2018-01-15, 19:12
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannebil
Det är möjligt men inte särskilt sannolikt. För att man ska få för sig att mörda familjen i desperation krävs nog någon form av bakomliggande mental sjukdom.
Det tror inte jag.
Citera
2018-01-15, 19:13
Medlem
TeddyoFreddy1s avatar
Säkert mkt intelligenta döttrar, särbegåvade? Svårt att "passa in" bland skolkamrater? Äldsta kanske blev mobbad i skolan i Gbg och utvecklade depression, vill inte gå till skolan på morgonen. Föräldrarna tänker att en flytt, miljöombyte kan kanske vara lösningen men det blir inte så. Varje morgon svårt att få henne iväg till skolan och hemundervisning blir ofrånkomligt. Kanske förvärras, självmordstankar hon dottern. Schizofreni? Psykiatrin har strikt sekretess och man vill för barnens skull kanske inte informera skolan om det med risk för att det ska komma ut. Man hoppas och tror att det ska bli bättre. Hon kanske tar sitt liv, sin systers? Och föräldrarna ser ingen utväg, hur ska de kunna fortsätta leva med detta och det tragiska är ett faktum.
Citera
2018-01-15, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hencon
Några minuter tidigare skrev du att det berodde på att man inte kom ihåg vad sjukdomen hette, och nu påstår du detta...
Vet du vad sjukdomen heter? (om det nu finns /fanns någon)

Nej, min kommentar var ett svar på varför det enligt mig inte är misstänkt att ingen på FB som uppger sig känna/känna till familjen och att barnen var sjuka kan uppge namnet på sjukdomen/syndromet. Jag vet precis lika lite som alla andra, men diagnosen som diskuterats finner du bland annat i inlägg #2861
Senast redigerad av Hakefjorden 2018-01-15 kl. 19:31.
Citera
2018-01-15, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det var därför jag lade till "objektivt sett". Efter 3.000 inlägg (i Jean-claude-tråden?) behöver jag nog inte lära dig någonting.
Mycket behöver jag fortfarande lära; just nu skulle jag mest behöva information/förtydligande: hur räknar du där?
Och "objektivt sett"? Hur preciserar du?
Citera
2018-01-15, 19:19
Medlem
H.B:s föräldrar är det T.B och G.B i Båstad?
Citera
2018-01-15, 19:20
Medlem
Deadwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarbaBeau
Det säger jag inte att någon ska göra men man kan väl bekräfta/dementera att de var sjuka, så slipper vi alla spekulationer till höger och vänster.

Men det går ju inte för så fort ngn "insatt" gör det, blir den personen omedelbart ifrågasatt och det skriks om bevis då. Så det är lönlöst.
Citera
2018-01-15, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hakefjorden
Nej, min kommentar var ett svar på varför det enligt mig inte är misstänkt att ingen på FB som uppger sig känna/känna till familjen och vet att barnen var sjuka kan uppge namnet på sjukdomen/syndromet. Jag vet precis lika lite som alla andra, men diagnosen som diskuterats finner du bland annat i inlägg #2861
Det kan bero på att läkarna kanske ännu inte lyckats identifiera sjukdomen och gett dom en diagnos.
Citera
2018-01-15, 19:24
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Jag tror inte ett skvatt på det där
Du behöver inte tro någonting vad mig anbelangar. Hade inte polisen sagt att morden inte begåtts av någon utomstående hade barmhärtighetsfalangen inte trott ett skvatt på att föräldern/förädrarna utfört morden.
Citera
2018-01-15, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagelidetbla

Nej. Släkt men inte föräldrarna.
Citera
2018-01-15, 19:32
Medlem
mondemodernes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagelidetbla

Nej. Farbror och faster.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anna-Karin85
Det är så mycket skit snack och galna teorier i denna tråden så anhöriga orkar inte ens kommentera.

* Mannen var otroligt framgångsrik och jobbade hårt och MYCKET. Finns ingen som helst möjlighet att han skulle kunna kontrollera familjen. Han arbetade inte bara på Lund universitet för övrigt utan betydligt mer än så med diverse uppdrag inom skatterätten.

* Barnen var svårt sjuka

* Mamman har haft cancer som man trodde hade blivit botad

* Mamman och barnen deprimerade

* Diverse grannar till familjen har sagt att de har sett familjen vid flertalet tillfällen och att det inte varit några konstigheter

På grund av dessa omständigheter var det mycket svårt därhemma pch familjen var självklart i djup kris pga detta. Om familjen var isolerad hade varken ja eller mannens kollegor och vänner träffat familjen vid flertalet tillfällen. Anledningen till att ingen kommenterar Flashback är just att det inte är någon idé då flertalet av er ändå kommer att fortsätta komma upp med galna idéer och teorier.

Detta var en helt vanlig familj i djup kris och sorg. Varför detta hände vet jag dock inte men önskar jag visste vad de tänkte ...

Verkar som du kände familjen och vet mer än vad nån av oss andra gör.
Klart det blir spekulationer och funderingar då det känns som locket på från alla håll o kanter.
Citera
Medlem
Oavsett orsak så är det iaf så att man brister "big time" som förälder och människa om man dödar sina barn o sin partner. En otroligt drastisk åtgärd och inget en mentalt frisk människa skulle göra, inget de själva skulle välja heller, ingen förälder vill att barnen ska dödas, inte om huvudet fungerar som det ska på föräldern. Märkligt att grannarna inte tagit bladet ur munnen än men det sker nog senast när obduktionen blir klar och infon når ut. Fortfarande är min teori att mannen dödade dem alla och sedan sig själv, antagligen pga en förlust av makt/ kontroll som gjorde att han på det mest oåterkalliga sätt återtog makten över sin familj. Kanske utlöst pga önskemål om skilsmässa från frugan, skulle inte förvåna mig faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in