Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Ja, visst blir det otroligt konstigt. En vanlig hygglig medelklassfamilj, utan påvisbara problem och med god ekonomi. En pappa mitt i en spikrak karriär uppåt. Båda poppis på jobbet, och dessutom experter på sina egna områden. Fosterson under en tid, som vittnar om deras vänlighet och omtänksamhet. Herregud, vad fan hände egentligen?
Ja, vad hände? Ju mer jag funderar på det så KAN det inte ha rört sig om barnens sjukdom (ar). Ser framför mig att hur det än skulle gå för barnen i framtiden, rent medicinskt alltså, så fanns det tak över huvudet, stöd från samhället, pengar till försörjning.
Vad jag menar är att barnen hade väl kunnat "bo hemma" resten av sina liv om det behövdes.
Såvida inte deras sjukdom innebar ett gravt lidande för dem, men så uppfattar jag verkligen inte sjukdomsbilden av det som har framkommit i media.
Någon (för oss) okänd faktor har utlöst detta handlande hos någon av föräldrarna. Nej, jag tror inte att de har gjort detta i samförstånd och det baserar jag på nicket "Stefan S" (tror jag det var) som sammanställt statistik över Familicid och det finns inga kända fall med två föräldrar som mördar sina barn i samförstånd.