2018-01-14, 11:12
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Jag har också blivit censurerad pga judefrågan.
(FB) Censurerad i mediekriget om mångkultur, IGEN!

Jag blev censurerad eftersom man enligt en godtycklig moderator-regel inte får prata om judar som grupp och deras intressen.

Notera att inlägget inte ens diskuterar judar som grupp.

Flashback och judar är känsligt. Helt klart att det finns sympatier för judar hos mods. Sympatier som går emot en fri, öppen och organisk diskussion.

Flashback borde byta slogan till "Yttrandefrihet på judars villkor".
Citat:
Hej!

Jag tog bort ett flertal inlägg som jag bedömde inte hörde till mediekriget, utan främst handlade om diskussion i media och om judars inflytande. Detta är en tråd skall modereras strikt för att motverka att den går överstyr och börjar handla om "allt". Vi närmare påseende har jag tagit bort ytterligare några inlägg av samma skäl.

Strix/Mod

Rätt upp o ner: utan främst handlade om diskussion i media och om judars inflytande.
Och detta sjuka problemet, i pre-moddningssyfte: Detta är en tråd skall modereras strikt för att motverka att den går överstyr och börjar handla om "allt".

Citat:
Efter att ha tittat igenom Dina länkar, så delar jag inte Din uppfattning. Det som diskuteras i de refererade länkarna, är hur enskilda judiska personer agerar och i vilken utsträckning de agerar för en judisk grupp. Det Du och Sherm diskuterar är något annat - Ni utgår från att den finns en samlad judiskhet som agerar, och regelmässigt mot svenska intressen. Sådan resonemang får man föra, men då i annan tråd.

Strix/Mod
Så får du inte tro, om judar, uppenbarligen?!!

Citat:
Hej,

Även detta klipp har varit uppe i tråden
https://youtu.be/MFE0qAiofMQ

Där det framgår att judar som grupp ska spela en stor roll i mångkulturen. Det finns då goda grunder att diskutera judar som grupp i mediekriget om mångkultur.

Du sysslar med godtycklig selektiv censur. Varför?!

Mvh
Censurerades Barbara Spectre? För hon är judinna

Eller hon fick va uppe men de du skrivit raderats? Vad är du skrev då?
Media - Svensk Media det är ju fan bara judar där, det borde va ett regelbrott men när hon, vad hon nu heter, SD are, föreslog att Bonnier äger typ allt de är kanske inte så bra, hon fick väl avgå efter det?
Men de är väl också ett regelförbud?

Kanske är jag trög och inte fattar men.. nä
De gör allt för skydda sina judar. Yeez!
Citera
2018-01-14, 14:14
Medlem
Arbetarbroders avatar
Som jag ser det så har vi, Vänner av det Fria Ordet, En Bizzare motståndare mot oss som nu twistar sina hitte-på regler på ett sätt som är direkt äckligt, enligt deras egna ytterst sjuka syn och Yttandefrihet är inte värt en halv shekel för de här kryptojudarna som korrumperar Flashback.

Tvi!
I det fria ordets namn dessutom.
3 alternativ återstår:

• admin tar de här snorungarna i kippan och ber dem läsa och hålla sig reglerna
• judarna vann, de dödade det fria ordet på Flashback Forum, men hjälp av av alla modetorer speciellt de som UTTALAT och med Hyckleri helt öppet korrumperar Flashback.
MEN ÄVEN ALLA SOM TIGER Dvs allihopa! Skamligt! Så vi ge upp
• Vi hittar nya vägar, de finns alltid nya väger men med Sionistiska Apartheidregler?
..de är en ockupation jag ogärna stödjer.
• vi använder Konspirationsforumet till Sionismforum, de kräver en del jobb, men nog kan den sanna versionen mer intressant än deras, traumabaserade OMG reaktioner på nyheter.

