2018-01-15, 18:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Jag blir inte upprörd, jag gör bara mitt jobb.

Däremot blir jag trött på att det alltid är samma sak som upprepas hela tiden. Pattern recognition.
Och att det finns de som vill kapa trådar och agerar som nyfrälsta fundamentalister som vill sprida den rätta läran. Och därför inte vill hålla sig i trådar där den rätta läran är ämnet, eftersom det mest bara är en massa andra nyfrälsta där, medans man vi frälsa nya och därför letar upp andra trådar med minsta lilla anknytning till deras favoritämne, för att kunna upplysa den ofrälsta massan om den enda rätta sanningen.

Och blir sedan upprörda när de likt de Jehovas vittnen de mest liknar, blir körda på porten för att andra inte vill höra deras dravel.
Flashback tar bort delforumet judiska maktförhållanden. Diskussioner om judar är inte per automatik konspirationer, isåfall skulle diskussioner om muslimer, kineser, japaner eller svenskar också vara konspirationer.
Det innebär alltså att judefrågor får diskuteras i olika delforum och i olika trådar.

När då mod tar bort inlägg som behandlar judiska aspekter samt är on-topic pga svepskäl om att man inte får diskutera "judar som grupp". Ja då är det ett mycket tydligt bevis på att mods censurerar godtyckligt och därför bedriver en judisk agenda.
Citera
2018-01-15, 18:37
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Flashback tar bort delforumet judiska maktförhållanden. Diskussioner om judar är inte per automatik konspirationer, isåfall skulle diskussioner om muslimer, kineser, japaner eller svenskar också vara konspirationer.
Det innebär alltså att judefrågor får diskuteras i olika delforum och i olika trådar.

När då mod tar bort inlägg som behandlar judiska aspekter samt är on-topic pga svepskäl om att man inte får diskutera "judar som grupp". Ja då är det ett mycket tydligt bevis på att mods censurerar godtyckligt och därför bedriver en judisk agenda.
Korrekt. Det innebär att trådar om judar får finnas i andra forum.
Men för att trådarna får finnas i andra forum innebär inte att inlägg om judar får finnas i andra trådar (som inte handlar om judar).

Det finns en skillnad mellan de båda.
Citera
2018-01-15, 18:39
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Voltaire är inte ursprunget till ditt andra citat heller, Kevin Alfred Strom är det du ska tacka.
Jaja du förstår poängen

Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Tycker i övrigt att du har fel, modsen verkar vara en salig blandning av folk med olika åsikter, intressen och bakgrunder.
Du har väl själv varit mod, blev du någonsin frågad om var du står i judefrågan innan du blev adlad av Admin?
Ja de är klart du inte vill judar ska få nämnas annat i ”lekstugan” problemet är en hel moderatorskår som är lika fanatiska i sina judar att korrumperar Flashback regler.
O nej o admin värnade om det fria ordet på ett mkt imponerande sätt. Judar, florister eller vilken folkgrupp och detta, förbud mot nämna judar, för de tycker så, eller för Jecke är ”trött på höra” om det och egna agendor o åsikter var och är ett otyg.

Nu är de helt öppna med det, Mission Complete .. det var innan tystnaden.. https://youtu.be/cbl2tD3zPZ4
Citera
2018-01-15, 18:47
Avslutad
Citat:
Korrekt. Det innebär att trådar om judar får finnas i andra forum.
Men för att trådarna får finnas i andra forum innebär inte att inlägg om judar får finnas i andra trådar (som inte handlar om judar).

Det finns en skillnad mellan de båda.
Ja det förstår jag, helt rimligt. Men enligt min erfarenhet så censureras inlägg om judiska fenomen godtyckligt. Och det är inte okej om ni menar allvar med "yttrandefrihet på riktigt".

Det är i sanning hemskt att ni mods bedriver kontrollerad opposition. Det är med tårar i ögonen som jag ser förfallet av denna vackra plats. Och den sker av de individer som är satta att främja och värna den organiska debatten.
Citera
2018-01-15, 19:02
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Ja det förstår jag, helt rimligt. Men enligt min erfarenhet så censureras inlägg om judiska fenomen godtyckligt. Och det är inte okej om ni menar allvar med "yttrandefrihet på riktigt".

