2018-01-15, 23:40
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Jag tror att kommande val kommer följa Brexit's och Trumps fotspår i att opinionsmätningarna inte kommer stämma överens med valresultat. Jag tror SD kommer få fler röster än beräknat och att Sverige kommer få en chock på valvakan.

Detta kan komma sätta igång allvarliga kravaller i våra förorter.

Misstänker att du är nåt på spåret.
Ett riktigt bra valresultat för SD kommer att dela och polarisera Sverige nåt enormt. Att det kommer att komma reaktioner - mer eller mindre våldsamma - är nog ingen högoddsare. Om SD får 25-30% måste nog polisen hålla ett extra öga på Antifa och andra autonoma grupper. Vill det sig illa kan det ta hus i helvete runtom i de större städerna. Sweden's gonna be divided...
Senast redigerad av Smoothman 2018-01-15 kl. 23:44.
2018-01-15, 23:48
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Det är kanske ingen jättestor grupp (ungrare, f d jugoslaver, polacker och tjecker), men de hörs mer än många andra just nu. De är inte rädda att snacka om SD och det förfall som sjuklövern orsakar och orsakat. Förhoppningsvis kan de påverka och få några fler att tänka till... och möjligen överväga att rösta rätt.

Tillsammans är det nog faktiskt fler än man tror. Flertalet är så asimilerade att de ej märks. Dessutom har många barn som är röstberättigade. Vilket blir ytterligare några hundratusen till.

Citat:
Tror dock att många blir förvånade och lite "ställda" när t ex pizzaägaren högljutt börjar hylla SD och totalsåga sjuklövern och såga Reinfeldt och Löfven jäms med fotknölarna - detta hände mig och tre polare på en restaurang här i Västsverige. En kristen libanes... jävlar vad arg han var på alla bidragstörstande "araber, afrikaner och skräp" som inte vill jobba enligt honom. Halva restaurangen vände sig om när han gick loss på politikerna och blev röd i ansiktet... och han struntade fullständigt i om han förlorade kunder. "Det är viktigare än någonsin att rädda Sverige nu", som han sa, "om fyra år är det för sent". En sådan "osvensk öppenhet" gör att många etniska svenskar börjar fundera, tankar sätts i rörelse, det ena kan lätt leda till det andra, vilket kan sluta med en röst på SD.

Jag var för någon vecka sedan med om något liknande, fast med en taxichaufför från Mena (vet ej religiös tillhörighet). Så jag fick "avnjuta" en 1/2 timmes taxiresa med en chaufför lika högljudd och upprörd som bara en arab kan vara... Så det finns absolut SDare även från Mena, det ska man inte glömma. Men jag tror de är i klar minoritet.

Citat:
Glöm inte heller att valdeltagandet i t ex Rinkeby, Tensta, Husby och liknande förorter med många invandrare vanligtvis är mycket lågt. Sossar tror vid varje val att nu minsann, i år, då ska de lyckas mobilisera folket där att gå man ur huse och rösta på S. Men när allt kommer omkring så blir det nästan alltid mycket låga siffror.

Precis, valmyndigheten liksom SVT/SR kämpar alltid stenhårt för att få upp valdeltagandet, t.ex. med inf. på mängder av språk och extra informationskampanjer i problemområdena etc. Och S skickar ut mängder av invandrare som kan informera på hemspråken i just dessa områden. Visst, några extra röster vinner de garanterat, men resultatet är ändå alltid rätt megert i val efter val. Så känner jag S rätt kommer de göra precis samma sak igen, och förvänta sig ett annat resultat...

Citat:
Personligen tror jag att SD kommer att få bra mycket lättare att mobilisera folk i valet i år än vad sossarna kommer att få. Jag menar också på fullt allvar att SD mycket väl kan bli större i valet än sossarna, i synnerhet om S gör ett katastrofval och PASOKifieringen inleds fullt ut. 23-24% för S och 26-27% för SD är inte alls osannolikt. Folk är förbannat trötta på alla skjutningar, otryggheten, morden, poliskaoset, sjukvårdskrisen och ett land som snart knäcks under ett massivt tryck som våra politiker orsakat.

S har en väloljad valmaskin sedan länge tillbaka. De har också tillsatt myndighetschefer som dessutom givits både resurser och förhållningsregler. Hela LO och stort stöd även i TCO + mängder av folkrörelser. Sedan har de hela msm som väljer "rätt" nyheter. De har infiltrera hela samhället på ett oerhört omfattande vis i 100 år nu. Det ska aldrig underskattas.

