Tänkte bara kasta in några saxade klipp från tidningarna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fleshsuckforum
Genom statistik. Hur många män har dödat sin familj för att de är sjuka? En potent, kunnig o h driven man löser väl problemen en efter en.
Jag vidhåller att denne mans svaga punkt är hans fru. Oavsett så är det tragiskt och jag hoppas att vi får veta varför inom kort.
– Vi har jobbat nära och vi har sett en familj i djup kris. Men att det skulle gå så här det fanns inte på kartan. Det kunde ingen tro, säger rektorn.
– Jag fick ett intyg innan beslutet, sa skolans rektor Margareta Strand Karlsson
– Han har jobbat mycket hemma på sista tiden. Vi har disponerat det så för att han ska kunna prioritera att vara mer med sina döttrar. Och gått ner lite i tid för att prioritera familjelivet, säger hans närmaste chef
Margareta Strand Karlsson, rektor på Alfredshällskolan, beskrev det under onsdagen som ”en familj i djup kris” som man jobbade nära.
Familjens två döttrar, som båda var i grundskoleålder, fick hemundervisning av ”medicinska skäl”.
För flickorna innebar det att de aldrig besökte skolan. I stället kom lärare hem till dem för undervisning tre respektive fyra dagar i veckan.
Dokument från kommunen visar att föräldrarna och personal från skolan hade en tät dialog om flickornas skolgång.
Tidigt förstod polisen vad som orsakat familjemedlemmarnas död så man har ingen anledning att söka efter en utomstående gärningsman. Polisen anser att familjens hem också är brottsplatsen.
Det var en familj i djup kris, som plågades av sina omständigheter, säger rektorn
Polisen säger att man gjort fynd i villan, som möjligen kan bild av vad som hänt
Detta säger egentligen ingenting.