2018-01-15, 09:29
Medlem
Seeds borta: Sock, Anderson, Isner, Kohlschreiber.

Schwartzman klarade sig knappt med 11-9 i avgörande.
2018-01-15, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Blir bara irriterad, trodde detta var året Elias skulle ta sig in topp 100, känns mer tveksamt efter detta.
Men Mikael klarar ju inte ens av kvala in till challenger:s, vissa har uppenbarligen stora problem . Medans andra har mycket enklare .
Jag tror nästan mer på den här generationen som kommer med Leo Borg och Isak Strömberg eller vad han heter.

Poängmässigt har Elias en grym start på året, om man beaktar att hans seger sent ifjol kommer hänga med honom hela årets race. Han har två veckor in på året 150 av dom ~550 man behöver för topp-100. Men ärligt talat, det känns lite sekundärt. Det är betydligt viktigare att han börjar vinna såna här matcher än hur han rankar. Jo, det ger en gratisbiljett in i slams och så, men man ska ju kunna göra något där också.
2018-01-15, 09:36
Medlem
Nadal spelar utan ärmar, som på den gamla goda tiden.

Rosa och grått. En modemässig härdsmälta av Nike här i AO.
2018-01-15, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Poängmässigt har Elias en grym start på året, om man beaktar att hans seger sent ifjol kommer hänga med honom hela årets race. Han har två veckor in på året 150 av dom ~550 man behöver för topp-100. Men ärligt talat, det känns lite sekundärt. Det är betydligt viktigare att han börjar vinna såna här matcher än hur han rankar. Jo, det ger en gratisbiljett in i slams och så, men man ska ju kunna göra något där också.

Ja, jag är mer orolig för Mikael, han måste börja röra sig i år.
2018-01-15, 09:57
Medlem
Inget motstånd, men att se Kyrgios spela fokuserat är alltid en fröjd. För hans del gäller det till att ta sig fram till matcherna som betyder något.
2018-01-15, 12:39
Medlem
Så Elias visar återigen att han inte pallar för trycket. Föga förvånande.

Sverige får nog hoppas att Leo Borg utvecklas till något bra. Har han bara 10% av skallen hans farsa har så behöver han inte ens vara superbra spelmässigt, då kommer han komma en bra bit ändå bara på det.
2018-01-15, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Så Elias visar återigen att han inte pallar för trycket. Föga förvånande.

Sverige får nog hoppas att Leo Borg utvecklas till något bra. Har han bara 10% av skallen hans farsa har så behöver han inte ens vara superbra spelmässigt, då kommer han komma en bra bit ändå bara på det.

Han är bra spelmässigt,har sett han spela.

tror ändå det är för tidigt räkna bort åtminstone Mikael Y.
2018-01-15, 13:39
Medlem
En inte allt för nedstämd Elias efter förlusten.
Verkar inte gräva ner sig.

http://tennisportalen.se/elias-ymer-utslagen-i-australian-open-jag-var-vilsen-pa-banan/
2018-01-15, 14:10
Medlem
stoichkov8s avatar
Citat:
En inte allt för nedstämd Elias efter förlusten.
Verkar inte gräva ner sig.

http://tennisportalen.se/elias-ymer-utslagen-i-australian-open-jag-var-vilsen-pa-banan/

Jag är mer förbryllad över den omtalade svenskklacken i intervjun? Är det frågan om folk som på riktigt åkt ner till Australien för att heja på Elias, eller är det random svenskar i Australian som råkat bilda en klack?
2018-01-15, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stoichkov8
Jag är mer förbryllad över den omtalade svenskklacken i intervjun? Är det frågan om folk som på riktigt åkt ner till Australien för att heja på Elias, eller är det random svenskar i Australian som råkat bilda en klack?

haha, dom lär nog bo i australien ,men australien open är ju skön på så vis, ty enda tennisturneringen med klackar, baghdatis brukar ju ha en grym klack i australien tex.
2018-01-15, 14:24
Medlem
Det var bättre förr, i alla fall i ausopen, på Wilanders, Edbergs, Tompas, Normans m.fl. tid hördes svenskar skandera ojojojojojojojojojojojojojojojojojojoj så det hördes vida omkring, det var tider det
2018-01-15, 19:13
Medlem
Citat:
Han är bra spelmässigt,har sett han spela.

tror ändå det är för tidigt räkna bort åtminstone Mikael Y.

Tycker båda brödern Y är svaga mentalt tyvärr. Mikael har helt klart bra bolltalang men han har redan ganska mycket skadeproblem och han verkar inte mycket starkare än sin bror mentalt. Tror inte alls på Ymers faktiskt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in