2018-01-11, 07:27
Medlem
Rebecca inne i avgörande set. Efter det Elias match. Ett dussintal svenskar på plats som skapar lite stämning.
2018-01-11, 08:53
Medlem
Lika bra som Elias servar så här långt, lika dåligt returnerar han. Här gäller tålamod.
2018-01-11, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Lika bra som Elias servar så här långt, lika dåligt returnerar han. Här gäller tålamod.

Den här kommer han förlora, fan också.
2018-01-11, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Vilken idiot jag är, jag blandar ihop honom med Julien Benneteau.

Haha, ja det förklarar ju saken. Ja, Benneteau spelade bra den veckan.
2018-01-11, 09:30
Medlem
5-3 till Ymer i andra nu. Det här får han ta och vända nu.
2018-01-11, 09:48
Medlem
Kvartsfinallottningen:
Nadal-Cilic
Dimitrov-Sock
Thiem-Zverev (Wawrinka-Djokovic)
Goffin-Federer

Intressanta matcher:
Djokovic-Monfils i andra omgången.
Del Potro-Berdych i R3, vinnaren möter Goffin.
Kyrgios-Tsonga i R3, vinnaren möter Dimitrov.

Blir mer analys senare, men vi kan konstatera att nedre halvan av lottningen är flera vändor bättre.
Senast redigerad av frankkk 2018-01-11 kl. 09:53.
2018-01-11, 09:59
Medlem
Elias bryter till 5-3 i avgörande.

Edit: Och servar hem det blankt. Snyggt. Hade en breakboll(räddad) emot sig på hela matchen så det är såklart en stabil insats. Var inget skönspel precis.

Kvalar han in kan han få möta en annan kvalspelare, Dimitrov, Goffin, Tsonga, Monfils bland annat.
Senast redigerad av frankkk 2018-01-11 kl. 10:03.
2018-01-11, 10:04
Medlem
Citat:
Elias bryter till 5-3 i avgörande.

Edit: Och servar hem det blankt. Snyggt. Hade en breakboll(räddad) emot sig på hela matchen så det är såklart en stabil insats. Var inget skönspel precis.

Kvalar han in kan han få möta en annan kvalspelare, Dimitrov, Goffin, Tsonga, Monfils bland annat.

Bra gjort ! Svår match , kunde bara se första set för sen bröt dom för lottningen, men var ju som ingen rytm i spelet, Novikov serva ju som en häst sparkar, var ganska säker det skulle bli torsk efter första set.

Edit: vem vill man ha i kvalfinalen? Inte sett någon av motståndarna spela.
2018-01-11, 10:11
Medlem
barnets avatar
Ymer vidare. Hyfsat stabilt spel men han saknar riktiga vapen. Hoppas han klarar tredje kvalrundan men tror det blir svårt.
2018-01-11, 10:23
Medlem
Just nu ser det ut bli darian King, dom har mötts en gång , då vann King 6-4 6-1 ....
2018-01-11, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Just nu ser det ut bli darian King, dom har mötts en gång , då vann King 6-4 6-1 ....

Bublik är en spelare som gillar att spela på sina villkor, kan vara rätt tufft samtidigt som han också kan slå sig själv. King borde det bli en jämn match mot, han är mer en vanlig baslinjespelare, så dagsform avgör och jag tror Elias kan fixa övertag på sin serve så som den sett ut dom här matcherna hittills.
2018-01-11, 10:35
Medlem
Citat:
Bublik är en spelare som gillar att spela på sina villkor, kan vara rätt tufft samtidigt som han också kan slå sig själv. King borde det bli en jämn match mot, han är mer en vanlig baslinjespelare, så dagsform avgör och jag tror Elias kan fixa övertag på sin serve så som den sett ut dom här matcherna hittills.

Blir King , 7-5 6-0 , Bublik verkar rasat rejält, hade 5-2 i första .

Edit: Elias serva väl nästan bäst i första set idag? 13 ess in, och ändå förlora han set: et, var då jag kände att det skulle bli torsk.
Senast redigerad av pederN 2018-01-11 kl. 10:45.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in