2018-01-15, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlayerGirl1994
Nu har jag följt den här tråden, som många andra.
Ingen av oss vet vad som hänt och ingen säger ngt. Verkligen en tragisk händelse.

Jag har ivf tittat runt bland Instagramkontot som länkats flera ggr, dess vänner. Då jag inte kunde se om det är bekräftat att det är hennes konto?
Där ser man att det finns vänner i bland annat Lund som personen taggat. Så inte omöjligt att det är rätt?

Vad som är anmärkningsvärt med det kontot är ivf att det har ett vanligt socialt liv online fram till årsskiftet 2016. Efter dec. 2015 försvann kommentarer och aktivitet på ivf Instagram från kontot angivet ovan och det blir helt tyst. Eller det går inte att hitta ngn aktivitet efter det.

Ungdomar kan också stänga ned och öppna nya konton och det är rätt vanligt, så det behöver inte betyda ngt. Många av de vänkonton som är kopplade till "A****isbored" är idag stängde utan aktivitet på.

Vet inte om jag tillför ngt nytt, men skam den som inte delar!

Hur kan du se detta? Är kontot privat kan man väl inte se personens följare & följer? Eller följde du henne?
Citera
2018-01-15, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Går inte narkolepsi och liknande att lindra med Amfetamintabletter från läkare? Förr var det iaf vanligt att det skrevs ut och då kunde patienten fungera .Är det bekräftat att det var kronisk trötthet de led av?

INGET är bekräftat mer än att 4 personer döt, flickorna hade hemundervisning pga någon sjuka med extrem trötthet (rektorn), att föräldrarna jobbat mer hemifrån nu än förr OCH polisen inte söker en extern gärningsman. Inget mer! Allt annat är spekulationer, rykten, tolkningar av sånt som skrivits (av media, oss, i PM mm).

Vi får kanske veta något om hur de dött på sikt och ev lite mer. Men kanske aldrig får veta vad barnens sjukdomar var. Det blir upp till att se vad polisen släpper för information.
Citera
2018-01-15, 23:31
Medlem
Poliserna som hade varit i huset erbjöds psykologhjälp efteråt så det var nog en fasansfull scen i huset när de gick in. Det har talats en del om knivar och blod. En tanke jag har är att om barnen tog sina liv först så kan de ha snittat handlederna. I så fall blir det ju en hel del blod. Man skulle kunna tänka sig att de först tog en överdos av något läkemedel och sedan snittade. Skulle det vara pappan som har knivskurit barnen till döds så är det svårt att betrakta det som barmhärtighetsmord.
Citera
2018-01-15, 23:32
Medlem
Flash-999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
I ett svenskt villområde är det nästan lag på juldekorationer om man inte tydligt tillhör annan religion eller vill visa sig annorlunda

Eller om familjen är i "djup kris" och samtliga tragiskt döda någon vecka senare, då kanske man faktiskt har skippat julpyntet detta år utan att för den sakens skulle vara med i scientologerna.

Sedan vet jag förstås inte om de var det eller ej, men om detta är den enda "ledtråden" så är det minst sagt ytterst svag och ogrundad spekulation.
Citera
2018-01-15, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prettyinpurple
Pappan var tydligen väldigt nära att bli befordrad till Professor. Han hade skickat in en ansökan inte långt innan det hemska hände.

https://imgur.com/a/Tu2dd

Något tragiskt oväntat måste ha skett inom familjen och ett snabbt beslut fattades i.o.m. att han fortfarande var inriktad på att göra karriär och utvecklas. Han verkar även vara en mycket vänlig, kunnig och omtyckt man.

1. Den infon kom redan för x antal inlägg sedan.
2- Och vi vet bara att den behandlades nyligen. Kan ha skickats in för flera månader sedan då en granskning sker på många sätt av en sådan ansökan. Av flertalet sakkunniga.

Detta är processen på en annan fakultet på Lunds universitet;
https://www.naturvetenskap.lu.se/internt/sites/naturvetenskap.lu.se.internt/files/processbeskrivning_lfn_befordran_201701.pdf
Citera
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koppykatt
Detta med barnens sjukdomar , mammans cancer och pappans kliniska depressioner som du framför som fakta och motiv för morden, har du glömt bort att inget av det är verifierat ännu?

