2018-01-15, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Jaha.. djävulens advokat har talat.
Insinuerar du att PM bundit stackars Sigrid och skurit in tatueringen med en kniv mot hennes vilja för att plåga/tortera henne? Bara för att den är ful?
Citera
2018-01-15, 23:02
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Insinuerar du att PM bundit stackars Sigrid och skurit in tatueringen med en kniv mot hennes vilja för att plåga/tortera henne? Bara för att den är ful?

Självklart inte, det vet vi ju redan att M aldrig skulle kunna skära i en kvinna. Eller... hur var det nu?
Citera
2018-01-15, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är ju inte ens en maskinritning. Det är bara en av Bengtsons tidiga, slarviga skisser. Hon kunde väl åtminstone ha väntat tills det fanns en riktig ritning... *suckar* Undrar förresten om hon har påbörjat laserbehandlingen än... Och sedan när hon träffar en ny kille, får hon väl sätta dit en lastbil eller vad det nu blir...
Är det en tidig ritning av von Bengtsson som S.låtit tatuera in på sin arm? Var kommer all info ifrån. (Obs.Menar inte att jag inte tror dig.Men det är alltid intressant med källor.)
Citera
2018-01-15, 23:07
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Misshandel ingår inte i SM. Det handlar ju mer om smisk,pisk,spanking och dylikt. Inte knytnävsslag och våld på det sättet.Håller med dig om att det funnits en text till bilden. Men det är nog inte kittlande för folks fantasi med en logisk förklaring från S.(?) själv till vad hon råkat ut för. Och utan förklaring kan man naturligtvis inte värdera fotot. Hon kanske välte med cykeln på väg till jobbet tex?
Det har INTE funnits någon text till bilden, du minns lite som du vill!
Citera
2018-01-15, 23:08
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Är det en tidig ritning av von Bengtsson som S.låtit tatuera in på sin arm? Var kommer all info ifrån. (Obs.Menar inte att jag inte tror dig.Men det är alltid intressant med källor.)

Det finns något klipp där Bengtson bläddrar i sina tidiga skisser av den tänkta raketen, och det ser ut precis så där. Madsen ritar mer exakta, "tekniska" ritningar redan ifrån början.
Citera
2018-01-15, 23:09
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Finns andra sätt att binda folk med än rep.
Citera
2018-01-15, 23:09
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Nej, och det var det som var konstigt. För hon måste ju själv fatta, att slänger hon bara ut en sådan bild utan förklaring, så kommer folk att börja spekulera... i en viss riktning, den riktning som tankarna alltid går när en kvinna har blåtira.
Citera
2018-01-15, 23:11
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

T.ex. psykisk manipulering... "Om du verkligen älskade mig, skulle du inte dra dig för att göra ett evigt tecken på din kropp, synligt för alla... Om du inte gör det, måste jag börja tro att du planerar att lämna mig. Och det tål jag inte."
Citera
2018-01-15, 23:15
Medlem
Citat:
Nej jag minns inte alls.För jag har inte hört det förut. Konstigt att lägga upp en bild på sig själv med en blåtira utan text (?)och att ingen då tog en skärmdump av sidan,vad det nu beror på?
Även om S. inte skrev något till bilden så måste ju hennes FB-kompisar skrivit och undrat. Eller hur?
Har inte så stor tilltro till andrahandsuppgifter eftersom vi människor glömmer samt omedvetet minns fel.
Citera
2018-01-15, 23:16
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nej, och det var det som var konstigt. För hon måste ju själv fatta, att slänger hon bara ut en sådan bild utan förklaring, så kommer folk att börja spekulera... i en viss riktning, den riktning som tankarna alltid går när en kvinna har blåtira.

Kan det ha varit et rop/vädjan på hjälp? Hon, om någon, måste ju ha fattat at nåt stod fel til med Madsen på slutet?
Senast redigerad av kugutt 2018-01-15 kl. 23:19.
Citera
2018-01-15, 23:17
Medlem
Citat:
Prata ur skägget nu är du snäll.Såvida du inte är ute efter att medvetet sprida förvirring i tråden.Och det vill jag ju inte tro.
Citera
2018-01-15, 23:19
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Här finns en annan tidig skiss av Bengtson. Du kan se att det är samma stil:

https://ing.dk/blog/designe-en-rumraket-trin-13-170882

(Fast jag erkänner, att det är lite fnoskigt att jag visste det! )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in