskriver det jag också tycker efter ha läst merparten av inläggen här och på andra ställen. Massor med inlägg som är läsvärda även om denna tragiska händelse inte blir förklarad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in