Funderar och skicka gärna PM, här eller på Kvitter eller Minds.com

Freedom of Speech - Use it or Lose lt!
https://youtu.be/v4HeY1Krw-Y
Citera
2018-01-14, 14:28
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Som jag ser det så har vi, Vänner av det Fria Ordet, En Bizzare motståndare mot oss som nu twistar sina hitte-på regler på ett sätt som är direkt äckligt, enligt deras egna ytterst sjuka syn och Yttandefrihet är inte värt en halv shekel för de här kryptojudarna som korrumperar Flashback.

Tvi!
I det fria ordets namn dessutom.
3 alternativ återstår:

• admin tar de här snorungarna i kippan och ber dem läsa och hålla sig reglerna
• judarna vann, de dödade det fria ordet på Flashback Forum, men hjälp av av alla modetorer speciellt de som UTTALAT och med Hyckleri helt öppet korrumperar Flashback.
MEN ÄVEN ALLA SOM TIGER Dvs allihopa! Skamligt! Så vi ge upp
• Vi hittar nya vägar, de finns alltid nya väger men med Sionistiska Apartheidregler?
..de är en ockupation jag ogärna stödjer.
• vi använder Konspirationsforumet till Sionismforum, de kräver en del jobb, men nog kan den sanna versionen mer intressant än deras, traumabaserade OMG reaktioner på nyheter.

Funderar och skicka gärna PM, här eller på Kvitter eller Minds.com

Freedom of Speech - Use it or Lose lt!
https://youtu.be/v4HeY1Krw-Y
Ju mer jag läser här, desto tydligare blir det att det handlar om att vissa är djupt inne i en paranoid dimma där judarna är farliga och detta behöver berättas för alla. När man är besatt av någonting är det bara det som gäller, och då ska det berättas i alla delforum och man blir arg när mods påpekar att det inte är topic eller inte hör hemma där.

Det handlar inte om att alla admins och mods är judar, det handlar om att man har förlorat förmågan att hålla sig klar och sansad.
Citera
2018-01-14, 20:30
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Ju mer jag läser här, desto tydligare blir det att det handlar om att vissa är djupt inne i en paranoid dimma där judarna är farliga och detta behöver berättas för alla. När man är besatt av någonting är det bara det som gäller, och då ska det berättas i alla delforum och man blir arg när mods påpekar att det inte är topic eller inte hör hemma där.

Ja, jag är inte förvånad, de är så du är tränad att reagera.

Tro mig, jag värderad de fria ordet väldigt högt, skulle aldrig, (har aldrig jag var själv moderator i närmare 10 år) lagt mina egna personliga åsikter i moddande av Flashback Forum som du ser de här clownerna helt öppet berätta att de gör.

Jag hade tyckt de va för jävla dåligt även om de va skydd av muslimer, eskimåer, florister eller precis vilken grupp vilken grupp som helst som fick extra speciella rättigheter att skyddas från en fri och öppen debatt på Flashback.

Är det OT att videon filmades av en jude? Är det OT att nämna judar i en tråd om Mediakriget om Invandringen eller vad tråden nu heter? Hatar jag, och alla med mig som nämner judar utan lägga det i en hyllande mening, alla som är judar eftersom de är ju är judar, bara därför?

Citat:
Det handlar inte om att alla admins och mods är judar, det handlar om att man har förlorat förmågan att hålla sig klar och sansad.
Det handlar om hur alla mods antingen aktivt stödjer detta, eller är tysta och jag hade tyckt de va piss som sagt, oavsett vad man valde att tysta, men de är såklart judar som Flashback nu helt öppet har vridit runt reglerna till den grad att de uppmanar till regelbrott för fortsätta skydda sina judar.

Hyckleri som Jecke (som jag tycker bra om inte vill hoppa på) som anklagar en 16 årig ”Terrorist” (ej jude) och sen argumenterar för att jag ska inte ha den rätten, att ens NÄMNA att de är judar som filmar, eller Bernard_Law som hänvisar till konspirationsforumet och sitter och driver den mest korkade av dem alla själv (för fin för Konspirationsforumet dock), eller strix som tycker de är fel att inlägg kan tolkas som judar arbetar mot svenska intressen och väljer att censurera och man är helt öppen med detta (vilket förvisso hedrar mer än hyckleri o lögner) - så tro mig, detta hade varit nått jag reagerar mot även om de va precis vilka som helst.

