2018-01-15, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det har jag svårt att tro. Ett bolån, kanske.

Mm va de några som hade kunskaper om ekonomi skulle skötas inkl dom gråzonerna så är det väl denna familj, bör ju tjänat rätt bra kan man tycka?
Nån som vet vilka inkomster dom hade?
Om dom bara sätt inne i deras ensamhet lär dom inte haft så höga omkostnader så troligen ännu ett troll
Citera
2018-01-15, 19:43
Medlem
Ok, undrade bara då T.B var personaldirektör på Volvo en gång i tiden. Känd som en ganska hårdför gentleman. Hans twitterkonto utstrålar inte direkt någon ödmjukhet. Vill bara få en bild av H.B:s psykosociala arv.
Citera
2018-01-15, 19:44
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Aha, ser det nu:

Vad det skulle bero på kan man ju undra?
Det där inlägget kändes väl halvt oseriöst?

Sen är det iofs ingen konst att dra på sig jätteskulptur om man t ex är spelberoende, är med i en sekt, går på nigeriabrev eller liknande. Men vi har väl ingen aning om något sådant förekom här?
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Mm va de några som hade kunskaper om ekonomi skulle skötas inkl dom gråzonerna så är det väl denna familj, bör ju tjänat rätt bra kan man tycka?
Nån som vet vilka inkomster dom hade?
Om dom bara sätt inne i deras ensamhet lär dom inte haft så höga omkostnader så troligen ännu ett troll
Heltidsräknat, genom anställning: drygt 40 tkr för henne och tio till för honom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
???

Familjen i Ulstrup tror jag Frikko syftar på. Eller?
Citera
2018-01-15, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Vad kommer att hända med villan? Jag tror ingen kommer att vilja köpa den. Jag skulle i alla fall nte vilja sova en natt där i skräckens hus.

Den kommer att säljas men kanske inte till det allra bästa priset. Men den kommer att bli såld alla gånger. Bjärred är mkt populärt och denna villa ligger mkt bra till centralt med nära till bussar och affärer etc.

Även huset i Dalby där militären tog livet av sin fru och lilla bebis blev sålt.
Citera
2018-01-15, 19:46
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Han kan ha tagit bort sin Linkedin, som med hans arbete troligen innehöll ett mkt stort antal personer i nätverket. Personer som nu inte behöver associeras med honom efter som han tagit bort sin profil.
Kanske redan nämnts: Mammans LinkedIn finns kvar, men innehåller varken foto (vilket är relativt ovanligt) eller någon särskilt intressant info. Utbildning och arbetsgivare/anställningsår är i princip det som finns med.
Citera
2018-01-15, 19:47
Medlem
Crossmacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Ett par saker som inte går ihop:

Å ena sidan:

- familjen ska ha isolerat sig i hemmet, mamman varit svårt cancersjuk och pappan jobbat hemifrån en del senaste halvåret eller så.

Å andra sidan:

- lärarna som har kommit hem för att undervisa döttrarna har ibland varit ensamma med dom. Men mamman var ju svårt sjuk och pappan jobbade en del hemifrån?

- mamman sägs ha jobbat i normal omfattning fram till jul. Det gör väldigt få som är svårt cancersjuka.
Har det blivit bekräftat att mamman hade cancer?
Senast redigerad av Crossmack 2018-01-15 kl. 19:52.
Citera
2018-01-15, 19:48
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Ett par saker som inte går ihop:

Å ena sidan:

- familjen ska ha isolerat sig i hemmet, mamman varit svårt cancersjuk och pappan jobbat hemifrån en del senaste halvåret eller så.

Å andra sidan:

- lärarna som har kommit hem för att undervisa döttrarna har ibland varit ensamma med dom. Men mamman var ju svårt sjuk och pappan jobbade en del hemifrån?

- mamman sägs ha jobbat i normal omfattning fram till jul. Det gör väldigt få som är svårt cancersjuka.

Det fetade :

"Man" (dvs folk i tråden) söker orsaker och motiv.., till vad det nu än är som har skett.

Det står i stark kontrast att lärarna får emellanåt vara och jobba ensamma med barnen. Är det en psykopat-familj med en dominerande far så går det bara inte ihop, inte en chans !

Detta fall är inte ens halvvägs löst ännu, som jag ser det.
Citera
2018-01-15, 19:48
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hencon
Men om ni som nu påstår att ni kände mannen, eller kvinnan med för den delen, inte vet vad barnen hade för sjukdom....? Är inte det rätt märkligt?
Talar för att det rör sig om "påstådd" sjukdom tycker jag.
Tycker fortfarande att skolans tidiga agerande också tyder på "påstådd" sjukdom.
Känns inte bra detta....

Det kan ju faktiskt vara så att föräldrarna under lång tid inte haft en aning om vad som är felet. De kanske träffar någon bekant, pratar och säger att dottern är sjuk och det påminner om narkolepsi.

Det går någon månad och det avfärdas, de möter någon annan av sina bekanta. Pratar och om dotterns sjukdom, de är mer pålästa och säger att symptomen påminner om ME.

Äldsta dottern har ju varit sjuk ett tag och de kanske inte har vetat exakt. Det kan ju vara därför folk får PM från så många som säger sig vara bekanta som nämner olika sjukdomar/symtom. Behöver ju inte nödvändigtvis vara troll.

Jag tror faktiskt det är så enkelt att föräldrarna inte har vetat vilken sjukdom hon led av under lång tid.
Citera
2018-01-15, 19:49
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crossmack
Har det blivit bekräftat att man hade cancer?
Om jag fattat rätt är det ett av många PM-rykten, eller rykten av typen "jag kände en som kände pappan som sade att" som cirkulerar.
Citera
2018-01-15, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crossmack
Har det blivit bekräftat att man hade cancer?
Det är flera som bekräftat via PM att mamman hade cancer. Men eftersom folk vägrar tro utan s k källa och ifrågasätter uppgifter så....
Vi får vänta på media, som är kända för att alltid tala sanning och aldrig någonsin överdriver
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in