2018-01-15, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
En inte allt för nedstämd Elias efter förlusten.
Verkar inte gräva ner sig.

http://tennisportalen.se/elias-ymer-utslagen-i-australian-open-jag-var-vilsen-pa-banan/

Det är ju skrämmande att läsa hur han resonerar. För mig är det obegripligt att denna spelare kan tränas av Söderling!

Haha det är ju som ett dåligt skämt för fan.
2018-01-15, 19:26
Medlem
Ser inget märkvärdigt i den intervjun sett till hur matchen var. Saknar frågor om hans hälsa och varför han rörde sig betydligt sämre idag.

Han har dock fel på en punkt, att McDonald spelade väldigt bra. Det var Elias som spelade väldigt dåligt som gjorde honom bra, och det är en ganska väsentlig skillnad.
2018-01-15, 19:33
Medlem
barnets avatar
Man kan inte gå in i en GS och stå 2m bakom baslinjen och tro att man ska vinna, vilket Elias gjorde idag. Det är kardinalfelet han gör enligt mig. Jag förstår att man vill "safa" om man tagit sig till en GS via kval och det känns som att man har något att förlora. Men det är fel. Man måste våga spela aggressivt och gå för det. Elias måste bli betydligt mer aggressiv och gå ut för att styra matcherna, annars får han som idag hunsas med av en annan kvalspelare. Gå för att slå vinnarslagen i GS, kan säkert fungera att spela defensivt i kvalet men inte i huvudturneringarna i ATP.
2018-01-15, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Ser inget märkvärdigt i den intervjun sett till hur matchen var. Saknar frågor om hans hälsa och varför han rörde sig betydligt sämre idag.

Han har dock fel på en punkt, att McDonald spelade väldigt bra. Det var Elias som spelade väldigt dåligt som gjorde honom bra, och det är en ganska väsentlig skillnad.

Han resonerar som en förlorare och raka motsatsen mot hur Robin Söderling resonerar som spelare. Så han har mycket jobb att göra där (Söderling alltså).
2018-01-15, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Man kan inte gå in i en GS och stå 2m bakom baslinjen och tro att man ska vinna, vilket Elias gjorde idag. Det är kardinalfelet han gör enligt mig. Jag förstår att man vill "safa" om man tagit sig till en GS via kval och det känns som att man har något att förlora. Men det är fel. Man måste våga spela aggressivt och gå för det. Elias måste bli betydligt mer aggressiv och gå ut för att styra matcherna, annars får han som idag hunsas med av en annan kvalspelare. Gå för att slå vinnarslagen i GS, kan säkert fungera att spela defensivt i kvalet men inte i huvudturneringarna i ATP.

Exakt. Därför det är ett sådant mysterium när han tränas av Mr.Aggro himself: Söderling.

Detta måste han fixa, han går in i matcherna och har inte en aning om hur han ska vinna dessa.
2018-01-15, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Han resonerar som en förlorare och raka motsatsen mot hur Robin Söderling resonerar som spelare. Så han har mycket jobb att göra där (Söderling alltså).

Han drar mestadels rätt analyser, och det direkt efteråt, men den stora frågan är varför han inte gjorde något åt det under matchen istället. Att spela aggressivt som barnet säger. För det gjorde han i kvalet, han tog sig inte hit genom att spela defensivt. Det blir absolut svårare när man servar så pass dåligt som han gjorde, men man kan vara aggressiv på returer och annat också.

Dessutom satt Robin rakt bakom honom och smygcoachade. Så isf får Robin ta på sig förlusten också om han hade fel gameplan. Det kunde man justerat efter tre gem.

Absolut, en av förklaringarna till att han hade svårt kan vara vinden. Men så mycket tyckte jag inte att det blåste, inte mer än vad man ska kunna hantera iaf. 10-15 shanks på forehanden kom han upp till alla gånger. Han får svårt med sin stora sving när han kommer lite fel till bollen.
Senast redigerad av frankkk 2018-01-15 kl. 19:55.
2018-01-15, 20:05
Medlem
Det är 100% mentalt. Han har inte en vinnarmentalitet och han kan inte hantera pressen. Så enkelt är det.
2018-01-15, 23:31
Medlem
Citat:

Det tycker jag inte han gör, han erkänner bara att han var sämre än amerikanen , man kan va stor i förlusten , han tog ju upp också att han var alldeles för passiv , så han vet ju vad han gjorde fel, när han mötte Verdasco i båstad var han asförbannad direkt efter, kommentatorn sa typ ” du spela ju bra ändå” och Elias svarade ” vad fan spelar det för roll? Blir inga poäng av det ” , så beror nog helt när han får frågan , detta var säkert ett par timmar efter när han hunnit samla sig , hade dom frågat 5 min efter hade han nog varit riktigt förbannad .
2018-01-15, 23:34
Medlem
Citat:
Det är 100% mentalt. Han har inte en vinnarmentalitet och han kan inte hantera pressen. Så enkelt är det.

Vet en annan som hade det problemet , söderling hette han , tidigt i karriären var det mycket som var likt Micke Y , dåligt temperament, mycket klagande, mycket kastade racketar , men när han lärde sig använda det på rätt sätt så lossnade det, vet söderling jobbat mycket med att Elias ska visa känslor på banan, han tycker han spelar som bäst då, Elias är 21 , han har tid jobba på det mentala.
2018-01-16, 05:44
Medlem
Bautista jobbade skiten ur sig förra veckan för att slå Del Potro för en 250-titel. Så kommer han till Australien och tar inte ett set av Verdasco. Värmer alltid lite extra.
2018-01-16, 05:51
Medlem
Djokovic vinnarodds lär slashas rejält efter det här.
2018-01-16, 09:08
Medlem
På tal om kvalarna, är väl rätt många kvalare som gått vidare?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in