Citat:
Ursprungligen postat av
Caracallas
Går inte narkolepsi och liknande att lindra med Amfetamintabletter från läkare? Förr var det iaf vanligt att det skrevs ut och då kunde patienten fungera .Är det bekräftat att det var kronisk trötthet de led av?
Nej på bägge dina frågor. Vi vet inte vad de led av, kronisk trötthet är ju ingen specifik diagnos utan kan väl peka på flera olika diagnoser. Narkolepsi tror jag inte de hade, jag har inte hört talas om en enda person med narkolepsi som måste begränsas till hemmet på detta vis som flickorna verkar ha gjort.
Citat:
Ursprungligen postat av
gp1
Jag har funderat om flickornas ålder och att de var små barn 2009 då hysterin om att vaksinera sig mot svininfluensan var som värst och OM föräldrarna vaccinerade sina barn och sig själv och detta resulterade i en utlösande faktor för sjukdomsfall hos barnen. Plötsligt och sällsynt hos båda barnen. Så sällsynt att diagnoser kunde inte fastställas av läkarna. Kan det vara så att föräldrarna till slut förstod att kanske vaccineringen var orsaken. Med denna vetskap så fick de väldigt djupa skuldkänslor att de utsatte sina barn för risk. Detta kan driva en förälder till vansinne och djup depression. Pappan tog hand om familjen men jag tror att det var groll om vem var pådrivande att ta vaccinet och så pågick det i många år. Skuldkänslorna gjorde att mamman blev psykotisk tog sina barns liv och sitt liv och när pappan kom hem så brists det för honom. Något sådant. Skuldkänslorna av att ha orsakat sjukdomen i sina barn och vansinnet av maktlösheten att hjälpa de kan driva vem som helst till döden.
Vill påpeka att jag INTE är en av motståndarna till vaccinering, tvärtom alla mina barn är vaccinerade med grundvaccinerna. Dock vad det gällde svininfluensan blev jag tveksam att vaccinera och om det var säkert eftersom jag läste att vaccinet blev ganska hastigt framtagen och inte på ett helt säkert sätt som det brukas för att framställa de andra vaccinen. Jag avstod då att vaccinera mig och barna.
Om man kunde bekräfta att föräldrarna vaccinerade sina barn mot svininfluensan 2009 då tror jag att det kanske orsakade sjukdomen i barna och det skulle förklara om hur en välbeställd, framgångsrik, medelklassfamilj kan utplåna sig själv. En tanke som slog mig när jag räknade hur gamla de var 2009.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Svininfluensa. Där står om biverkningar som sket, ganska sällsamt dock, vid vaccineringen 1976 i USA där det var utbrott samma år. Stakars de och deras anhöriga.
Detta är inte troligt, jag ska berätta varför:
1. Narkolepsi är inte överdrivet svårt att diagnosticera, och barnen har såvitt jag vet inte bekräftats ha narkolepsi utan "kronisk trötthet" vilket inte är en specifik diagnos.
2. Narkolepsi begränsar en inte till hemmet på det vis som skett för flickorna
3. Om deras trötthet är en biverkning av vaccinet skulle de väl begränsas till hemmet 2009-2010, dvs precis efter de fått sprutan, istället för flera år senare. Det går inte ihop.