Själv håller jag i så fall lika benhårt fast vid uppfattningen att en kombination av sektideologi och en mördartyp av kategori ”besviken” , ( då pappan som GM) bildar sammantagen bakgrund till familjens död.
Inget av de inlägg som påstådda bekanta o vänner (till pappan främst) som dykt upp idag och gett sin version har ändrat min inställning. Tyvärr utläser jag av dem endast den vanliga formen av förnekelse i chockfas,” han som var så snäll o klok skulle aldrig göra en fluga förnär”

Här pågår en mordutredning, trippelmord och suicid med en GM som är död.
Jag tror fortfarande att barnens kroniska trötthet var en cover up för att kunna hålla dem hemma t ex.
Ja, hoppas verkligen att polisen rycker i alla trådar. Kan någon av barnen ha kontaktat BRIS om förhållandena hemma? Finns någon scientolog som kan berätta om familjen gick på deras möten?
Citera
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Fast det stämmer in på profilen för anomiska mördare. De har ofta varit stressade och mått dåligt under ungefär ett år innan de skrider till verket, fast omgivningen märker sällan av hur illa det är. Skillnaden från andra som blir deprimerade och begår självmord är att de ser familjen som en förlängning av dem själva. De bedömer att livet inte bara är meningslöst för dem att leva, utan att det därmed även är meningslöst för deras familj att leva.

I det fallet tror jag att du behöver kasta om ordningen i den sista meningen för att det ska bli begripligt. Och kanske lägga till att det är själva avgörandet att familjens liv är "meningslöst" som återger pappan hans "meningsfullhet" eller betydelse, men högst tillfälligt. "Mord är en slutgiltig lösning på ett tillfälligt problem".

Sen är det då en fråga om hans beslut är överenskommet och verklighetsöverenstämmande och kanske uppfattat "nödtvunget" – eller inte.

Men det har jag ju sagt tidigare.
Citera
2018-01-15, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Here we go again...
Snart kommer vi in på incest igen.
Ok, av allt som inkommit i denna tråd från, vänner, kollegor, media, skola, oss idioter här på fb och många fler....
Hur kommer du fram till svartsjuka ?
Genom statistik. Hur många män har dödat sin familj för att de är sjuka? En potent, kunnig o h driven man löser väl problemen en efter en.

Jag vidhåller att denne mans svaga punkt är hans fru. Oavsett så är det tragiskt och jag hoppas att vi får veta varför inom kort.
Citera
2018-01-15, 23:38
Medlem
gp1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anna-Karin85
Via arbetet! Anledningen till att folk spekulerar i diverse diagnoser är att läkarna inte har kunnat fastställa en diagnos (detta har han sagt till mig personligen). Jag kan dock intyga att sjukdomen/symptomen är inget föräldrarna kan ha hittat på då diverse prover etc visar att sjukdom föreligger samt att det är uppenbart om man träffat barnen.

Jag har funderat om flickornas ålder och att de var små barn 2009 då hysterin om att vaksinera sig mot svininfluensan var som värst och OM föräldrarna vaccinerade sina barn och sig själv och detta resulterade i en utlösande faktor för sjukdomsfall hos barnen. Plötsligt och sällsynt hos båda barnen. Så sällsynt att diagnoser kunde inte fastställas av läkarna. Kan det vara så att föräldrarna till slut förstod att kanske vaccineringen var orsaken. Med denna vetskap så fick de väldigt djupa skuldkänslor att de utsatte sina barn för risk. Detta kan driva en förälder till vansinne och djup depression. Pappan tog hand om familjen men jag tror att det var groll om vem var pådrivande att ta vaccinet och så pågick det i många år. Skuldkänslorna gjorde att mamman blev psykotisk tog sina barns liv och sitt liv och när pappan kom hem så brists det för honom. Något sådant. Skuldkänslorna av att ha orsakat sjukdomen i sina barn och vansinnet av maktlösheten att hjälpa de kan driva vem som helst till döden.

Vill påpeka att jag INTE är en av motståndarna till vaccinering, tvärtom alla mina barn är vaccinerade med grundvaccinerna. Dock vad det gällde svininfluensan blev jag tveksam att vaccinera och om det var säkert eftersom jag läste att vaccinet blev ganska hastigt framtagen och inte på ett helt säkert sätt som det brukas för att framställa de andra vaccinen. Jag avstod då att vaccinera mig och barna.

