2018-01-15, 21:14
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Finns inga uppgifter på det.

Och vad tror du, baserat på vad du vet?
Vet ej, sitter du på ngt av intresse?

Och vad tror du, baserat på vad du vet?
Ja, om han talar sanning.
Och det är alltså något som du förväntar dig?
Citera
2018-01-15, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ljudkellgren
Inte tusan finns det några "tunga albaner" i Malmö. En massa kossovoalbaner finns det däremot, som inget hellre vill än att vara riktiga albaner. Albanerna själva uppför sig inte i närheten så illa som deras släktingar på andra sidan gränsen och så många riktiga albaner finns det inte i Malmö eller Sverige över huvud taget. De red ut sin diktator och lever kvar i Albanien.
Helt riktigt att det är mer stil och fason på de från Albanien, men det är även mer jävlar anamma också, de är de som är de tunga jävlarna. Men även andra albaner, alltså vissa av dem. Att du inte känner till dem är inte samma sak som att de inte existerar.
Citera
2018-01-15, 21:22
Medlem
Hänger lite i dessa mord,brott,maffiatrådar och jag har skådat mycket troll,lögnare och mytomaner genom åren på detta härliga Flashback.
Däremot undrar jag inte om den här skribenten ovan "Xtroverto" eller hur han stavar sitt nickname är den största mytomanen som någonsin skrivit på ett forum.
Jag sätter en 5:a på att killen är en sådan som sett för mycket film och serier och helt sonika fått för sig att han levt det livet,
Det är nämligen inte mycket rätt han kommer med.

Gällande mordet igår så är polisen i Malmö (enligt en journalist) numera säkra på att dådet igår har kopplingar till mordförsöket på offrets bror på Lindeborg.
Det dom också vet är att Amir Mekky ÄR inblandad i mordet som skedde igårkväll, däremot så vet polisen om att Amir var så pass smart att befinna sig på annan ort och därmed så har Amir Mekky alibi för gårdagen.
Alla vet att det är hans springpojkar som är involverade och polisen hoppas på att åtminstone kunna få A.M fälld för stämpling, han har klarat sig undan allt för många gånger.
Citera
2018-01-15, 21:56
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deLuze
Efter att ha läst delar av fup:en rörande mordförsöket på bo:s broder så slås man av vilka jävla tragiska liv de här snubbarna verkar leva. Den mesta energin verkar gå åt mest till massa intriger och bråk mellan dem. Missbruk och misär. De verkar inte ha särskilt mycket pengar heller: han hänvisar till tiden då han hade en lön på 20.000, till polaren som behövde pengar till hyra trots att han hade fru och barn, till att smyckena han hade på sig i sin musikvideo var falska; en annan snackar ju om att familjen fortsatte kvittera ut mormoderns pension trots att hon var död och begraven i Irak. Ingen miljonärslivsstil precis. Lägg dessutom till att de säkert finns med i belastningsregistret och säkert dessutom också misslyckats i skolan. Vilket meningslöst skitliv...

Inte konstigt att de går med i IS...

Det är den uppfattningen jag har också fått, utan att läsa FUP:en. Nu hoppas jag att de yngre generationerna öppnar deras ögon (och öron) och förstår detta så att de inte dras in i skitet. Men magkänslan säger mig att de kommer gå på illusionen av det "glamorösa" livet som gangster.
Citera
2018-01-15, 22:26
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Helt riktigt att det är mer stil och fason på de från Albanien, men det är även mer jävlar anamma också, de är de som är de tunga jävlarna. Men även andra albaner, alltså vissa av dem. Att du inte känner till dem är inte samma sak som att de inte existerar.
Sant. Hur skall någon veta att de finns då? Här finns en alban som verkar vara en hyfsat framgångsrik och välorganiserad affärsman. Men han är ändå ingen viktig eller skrämmande.
Däremot har vi en kosovoalbansk rom farmor som är riktigt farlig. En fasansfull syn när hon går lös på vuxna män med sopborste och skyffel. En gång slog hon en HA gubbe med sopborsten och jagade ut honom från tvättstugan. En minut senare kom hennes väninnor, alla beväpnade med påkar och sopredskap och skrek att gubben och hans kompis hade tafsat på henne. Inom 5 minuter var hela släkten på plats. Polisen också. De var räddast av alla närvarande. Gubbarna var kända för att vara mycket farliga och beväpnade med pistoler.
Jag har ingen aning om vad som händer i Malmö eller varför grabben blev skjuten.
Men jag tror faktiskt att Extroverto vet mycket.
Citera
2018-01-15, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CliviaMiniata
Sant. Hur skall någon veta att de finns då? Här finns en alban som verkar vara en hyfsat framgångsrik och välorganiserad affärsman. Men han är ändå ingen viktig eller skrämmande.
Däremot har vi en kosovoalbansk rom farmor som är riktigt farlig. En fasansfull syn när hon går lös på vuxna män med sopborste och skyffel. En gång slog hon en HA gubbe med sopborsten och jagade ut honom från tvättstugan. En minut senare kom hennes väninnor, alla beväpnade med påkar och sopredskap och skrek att gubben och hans kompis hade tafsat på henne. Inom 5 minuter var hela släkten på plats. Polisen också. De var räddast av alla närvarande. Gubbarna var kända för att vara mycket farliga och beväpnade med pistoler.
Jag har ingen aning om vad som händer i Malmö eller varför grabben blev skjuten.
Men jag tror faktiskt att Extroverto vet mycket.