Citat:
Och slutligen: vad händer med SD i opinionen om bobubblan imploderar på allvar med ett folk som har världens högsta privata skuldsättning...? Håll i hatten. 2018-2030 kan bli en jävla åktur som vi aldrig skådat tidigare.

Just bostadsmarknaden är verkligen en livsfara! Men villa, radhus och bostadsrättsinnehavarna röstar sällan på S. Några äldre kanske, men dessa har oftast inte mycket lån ändå. Så det är nog inte säkert att de förlorar så många väljare ändå. Msm skulle dock uppskatta att få fokusera på det, istället för dina i ovan nämnda problem. S kommer då lova att skjuta till pengar till allt och alla... Men de försöker nog skjuta upp en bostadskrach till efter valet, bara för säkerhets skull.

Jag är inte så säker på att just en bostadskrach skulle hjälpa SD. M brukar vara de som har högst förtroende i ekonomiska frågor. Och S kan säga att de var de som löste motsvarande problem på 90-talet. Men SD? I oroliga tider tenderar folk att rösta på beprövade partier.

Jag tror du har fel. Jag tror att SD tjänar på om de problem du nämner ovan är de som blir de heta valfrågorna. Men jag har haft fel förut, så utveckla gärna dina tankar. Stort Tack!
2018-01-16, 00:04
Medlem
Jag skulle tro att det är enklare att mäta var invadrare röstar på en svenskar.
2018-01-16, 00:06
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Själv ser jag det här valet (och eventuella nyval därpå) som den absoluta sista chansen. Men det är ändå liten chans att det ändå kommer att bli som förr, så PNR är nog tyvärr redan nådd. Men om inte annat ska PK-eliten hinna få känna skammen.
Ponera att SD landar på 25-30%(drömresultat). Alltså med det sagt, så lär väl oavsett Moderaterna söka sig till socialdemokraterna i en regeringskonstellation. Då har vi alltså efter en sådan mellanvalsperiod ett extremt sargat Sverige år 2022. I en sådan tidpunkt vet jag inte ens om jag själv på ett personligt plan kommer bo kvar i Sverige. Men oavsett det, så bäddar det ju inför att SD i ett sådant läge blir det enda oppositionspartiet(förutom V som inte ens kan räknas till seriös opposition). Och jag tror nog någonstans att SD i ett sådant läge kommer öka något massivt från valresultatet de kommer inneha 2018.

I ärlighetens namn, så vill jag att alla i denna tråden från och med nu slutar säga att det krävs 50% för att få en majoritet i Sveriges riksdag. Med allt rimligt tvivel så kommer det i detta valet, och även i valet 2022, att krävas 40-45% för att inneha mandatmässig majoritet. Med tanke på alla de partierna som kommer att sitta och supa sig redlösa under fyraprocentsspärren.

Detta är vad jag tror. Hade varit intressant att höra ert resonemang om regeringskonstellationer Smoothman samt CrispyKreem(dvs om ni håller med mig i detta eller har en annan bild). För detta kommer ju också i väldigt stor mån påverka opinionsresultat under alla åren 2018-2022, dvs om SD kommer sitta i regering eller vara den enda oppositionen.
Senast redigerad av Mellbergan 2018-01-16 kl. 00:13.
2018-01-16, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Ponera att SD landar på 25-30%(drömresultat). Alltså med det sagt, så lär väl oavsett Moderaterna söka sig till socialdemokraterna i en regeringskonstellation. Då har vi alltså efter en sådan mellanvalsperiod ett extremt sargat Sverige år 2022. I en sådan tidpunkt vet jag inte ens om jag själv på ett personligt plan kommer bo kvar i Sverige. Men oavsett det, så bäddar det ju inför att SD i ett sådant läge blir det enda oppositionspartiet(förutom V som inte ens kan räknas till seriös opposition). Och jag tror nog någonstans att SD i ett sådant läge kommer öka något massivt från valresultatet de kommer inneha 2018.

I ärlighetens namn, så vill jag att alla i denna tråden från och med nu slutar säga att det krävs 50% för att få en majoritet i Sveriges riksdag. Med allt rimligt tvivel så kommer det i detta valet, och även i valet 2022, att krävas 40-45% för att inne ha mandatmässig majoritet, med tanke på alla de partierna som kommer att sitta och supa sig redlösa under fyraprocentsspärren.