Det är i sanning hemskt att ni mods bedriver kontrollerad opposition. Det är med tårar i ögonen som jag ser förfallet av denna vackra plats. Och den sker av de individer som är satta att främja och värna den organiska debatten.
Flashback har alltid sagt att du får diskutera vad du vill, men du ska göra det i rätt tråd.
Det är inte unikt för judiska fenomen.
Sedan kan du gnälla om kontrollerad opposition precis lika mycket som vårt spiralroterande astrolog gnäller om att vi censurerar hans teorier om att solen roterar runt jorden istället för tvärtom. Han får inte posta sina teorier i varenda tråd där någon nämner jord, sol och rotation i samma inlägg.
Samma har vi med de som vill tala om djävulens inflytande.

De gnäller på att de blir censurerade, precis som du. Och precis som de, så har du samma regler som övriga användare på forumet att rätta er efter.
Citera
2018-01-15, 19:06
Avslutad
Citat:
Flashback har alltid sagt att du får diskutera vad du vill, men du ska göra det i rätt tråd.
Det är inte unikt för judiska fenomen.
Sedan kan du gnälla om kontrollerad opposition precis lika mycket som vårt spiralroterande astrolog gnäller om att vi censurerar hans teorier om att solen roterar runt jorden istället för tvärtom. Han får inte posta sina teorier i varenda tråd där någon nämner jord, sol och rotation i samma inlägg.
Samma har vi med de som vill tala om djävulens inflytande.

De gnäller på att de blir censurerade, precis som du. Och precis som de, så har du samma regler som övriga användare på forumet att rätta er efter.
Guilt by association. Argumentationsfel. Bättre kan du.

Varför bedriver mods en judisk agenda när dom uppenbarligen censurerar on-topic inlägg? Varför dödar mods det fria ordet som dom är satta att värna och bevara?
Citera
2018-01-15, 19:10
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Guilt by association. Argumentationsfel. Bättre kan du.

Varför bedriver mods en judisk agenda när dom uppenbarligen censurerar on-topic inlägg? Varför dödar mods det fria ordet som dom är satta att värna och bevara?
Nej, ingen guilt by association. Bara en beskrivning av samma fenomen.

Problemet med konspirationsteoretiker är att de ser allt ifrågasättande av sina konspirationsteorier som bevis för att de som ifrågasätter dem är en del av konspirationen.

Vi försöker inte döda det fria ordet genom att ta bort OT, vi försöker tvärtom skydda det fria ordet genom att låta alla användare diskutera alla ämnen, istället för att en liten grupp användare ska få diskutera sitt favoritämne och jaga bort alla andra som inte är intresserade av deras favoritämne.
Citera
2018-01-15, 19:10
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:

Jag tycker med de är sorgligt, de är Internet men Flashback är Flashback, och ja.. deprimerande måste jag säga.
Detta påverkar mer än ett inlägg i november, de dödar alla diskussioner, tex Syrien tråden där jag postar mkt. Sånt här har censureras https://www.flashback.org/sp59936174 och nu med nya tolka 0.03 med fria associationer på LSD och Judeskyddande regler med Apartheid.

Fan va sorgligt 😢

Och de är klart de är Bonniers och finansjudarna håller ihop, Tribe före Allt, precis som här.
Men de är mot reglerna.

during times of universal deceit telling the truth becomes a revolutionary act
Citera
2018-01-15, 19:15
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Jaja du förstår poängen

Ja de är klart du inte vill judar ska få nämnas annat i ”lekstugan” problemet är en hel moderatorskår som är lika fanatiska i sina judar att korrumperar Flashback regler.
O nej o admin värnade om det fria ordet på ett mkt imponerande sätt. Judar, florister eller vilken folkgrupp och detta, förbud mot nämna judar, för de tycker så, eller för Jecke är ”trött på höra” om det och egna agendor o åsikter var och är ett otyg.

Nu är de helt öppna med det, Mission Complete .. det var innan tystnaden.. https://youtu.be/cbl2tD3zPZ4

Folk verkar få prata judar hur mycket de vill bara de gör det i rätt forum/tråd. Ser du inte själv att du har en hang up på den evige? Du tror inte att det påverkar din syn på när det är läge att prata kroknäsa och när det inte är läge att prata kroknäsa?
Ta några steg tillbaka och se på dig själv och vad du har blivit.

Citat:
Jag tycker med de är sorgligt, de är Internet men Flashback är Flashback, och ja.. deprimerande måste jag säga.
Detta påverkar mer än ett inlägg i november, de dödar alla diskussioner, tex Syrien tråden där jag postar mkt. Sånt här har censureras https://www.flashback.org/sp59936174 och nu med nya tolka 0.03 med fria associationer på LSD och Judeskyddande regler med Apartheid.

