2018-01-15, 18:56
Moderator
Chantres avatar
På skottplatsen har tänts en del ljus och är en del folk där. Varför måste det stå en polisbil och bevaka?
Citera
2018-01-15, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
På skottplatsen har tänts en del ljus och är en del folk där. Varför måste det stå en polisbil och bevaka?

För där brukar hänga konstigt folk. Nån som vet vem som är ägare till butiken? Säljer dem fortfarande knark bakom disken?
Citera
2018-01-15, 19:04
Medlem
tomyhockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shaaah
För där brukar hänga konstigt folk. Nån som vet vem som är ägare till butiken? Säljer dem fortfarande knark bakom disken?

Kolla på svt nyheter så görs intervju med butiksägaren som går ut och nästan flinar när han berättar om mordet . Trasigt arab folk .
Citera
2018-01-15, 19:05
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basterds
Och där! Brast samhällssjyddet! Samhällskontraktet! Och där har polischefen begått ett grovt tjänstebrott!
Redan efter första brodern Akke i mars borde de flyttat och skyddat hela familjen. Men inte då! Det som är anmärkningsvärt är att inte ens efter Maysem blev skjuten flyttade säjrade å skyddade hela familjen.
Polis skall jobba förebyggande! Och att fkytta familjen är ett förebyggande. Polisen visste om att det fanns ett allvarligt hot riktat mot faniljen! Men de brydde sig inte! De gjorde ingenting! Det värsta är att detta blivit vanligt!
Så fort polis har med sk kriminella som de, polisen anser är kriminiella så gör de inte sitt jobb! Detta är en allvarlig form av diskriminering! Av brottsoffer. Undrar om polisen satt det som är kvar av familjen under bevakning? Nån form av skyddat boende?
Varför skriver inte journalister om detta istället?!

det känns ju "uppfriskande" att du lipar över att genomkriminella familjer inte får bevakning och skydd av polismyndigheten. är du på riktigt? du anser alltså att kriminella dårar diskrimineras. okej, jag ser vad du skriver men förstår inte hur du tänker.
Citera
2018-01-15, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
Kolla på svt nyheter så görs intervju med butiksägaren som går ut och nästan flinar när han berättar om mordet . Trasigt arab folk .

Han måste ju ha någon grov störning när han vågar gå ut i media med bild och namn.
Citera
2018-01-15, 19:18
Medlem
tomyhockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tsd1703
Han måste ju ha någon grov störning när han vågar gå ut i media med bild och namn.

https://www.svtplay.se/video/16631174/rapport/rapport-15-jan-18-00-1
Citera
2018-01-15, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Jo, tack jag vet🙈 blev felstavat där.

För att sammanfatta hela, vilket framgår ur mays3ms fup.

Ahm3d jazz sköt mot ahmed jawad
Ahmed jawad ville döda ahmed jazz
Av misatag sköts ahmed obaid (16åringen) då han var likadant klädd som ahmed jazz.
Ahmed jazz var även i närheten av mordet vilket stärker misstankarna att fel mam togs. Ahmed jazz är samma man som tog bilden på ahmez obaid när han låg död.

Momme, vän till maysem, samt vän till ahmed jawad skulle förmedla till maysem att ahmed jawad ville få ahmed jazz klippt. Maysem skulle vara den som skulle lura ut ahmed jazz eftersom han kände honom. Istället för att få blod på sitt samvete, sade han till ahmed jazz att fly, då folk var ute efter honom. Ahmed jazz fick storhetsvansinne o skulle skydda sig själv och frågade runt vem som är ute efter han. Snacket kom ut, att maysem berättat att folk är ute efter honom.

Momme skulle därför lura ut maysem, hans bästa vän, för att han förstört planen med att döda ahmed jazz. Sagt och gjort, lurades han ut. Skott tog i honom men även i västen, vilket gjorde att han inte dog.

Det var uppenbart att momme satte dit honom då han sade vänta jag kmr, lämnade bilen och han blev skjuten 2sek senare. Något från momme hörde han aldrig mer.
Dagen efter skjutningen mot meysam sköts ahmed jazz till döds och uppdraget var avklarat.

Däremot hade dem misslyckats döda meysam. Som nu började tala med polisen. Meysam fick polisskydd och försvann. Kvar var lillebroshan dodo som dem kunde komma åt. Utöver detta tog meysem emot 100k, mot att ändra sin story. Han fick aldrig dem resterande 100k. Den man kunde komma åt istället för maysem vart dodo. För säkerhetsskull, sköts dodo ii huvudet, nägot man inte gjort med maysem. Skulle dodo ha skottsäkerväst skulle d mot huvudet döda honom. Samma misstag skulle ej upprepas.

Är Doulfikar Prince Sultan på fejjan?
Citera
2018-01-15, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shaaah

Bara en liten fundering. Finns det arabiska affärer som drivs utan lagbrott? I den mindre stad jag bor finns det mer än en arab-affär som säljer smuggelsprit, smuggeltobak och förmodligen också droger.
Dom kan omöjligt leva på förtjänsten som en liten kiosk drar in. Och dom är garanterat en del i den organiserade brottsligheten där de förmodligen har ledande roller.
Senast redigerad av ekirkim 2018-01-15 kl. 19:28.
Citera
2018-01-15, 19:35
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Som sagt, är man med fel brud och tar en taxi sen där föraren vet vem det är och var det var han var, så...
Senast redigerad av Dr.Krankentot 2018-01-15 kl. 20:02.
Citera
2018-01-15, 19:36
Medlem
Fabrorblås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basterds
Jag hade aldrig låtit mig köpas om min bror avrättades heller! MEN hur vet ni såå säkert? Att han inte tänkt ändra sin story? Han kanske visst tänkt göra så! För att skydda sin enda brors liv?! Han kanske ville ha fred. Men förstod sen att han skulle bli blåst på resterande pengar å då kunde han inte lita på dessa heller. Så kanske den summan hjälpte honom å fly, å ligga lågt! För det är inte som de fkesta kriminella tror att det bara måste golas till polis för få skydd=fel.
Du kan bara ringa skatteverket och boka möte med dom å få skyddade uppgifter.
Bra om detta kommer ut ifall nån är rädd för sitt liv!

Sekretessbelagda personuppgifter är knappast så lätt att "få" som du vill få det att låta som.

Har du däremot stöd ifrån s.k personskyddsgruppen inom länsman i ditt distrikt är det en helt annan story.

Möjligtvis att man inte kräver så mycket utav individen som ansökt om detta och fått hjälp till en början, däremot bör man/får man följa vissa riktlinjer efter en tid för att bibehålla sekretessen på personuppgifterna.
Citera
2018-01-15, 19:49
Medlem
Basterdss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabrorblå
Sekretessbelagda personuppgifter är knappast så lätt att "få" som du vill få det att låta som.

Har du däremot stöd ifrån s.k personskyddsgruppen inom länsman i ditt distrikt är det en helt annan story.

Möjligtvis att man inte kräver så mycket utav individen som ansökt om detta och fått hjälp till en början, däremot bör man/får man följa vissa riktlinjer efter en tid för att bibehålla sekretessen på personuppgifterna.
Och ändå känner jag flera som fått det på ungefärligt sätt jag beskrev. Kanske är olika? Som allt annat i landet beroende vilken kommun man tillhör? Däremot vet jag inget om vilka regler/lagar man skall följa som skyddad? Men det är OT
Citera
2018-01-15, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey

Vad snackar du om?+
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/vittnet-han-blodde-fran-huvudet

Det är bara i ditt huvud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in