Detta är vad jag tror. Hade varit intressant att höra ert resonemang om regeringskonstellationer Smoothman samt CrispyKreem(dvs om ni håller med mig i detta eller har en annan bild). För detta kommer ju i väldigt stor mån också påverka opinionsresultat under alla åren 2018-2022 om SD kommer sitta i regering eller vara den enda oppositionen.
Demografin tar ändå kål på alla goda intentioner. Vad ska de lyckas göra (vad vill de göra) om de får majoritet 2022? Stoppa invandringen? Jaha. Även om de skulle vilja repatriera några, hur ska det gå till, de är ju så många. Nu hoppas jag trots allt att jag får fel, men jag måste erkänna att jag knappast ser något hopp för Sverige. Alltså det Sverige vi kände tidigare. Visst, under en ganska lång period kommer det fortfarande heta Sverige, men det kommer sannolikt slitas sönder av interna stridigheter. Politiska så väl som etniska. Till exempel kommer vi få inom Sveriges nuvarande gränser få uppleva första nordeuropeiska statsbildningen med araber och islam som grund.
2018-01-16, 00:17
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Demografin tar ändå kål på alla goda intentioner. Vad ska de lyckas göra (vad vill de göra) om de får majoritet 2022? Stoppa invandringen? Jaha. Även om de skulle vilja repatriera några, hur ska det gå till, de är ju så många. Nu hoppas jag trots allt att jag får fel, men jag måste erkänna att jag knappast ser något hopp för Sverige. Alltså det Sverige vi kände tidigare. Visst, under en ganska lång period kommer det fortfarande heta Sverige, men det kommer sannolikt slitas sönder av interna stridigheter. Politiska så väl som etniska. Till exempel kommer vi få inom Sveriges nuvarande gränser få uppleva första nordeuropeiska statsbildningen med araber och islam som grund.
Alltså, det kommer ju inte vara bra på något sätt i Sverige, de ska vi ju vara helt klara med. Men givet de nivåer som söker asyl idag, så snackar vi väl ytterligare om 100k asylinvandrare. Med det sagt så kommer det vara värre, men jag tror inte att Sverige kommer ha hunnit krackelerat som land.

Om vi ponerar att SD når en majoritet år 2022, vilket jag förvisso ser som osannolikt. Så kommer SD med den största sannolikheten göra det som de säger idag: Utreda samtliga medborgarskap från 2014-2015 och framåt, för att se om de givits på falska grunder.
Senast redigerad av Mellbergan 2018-01-16 kl. 00:22.
2018-01-16, 00:23
Medlem
Citat:
Alltså, det kommer ju inte vara bra på något sätt i Sverige, de ska vi ju vara helt klara med. Men givet de nivåer som söker asyl idag, så snackar vi väl ytterligare om 100k asylinvandrare. Med det sagt så kommer det ju vara värre, men jag tror inte att Sverige kommer krackelera som land.

Om vi ponerar att SD når en majoritet år 2022, vilket jag förvisso ser som sannolikt. Så kommer SD väl med den största sannolikheten göra det som de säger idag: Utreda samtliga medborgarskap från 2014-2015 för att se om de givits på falska grunder.
Det är ju det som är problemet. All den skit vi ser nu, den är resultatet av den tidigare invandringen, alltså pre 2015. Sen kommer alltså 2015 år gigantiska invandring och framåt, på detta. Vad gör du när muslimerna är 1.5 miljoner, 2 miljoner, 3 miljoner? Och segregationen och samhället håller väl sådär, fram till dess att vi inte kan försörja proletariatet längre. Då kommer det bli en "arabisk vår" här, eller som i Tunisien just nu. Vi verkar inte inse vilket våldskapital vi importerat. För övrigt helt på egen hand och helt i onödan. Vi kommer inte kunna hävda att vi var tvingade. Så nu hänger allt på tiden. SD och svenska folket, måste leverera denna gång.
2018-01-16, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
(Min fetning)

Det är kanske ingen jättestor grupp (ungrare, f d jugoslaver, polacker och tjecker), men de hörs mer än många andra just nu. De är inte rädda att snacka om SD och det förfall som sjuklövern orsakar och orsakat. Förhoppningsvis kan de påverka och få några fler att tänka till... och möjligen överväga att rösta rätt.