Anser jag att de är viktigt att svenskarna får veta om sionismen?
Ja, absolut
- A M A L E K -
hört talas om det ordet? Kolla David Sheen, Israelisk Journalist, Bundestag Testimony här (video) så förstår du varför. Hoppa över de första 10 min om Brendon O’Connell, numera en fri man, (igen) så du har rätt på sätt o vis.
Inte att man ska tala om detta i varenda tråd, men de är inget svårt, har de med topic att göra så ska de inte raderas, oavsett vad moderatorn själv tycker i frågan.

Att de korrumperar Flashback Forum, som förr var ett forum för alla olika åsikter etc, tycker jag
är skandalöst dåligt av de judar bland flashback moderator och resten utav dem, alla och en envar som i tysthet låter de här ske.

Jag blir väldigt sällan arg, speciellt framför en dator, men detta gör mig riktigt förbannad, de är också korrekt men nån ”dimma av ogrundat hat som ska diskuteras i alla trådar” är fel.
Senast redigerad av Arbetarbroder 2018-01-14 kl. 20:51. Anledning: Amalek
Citera
2018-01-14, 20:49
Medlem
Arbetarbroders avatar
vad var det Voltaire sa?
Citat:
”I don't share your opinion but i would die for Your right to express them”
Håller med till 100%
Men innebär detta att det ska talas om senaste tråden i Barn & Familj också?
Nej, såklart inte.
Men när de är inom topic så sitter de med kippa på huvudet och hycklar så man fan baxnar.

Första är kanske inte Voltaire men sak samma, jag delar den åsikten helt.
Voltaires
Citat:
”to learn who rules over you simply find out who you are not allowed to criticize”
slår aldrig fel.
Citera
2018-01-14, 20:51
Medlem
jag är ganska ny här och jag är redan trött på att modsens åsikter om att konspirationer (om judar i det här fallet men även andra konspirationer) är att det är trams. och när man låser in ämnen så skapar man såna eco chambers, trådar mår ju bättre av att se fler syner på saken, tänk om bil fantaster inte fick posta på mekaniker delen bara för att dom nämner vilken bill dom har. nån kanske har en bättre liknelse men ni fattar nog. så ja kort och gott, hellre några jude historier för mycket än några åsikter för lite.
Citera
2018-01-14, 20:52
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
vad var det Voltaire sa?

Håller med till 100%
Nej, såklart inte.
Men när de är inom topic så sitter de med kippa på huvudet och hycklar så man fan baxnar.

Voltaires slår aldrig fel.
Antalet trådar här på forumet som på ett eller annat sätt kritiserar judar tyder ju på att dom i alla fall inte styr Flashback.
Citera
2018-01-14, 21:15
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
vad var det Voltaire sa?

Håller med till 100%
Nej, såklart inte.

Voltaires slår aldrig fel.

Voltaire är inte ursprunget till ditt andra citat heller, Kevin Alfred Strom är det du ska tacka.

Tycker i övrigt att du har fel, modsen verkar vara en salig blandning av folk med olika åsikter, intressen och bakgrunder.
Du har väl själv varit mod, blev du någonsin frågad om var du står i judefrågan innan du blev adlad av Admin?
Citera
2018-01-14, 21:44
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av truthwillout
Har jag missat något? Tycker inte att mods verkar ha någon judeagenda, hela forumet hade ju behövt stängas ned då kolla bara min profilbild

Men vad vet jag. Känner inte till ägarna och Flashback är ju förlagt i USA, och där finns det en del judar.
Problemet som det handlar om, är att Flashbacks definition av yttrandefriheten är att du ska få diskutera vad som helst, men att du inte får använda din yttrandefrihet för att förhindra andras rätt till samma yttrandefrihet.