Fan va sorgligt 😢

Och de är klart de är Bonniers och finansjudarna håller ihop, Tribe före Allt, precis som här.
Men de är mot reglerna.

Fattar inte? Inlägget är ju kvar, du länkar till det själv.
Senast redigerad av Dofterna 2018-01-15 kl. 19:18.
Citera
2018-01-15, 19:19
Avslutad
Citat:
Nej, ingen guilt by association. Bara en beskrivning av samma fenomen.
Jo du vill karaktärsmörda mig genom att bunta ihop mig med någon astrolog och djävulsdyrkare. Detta för att slå hål på mitt resonemang om att mods bedriver kontrollerad opposition (som jag bevisat). Du bedriver tom retorik, det är pissdålig argumentation.

Citat:
Problemet med konspirationsteoretiker är att de ser allt ifrågasättande av sina konspirationsteorier som bevis för att de som ifrågasätter dem är en del av konspirationen.
Fortsatt guilt by association/ad hominem. Jag är inte "konspirationsteoretiker". Du får bemöta det jag skriver i sak.

Citat:
Vi försöker inte döda det fria ordet genom att ta bort OT, vi försöker tvärtom skydda det fria ordet genom att låta alla användare diskutera alla ämnen, istället för att en liten grupp användare ska få diskutera sitt favoritämne och jaga bort alla andra som inte är intresserade av deras favoritämne.
Ja det förstår jag.

Men ni tar ju bort inlägg som är on-topic, det är att döda den fria, organiska debatten. Ni tar bort on-topic inlägg som berör judiska aspekter av en samhällsdebatt. Ni bedriver då en judisk agenda, det är solklart.
Citera
2018-01-15, 19:37
Moderator
Jeckes avatar
Citat:

Fan va sorgligt 😢

Men de är mot reglerna.

Jag kollade igenom tråden du länkar till.
En tråd skapad av dig, i forumet medier och journalistik.
Där det i tråden endast finns ett enda raderat inlägg. Skrivet av dig, med texten:

Citat:
Citat:
Dubbelpost, sorry

Ett väldigt dåligt exempel på att du blir censurerad....
Liknande gäller för tråden om Ahed Tamimi.
Trådar där du skriver trådstarten för att definiera vad du vill att tråden ska handla, håller sig till det som du vill att den ska handla om. Och samma bör gälla för alla trådar.
Citera
2018-01-15, 19:45
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Jo du vill karaktärsmörda mig genom att bunta ihop mig med någon astrolog och djävulsdyrkare. Detta för att slå hål på mitt resonemang om att mods bedriver kontrollerad opposition (som jag bevisat). Du bedriver tom retorik, det är pissdålig argumentation.
Jag buntar ihop dig med andra som har svårt att se att deras favoritämne inte automatiskt är ämnet för att alla trådar de skriver i.

Citat:
Fortsatt guilt by association/ad hominem. Jag är inte "konspirationsteoretiker". Du får bemöta det jag skriver i sak.
Jag har bemött det du skriver i sak. Så länge som det handlar om modererandet, vilket är trådens ämne. Vad judar sysslar med utanför forumet är något som inte hör till den här trådens ämne.

Citat:
Ja det förstår jag.

Men ni tar ju bort inlägg som är on-topic, det är att döda den fria, organiska debatten. Ni tar bort on-topic inlägg som berör judiska aspekter av en samhällsdebatt. Ni bedriver då en judisk agenda, det är solklart.
Problemet är att du har en annorlunda syn på vad som är On-Topic jämfört med de som inte är intresserade av sionismen och judarnas kontroll över massmedia och diverse annat.

Vi dödar den debatten om judar som startar i trådar som inte handlar om judar. Detta för att den organiska, fria debatten om trådens ämne ska kunna få fortsätta obehindrat.

Du får diskutera judar, men gör det i en tråd om judar, istället för att ta över andras trådar.

Alla har rätt till yttrandefrihet, inte bara du och de som delar dina åsikter. Det som händer när ni, och era meningsmotståndare, sätter igång med eran diskussion är att alla som inte vill diskutera judar lämnar tråden. Och eftersom det kanske bara finns en tråd om just den specifika saken tråden handlar om, så innebär det att det nu effektivt sett inte längre finns någon tråd där man kan diskutera den specifika saken.

Däremot finns det gott om trådar som handlar om judar. Och där kan ni diskutera judar.

Ge fan i att förstöra andras rätt att diskutera det de vill, genom att ta över deras trådar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in