Men visst, du har rätt, det är ingen stor grupp. Tror dock att många blir förvånade och lite "ställda" när t ex pizzaägaren högljutt börjar hylla SD och totalsåga sjuklövern och såga Reinfeldt och Löfven jäms med fotknölarna - detta hände mig och tre polare på en restaurang här i Västsverige. En kristen libanes... jävlar vad arg han var på alla bidragstörstande "araber, afrikaner och skräp" som inte vill jobba enligt honom. Halva restaurangen vände sig om när han gick loss på politikerna och blev röd i ansiktet... och han struntade fullständigt i om han förlorade kunder. "Det är viktigare än någonsin att rädda Sverige nu", som han sa, "om fyra år är det för sent". En sådan "osvensk öppenhet" gör att många etniska svenskar börjar fundera, tankar sätts i rörelse, det ena kan lätt leda till det andra, vilket kan sluta med en röst på SD.

Glöm inte heller att valdeltagandet i t ex Rinkeby, Tensta, Husby och liknande förorter med många invandrare vanligtvis är mycket lågt. Sossar tror vid varje val att nu minsann, i år, då ska de lyckas mobilisera folket där att gå man ur huse och rösta på S. Men när allt kommer omkring så blir det nästan alltid mycket låga siffror.

Personligen tror jag att SD kommer att få bra mycket lättare att mobilisera folk i valet i år än vad sossarna kommer att få. Jag menar också på fullt allvar att SD mycket väl kan bli större i valet än sossarna, i synnerhet om S gör ett katastrofval och PASOKifieringen inleds fullt ut. 23-24% för S och 26-27% för SD är inte alls osannolikt. Folk är förbannat trötta på alla skjutningar, otryggheten, morden, poliskaoset, sjukvårdskrisen och ett land som snart knäcks under ett massivt tryck som våra politiker orsakat.

Och slutligen: vad händer med SD i opinionen om bobubblan imploderar på allvar med ett folk som har världens högsta privata skuldsättning...? Håll i hatten. 2018-2030 kan bli en jävla åktur som vi aldrig skådat tidigare.

Om valdeltagandet i Rinkeby:

https://arbetet.se/2014/09/26/har-struntade-varannan-i-valet/

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1637&artikel=5955516
Jag gissar att mellan 7-10% av invandrare och 15% med de som har utländsk härkomst kommer rösta SD. 60-80% av de skulle jag gissa är européer men resten tror jag är folk som kommer från MENA och är kristna som röstar SD för att de är rädda för de snabt sjunkandet av etniskasvenskar och muslimer samt brotslighetens växande. År 2010 interjuvade Robert Aschberg Åkesson på sin radiokanal. Redan då ringde de in en kristen kvinna från irak som röstade SD. Tyvär är de flesta invandrare och de med annat ursprungsland än Sverige inte assimilerade och kommer aldrig bli för de som man kan assimilera har redan assimilerade och de gör det mycket. Därför tycker jag att SD borde satsa på etniskasvenskar och försöka stå upp för dem och ta upp att de blir diskriminerade. Det är inte så konsyigt heller att vissa kristna från mena röstar SD för de vill att etniskasvenskar ska utgöra den största och nästan hela befolkningen samt att muslimerna ska återvända för de kom hit för att de ville bo bland ett svenskar i etr etniskthomogent svenskt samhälle långt ifrån muslimer. Jag tror att SD kommer nå allt mellan 20-26 om de forsätter så här. Jag har redan nämt en massa saker förut vad SD ska göra föe att växa du har säkert läst det. Personligen så kan jag inte kalla mig sverigedemokrat längre för jag ogillar deras liberalisering och jag skulle tro wtt väldigt många känner så också. I alla fall om SD gör de jag har sagt kan de nog fä 30%
2018-01-16, 00:28
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Det är ju det som är problemet. All de skit vi ser nu, den är resultatet av den tidigare invandringen. Sen kommer alltså 2015 år gigantiska invandring och framåt, på detta. Vad gör du när muslimerna är 1.5 miljoner, 2 miljoner, 3 miljoner? Och segregationen och samhället håller väl sådär, fram till dess att vi inte kan försörja proletariatet längre. Då kommer det bli en "arabisk vår" här, eller som i Tunisien just nu. Vi verkar inte inse vilket våldskapital vi importerat. För övrigt helt på egen hand och helt i onödan. Vi kommer inte kunna hävda att vi var tvingade. Så nu hänger allt på tiden. SD och svenska folket, måste leverera denna gång.
Det där resonemanget har jag dock aldrig förstått. Kommer vi se större problem om 10 år från dem invandrare som är här nu idag, än vad vi ser i denna tidpunkt idag? Problemen lär mer sannolikt inträffa om de kommer en väsentligt större andel radikala muslimer till Sverige än vad det är idag. Vilket inte drastiskt kommer att ske givet de relativt låga nivåer som som söker asyl idag. Sen givetvis så hoppas jag i det innersta att SD får inflytande redan 2018. Men jag menar till 2022: Ja muslimer/folk från liknande länder förökar sig snabbare än etniska svenskar. Så det kommer försvåra situationen 2022,. Men som sagt: Att staten Sverige kommer vara krackelerad år 2022 tror jag inte.
2018-01-16, 00:32
Medlem
Citat:
Det där resonemanget har jag dock aldrig förstått. Kommer vi se större problem om 10 år från dem invandrare som är här nu idag, än vad vi ser i denna tidpunkt idag? Problemen lär mer sannolikt inträffa om de kommer en väsentligt större andel radikala muslimer till Sverige än vad det är idag. Vilket inte drastiskt kommer att ske givet de relativt låga nivåer som som söker asyl idag. Sen givetvis så hoppas jag i det innersta att SD får inflytande redan 2018. Men jag menar till 2022: Ja muslimer/folk från liknande länder förökar sig snabbare än etniska svenskar. Så det kommer försvåra situationen 2022,. Men som sagt: Att staten Sverige kommer vara krackelerad år 2022 tror jag inte.
Det är inte sant. Och dessutom, anhöriginvandringen och de som får stanna av myriader av andra skäl och kryphål och arbetsvisa kommer ge gigantiska totalsiffror de närmaste året. Sen har du den starka nativiteten i denna grupp. Så tjena. Men jag hoppas du får rätt i alla fall.