Om man kunde bekräfta att föräldrarna vaccinerade sina barn mot svininfluensan 2009 då tror jag att det kanske orsakade sjukdomen i barna och det skulle förklara om hur en välbeställd, framgångsrik, medelklassfamilj kan utplåna sig själv. En tanke som slog mig när jag räknade hur gamla de var 2009. https://sv.wikipedia.org/wiki/Svininfluensa. Där står om biverkningar som sket, ganska sällsamt dock, vid vaccineringen 1976 i USA där det var utbrott samma år. Stakars de och deras anhöriga.
Citera
2018-01-15, 23:39
Medlem
AA-suiteds avatar
Jag vet inte om såna här inlägg är okej men jag provar ändå:

Den här tråden har mer än 500 jävla sidor och det jag hittar på de två senaste är massa spekulationer. Kan någon summera vad vi har kommit fram till klart och vilka rykten som väger tyngst? Då menar jag inte vad du tror väger tyngst utan att det har någonting som stärker det.
Citera
2018-01-15, 23:39
Medlem
prettyinpurples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melkol
1. Den infon kom redan för x antal inlägg sedan.
2- Och vi vet bara att den behandlades nyligen. Kan ha skickats in för flera månader sedan då en granskning sker på många sätt av en sådan ansökan. Av flertalet sakkunniga.

Detta är processen på en annan fakultet på Lunds universitet;
https://www.naturvetenskap.lu.se/internt/sites/naturvetenskap.lu.se.internt/files/processbeskrivning_lfn_befordran_201701.pdf

Jag har missat det. Tack!
Citera
2018-01-15, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Går inte narkolepsi och liknande att lindra med Amfetamintabletter från läkare? Förr var det iaf vanligt att det skrevs ut och då kunde patienten fungera .Är det bekräftat att det var kronisk trötthet de led av?

Nej på bägge dina frågor. Vi vet inte vad de led av, kronisk trötthet är ju ingen specifik diagnos utan kan väl peka på flera olika diagnoser. Narkolepsi tror jag inte de hade, jag har inte hört talas om en enda person med narkolepsi som måste begränsas till hemmet på detta vis som flickorna verkar ha gjort.

Citat:
Ursprungligen postat av gp1
Jag har funderat om flickornas ålder och att de var små barn 2009 då hysterin om att vaksinera sig mot svininfluensan var som värst och OM föräldrarna vaccinerade sina barn och sig själv och detta resulterade i en utlösande faktor för sjukdomsfall hos barnen. Plötsligt och sällsynt hos båda barnen. Så sällsynt att diagnoser kunde inte fastställas av läkarna. Kan det vara så att föräldrarna till slut förstod att kanske vaccineringen var orsaken. Med denna vetskap så fick de väldigt djupa skuldkänslor att de utsatte sina barn för risk. Detta kan driva en förälder till vansinne och djup depression. Pappan tog hand om familjen men jag tror att det var groll om vem var pådrivande att ta vaccinet och så pågick det i många år. Skuldkänslorna gjorde att mamman blev psykotisk tog sina barns liv och sitt liv och när pappan kom hem så brists det för honom. Något sådant. Skuldkänslorna av att ha orsakat sjukdomen i sina barn och vansinnet av maktlösheten att hjälpa de kan driva vem som helst till döden.

Vill påpeka att jag INTE är en av motståndarna till vaccinering, tvärtom alla mina barn är vaccinerade med grundvaccinerna. Dock vad det gällde svininfluensan blev jag tveksam att vaccinera och om det var säkert eftersom jag läste att vaccinet blev ganska hastigt framtagen och inte på ett helt säkert sätt som det brukas för att framställa de andra vaccinen. Jag avstod då att vaccinera mig och barna.

Om man kunde bekräfta att föräldrarna vaccinerade sina barn mot svininfluensan 2009 då tror jag att det kanske orsakade sjukdomen i barna och det skulle förklara om hur en välbeställd, framgångsrik, medelklassfamilj kan utplåna sig själv. En tanke som slog mig när jag räknade hur gamla de var 2009. https://sv.wikipedia.org/wiki/Svininfluensa. Där står om biverkningar som sket, ganska sällsamt dock, vid vaccineringen 1976 i USA där det var utbrott samma år. Stakars de och deras anhöriga.

Detta är inte troligt, jag ska berätta varför:

1. Narkolepsi är inte överdrivet svårt att diagnosticera, och barnen har såvitt jag vet inte bekräftats ha narkolepsi utan "kronisk trötthet" vilket inte är en specifik diagnos.
2. Narkolepsi begränsar en inte till hemmet på det vis som skett för flickorna
3. Om deras trötthet är en biverkning av vaccinet skulle de väl begränsas till hemmet 2009-2010, dvs precis efter de fått sprutan, istället för flera år senare. Det går inte ihop.
Senast redigerad av TheStriptease 2018-01-15 kl. 23:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in