2018-01-15, 10:29
Medlem
Indweller108s avatar
Ska erkänna jag kommit sent in i forumet och inte haft tid att läsa allt, men vad jag förstår har det iallafall konstaterats att mamman heter L**a H****w.

Som jag sa har jag inte läst igenom alla inlägg, men av det jag läst hittills har jag inte hittat någon info där någon kollat mammans adress på Ratsit.

Vad jag kan se bodde maken själv på adressen i Bjärred medans (ex)hustrun bodde på en adress i Kalmar. På den adressen finns fler än hon inkvarterade.

Om det nu är rätt person så har hon bytt efternamn, eller snarare lagt till ett och hade ett dubbelt efternamn. Så det tyder ju på att hon lämnat O***r för någon annan. Stämmer detta så har vi ett svartsjukedrama som slutade mycket olyckligt.
Citera
2018-01-15, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Pengarna från Försäkringskassan har blivit svårare och svårare att få. Läkarintyg ifrågasätts, sjukpenning dras in. Skolflickor som i Bjärred är knappast aktuella för några pengar från FK.

Lägg av. De hade pengar för att sköta tio sjuka barn Läs på
Citera
2018-01-15, 10:30
Medlem
mondemodernes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bpjan
Kanske är bostadsrättsföreningar? En gissning bara.

Hade nog också gissat bostadsrättsföreningar i första hand men när man tittar på informationen om just Pennvässaren 8 står en medarbetare (och skatteexpert) från Ernst and Young som ordinarie ledamot och syftet med bolaget verkar vara finansverksamhet: "Bolaget ska äga, och förvalta aktier, andelar och värdepapper samt bedriva därmed förenlig verksamhet. "

https://www.allabolag.se/5569955429/befattningar

Dvs förmodligen inget skummare än någon form av kapitalförvaltning (aktier, fonder mm)/skatteplanering.
Citera
2018-01-15, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indweller108
Ska erkänna jag kommit sent in i forumet och inte haft tid att läsa allt, men vad jag förstår har det iallafall konstaterats att mamman heter L**a H****w.

Nej, det är systern till OH.
Citera
Medlem
mondemodernes avatar
Citat:

Som jag sa har jag inte läst igenom alla inlägg, men av det jag läst hittills har jag inte hittat någon info där någon kollat mammans adress på Ratsit.

Vad jag kan se bodde maken själv på adressen i Bjärred medans (ex)hustrun bodde på en adress i Kalmar. På den adressen finns fler än hon inkvarterade.

Om det nu är rätt person så har hon bytt efternamn, eller snarare lagt till ett och hade ett dubbelt efternamn. Så det tyder ju på att hon lämnat O***r för någon annan. Stämmer detta så har vi ett svartsjukedrama som slutade mycket olyckligt.

Skämtar du eller? Namnet du nämner är systern till OH.
Citera
Medlem
Citat:

Fel person. LH är syster till OH.
Citera
2018-01-15, 10:33
Bannlyst
Citat:

Syrran...
Citera
2018-01-15, 10:36
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skumfidusen71
Man kan jobba trots cancer. De indikationer jag har fått via PM tyder på att mamman hade cancer samt var deprimerad. Verkar dessutom som cancern återkommit. Detta är dock obekräftat.

Jag har själv vänner som tex haft bröstcancer men fortsatt jobba mellan behandlingarna men gått ner i tid och inte jobbat full tid.
När min far opererats för prostatacancer hann han knappt komma hem från sjukhuset innan han blev kontaktad av FK som undrade när han skulle börja jobba igen. Det är inte självklart att bli sjuksriven på heltid pga att man genomgår en cancerbehandling.
Jo, det är klart att man kan jobba med cancer mellan behandlingarna. Men.....
Det beror helt på biverkningarna, två med samma diagnos kan må helt olika.
Tuffare behandlingar om cancern återkommit. Depression på det inte konstigt om
mamman hade det.

Min egen åsikt är att jag tror det är tuffare att få en cancerdiagnos än vad många vill tro. Sen springer man till jobbet mellan strålbehandlingarna för att vara "duktig patient", eller "duktig kollega".
Det må vara upp till var och en hur man vill göra här.
Citera
2018-01-15, 10:37
Medlem
bpjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Tack, ja jag utgick från den utomordentliga beskrivningen från Stefan S. Efter jag läste om OH:s kommande titel-framgång och kollegorna i omvärlden som rosar honom så köper jag inte "anomisk". En anomisk person skulle snarare vara besviken på framtiden inom karriären än för familjens utveckling och vilken skam skulle han vilja dölja? Var han djupt paranoid och kan man dölja det för omgivningen?

Kan någon av personlighetstyperna passa in på någon annan i familjen? Självgod eller besviken sådan?

Förstår hur du menar men tycker ändå att det finns visst utrymme här. Om fadern hamnat i en djup depression och samtidigt har det svårt hemma kan det ha lett till en känsla att inte kunna leva upp till kraven som ytterligare påförs genom en formell professorstitel. Dvs att han själv personligen och mentalt är på väg nedåt medan karriären är på väg uppåt -> en besvikelse på att inte kunna uppnå och bekräfta den tänka offentliga bilden av sig själv.
Citera
Medlem
Indweller108s avatar
Ok, men har namnet / identiteten på hustrun framkommit? Är i nuläget bara mannen man kan finna på adressen.
Senast redigerad av Indweller108 2018-01-15 kl. 10:40.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det finns registrerade och färdiga aktiebolag att köpa.
Det du beskriver verkar vara sådana.
När man har köpt ett bolag byter man ofta namn på det men det kanske inte är det första man gör.

Nej, de här har visserligen startats som lagerbolag men de är aktiva och har redan bytt namn. Sannolikt är det någon form av skatteplanering, jag har för mig att delägare/anställda i revisionsföretag kan köpa aktier väldigt förmånligt och få utdelning på dessa, och eftersom postadressen är just ett revisionsföretag och årsredovisningarna beskriver "ägande av aktier i revisionsföretag" är det nog så enkelt.
Citera
2018-01-15, 10:38
Medlem
Citat:

Nej. L×××a är hans syster. H×××a hans fru.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in