Nej staten kommer att leva länge än, men vi kokas som grodan. Sen kommer det väl ett tillfälle där det inte håller längre, men det kan ta 10 år, eller 40 år, eller inte alls. Alla gör sin egen riskbedömning.
2018-01-16, 00:35
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Det är inte sant. Och dessutom, anhöriginvandringen och de som får stanna av myriader av andra skäl och kryphål och arbetsvisa kommer ge gigantiska totalsiffror de närmaste året. Sen har du den starka nativiteten i denna grupp. Så tjena. Men jag hoppas du får rätt i alla fall.
Men alltså räknas inte anhöriginvandringen in i denna statistiken(?): https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Statistik.html

Eller menar du då att denna statistik kommer att öka radikalt kommande åren?

Annars håller jag med dig. Sen såklart, jag tycker ju inte personligen att dagens nivåer är låga. Men jämfört med asylsökningar tidigare år, så är de låga.
Senast redigerad av Mellbergan 2018-01-16 kl. 00:37.
2018-01-16, 00:36
Medlem
Citat:
Det är ju det som är problemet. All den skit vi ser nu, den är resultatet av den tidigare invandringen, alltså pre 2015. Sen kommer alltså 2015 år gigantiska invandring och framåt, på detta. Vad gör du när muslimerna är 1.5 miljoner, 2 miljoner, 3 miljoner? Och segregationen och samhället håller väl sådär, fram till dess att vi inte kan försörja proletariatet längre. Då kommer det bli en "arabisk vår" här, eller som i Tunisien just nu. Vi verkar inte inse vilket våldskapital vi importerat. För övrigt helt på egen hand och helt i onödan. Vi kommer inte kunna hävda att vi var tvingade. Så nu hänger allt på tiden. SD och svenska folket, måste leverera denna gång.
Bra inlägg. Ett problem vi har är att de är för många. Vi kan inte assimilera 2,5 miljoner mäniskor tex det är för mycket . Muslimer kommer aldrig att kunnas assimileras för islam är en kultur och inte bara religion. Jag tror att en blanding av ett etnisktsvenskfoln som diskrimineras och är trötta på invandring och muslimer och ett hårdare och ett väldigt tufft SD kan bli ett resultat på över 30% för SD. Om SD inte vinner detta val så tror jag att de kommer gå så åt helvete att dåvarande regerin kommer tvingas att deportera flera miljoner. De demografiska förändringarna är sanerligen läskiga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in