En Gotti (light i svensk tappning) är inte otrevlig eller skrämmande. Nu säger inte jag att den där albanen du beskriver är ngt alls, men att han är lugn och vanlig talar snarare för än emot, om man ska se på hur de riktiga männens personlighet är. Om man klättrar upp en bit.

Hundar som skäller bits inte, eller vad är det man säger.

Ett bra ex är väl han Nalle, pappan i M-familjen, han var väl i stort sett osynlig för gemene man, men gubben är en lirare av rang.

Well well
Citera
2018-01-15, 22:57
Medlem
deLuzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Det är den uppfattningen jag har också fått, utan att läsa FUP:en. Nu hoppas jag att de yngre generationerna öppnar deras ögon (och öron) och förstår detta så att de inte dras in i skitet. Men magkänslan säger mig att de kommer gå på illusionen av det "glamorösa" livet som gangster.

Och att brodern dessutom pratar i om att han hade velat flytta till "hemlandet" (Irak), men att han inte har råd, vittnar ju om någon slags sjukdomsinsikt. Eller när han pratar om kompisen som sover hos honom varje gång frun, som i sin tur missbrukar Tramadol, slängt ut honom hemifrån - samma kompis som var den som körde honom in i bakhållet där han blev skjuten. Pistolmannen hade enligt hans egna vittnesmål "sorgsna ögon" (vad det nu betyder...)

Jag tror att det är rätt få av de här killarna som har någon egentlig kontroll på sina liv - de verkar rätt dras runt av sina impulser och nojor och missbruk

Inte kan de skriva heller, det ser man i sms:en som de skickat.
Citera
2018-01-15, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Desdenova
Är Doulfikar Prince Sultan på fejjan?
Japp
Citera
2018-01-15, 23:37
Medlem
Basterdss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deLuze
Och att brodern dessutom pratar i om att han hade velat flytta till "hemlandet" (Irak), men att han inte har råd, vittnar ju om någon slags sjukdomsinsikt. Eller när han pratar om kompisen som sover hos honom varje gång frun, som i sin tur missbrukar Tramadol, slängt ut honom hemifrån - samma kompis som var den som körde honom in i bakhållet där han blev skjuten. Pistolmannen hade enligt hans egna vittnesmål "sorgsna ögon" (vad det nu betyder...)

Jag tror att det är rätt få av de här killarna som har någon egentlig kontroll på sina liv - de verkar rätt dras runt av sina impulser och nojor och missbruk

Inte kan de skriva heller, det ser man i sms:en som de skickat.
De flesta kriminella har sorgsna ögon eller ingen livsgnista eller tom döda ögon. En del psykopatögon.
Det är inget lyckligt liv att leva. Synd att de fkesta upptäcker det försent. Men bra för de som lyckas ta sig ifrån skiten, levandes då..
Citera
2018-01-15, 23:56
Avslutad
Detta kanske är off topic... men hur fick ens AM.ME så mycket makt i Malmös undre värld? Tillåter alla äldre och erfarna kriminella det? Han är väl relativt ung?
Citera
2018-01-16, 00:12
Medlem
Någon kanske har nämnt det tidigare men isåfall fyller jag i igen.

Maysem Mekawi fick ju ett budskap framfört till sig på sjukhuset av springpojken Omar Chehade att om inte Maysem tog tillbaka alla anklagelser skulle Amir Mekky döda hela hans familj. Dom här bröderna Mekky verkar ju vara ett avskum av sällan skådat slag. Man kan ju misstänka att hoten som framfördes sattes till verkligheten när Doalfikar blev skjuten igår.
Citera
2018-01-16, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Någon kanske har nämnt det tidigare men isåfall fyller jag i igen.

Maysem Mekawi fick ju ett budskap framfört till sig på sjukhuset av springpojken Omar Chehade att om inte Maysem tog tillbaka alla anklagelser skulle Amir Mekky döda hela hans familj. Dom här bröderna Mekky verkar ju vara ett avskum av sällan skådat slag. Man kan ju misstänka att hoten som framfördes sattes till verkligheten när Doalfikar blev skjuten igår.

Men vad är det för info M*ysam har som kan fälla M*kky?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in