Man får diskutera judar, judars agenda och inflytande, judarnas makt i media och allt möjligt annat om judar. Man får även diskutera om förintelsen hände eller om det är en påhittad lögn som används av judarna för diverse syften. MEN man får göra det på rätt plats. I de trådar som handlar om de sakerna. Man får inte diskutera om förintelsen är en påhittad lögn eller ej, i en tråd som handlar om terrordådet i New York. Du får vrida och vända på saker jävligt mycket för att få förintelsen att vara topic i en tråd om en muslim som kör in en lastbil i en folkmassa mer än 60 år efteråt, och där enda kopplingen är att en av de som filmade händelsen var en jude.
Men de som är övertygade om judarnas makt och att judarna styr på Flashback anser att judarna är topic i varenda tråd av ett eller annat skäl. De kan få in judarnas makt över media angående ett japanskt barnprogram via en koppling till Hollywood och förintelsen och Japans allians med Tyskland etc.

Personligen ser jag judekonspirationsteoretikerna som varande på ungefär samma nivå som vänsterextremister som skriker och blåser i visselpipor och vuvuzelor på Sverigedemokraternas torgmöten. De har inget intresse av vad Sverigedemokraterna talar om utan har en helt egen agenda med resultatet att ingen annan heller får lyssna på vad SD talar om.
Varenda tråd där judekonspirationsteoretikerna börjar diskutera den judarna så resulterar det efter ett par sidor alltid i samma sak. Snack om förintelsen, judars makt i media, sionismen et cetera, och så vidare, med mera och tjafs, tjat och upprepningar. Och trådens ursprungliga ämne har blivit helt och hållet bortglömt och ignorerat eftersom en liten lastbil i en folkmassa är betydelselöst för de miljontals människor vars liv påverkats av sionismen och judarnas girighet.
Kort sagt, tråden har blivit kapad och trådens ursprungliga diskussion har helt dränkts ut av ljudet till visselpipor, vuvuzelor och rop om att förintelsen är en påhittad lögn.

Citat:

Korrekt. Särskilt biten med att detta måste berättas för alla.
De nöjer sig nämligen inte med att det finns trådar där deras favoritämne är trådens ämne och där de får diskutera precis den saken. Och detta eftersom de enda som är intresserade av att läsa det är de själva och de har inget intresse av att övertyga varandra. Alltså ger de sig in i trådar som har den minsta lilla kopplingen till judar, Israel, sionism och förintelsen*. Allt för att sprida sanningen till de oupplysta.
Och de flesta är ungefär lika förtjusta i judekonspirationsteoretikerna som de är förtjusta i dörrknackare från Jehovas vittnen.

Och Flashbacks regler är klara och tydliga, man ska hålla sig till trådens ämne och man ska INTE kapa trådar och ta över dem för ens egna syften för att ändra trådens diskussion till något annat. Något de allra flesta förstår, men inte judekonspirationsteoretikerna.
Och moderatorer och admins hatar judekonspirationer i trådarna, inte pga ämnet i sig utan för den effekten det får på tråden och hur det alltid snabbt leder till samma sak där samma argument upprepas om och om igen.

*Det finns en lek som heter "degrees of Hitler", baserat på six degrees of Kevin Bacon.
https://en.wikipedia.org/wiki/Six_Degrees_of_Kevin_Bacon
Leken går ut på att man plockar valfri sida på wikipedia och sedan ser via länkarna till andra wikipedia-artiklar hur få hopp man kan göra för att komma till wikipedia-sidan om Hitler.
Lite lekande med den saken och plötsligt så märker hur allt väldigt snabbt är kopplat till Hitler på ett eller annat sätt....
https://encyclopediadramatica.rs/Six_Degrees_of_Adolf_Hitler
Senast redigerad av Jecke 2018-01-14 kl. 22:01.
Citera
2018-01-14, 21:57
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Oavsett vad de är, så är de Radikala, Censur och skydda Judar som de vore en Rädda Barnen och alla barnen va judar.

(FB) Censurerad i mediekriget om mångkultur, IGEN!
Inte en ENDA MODERATOR Yttrar ett ord till frasselito, som ju har rätt, istället är varenda en mot honom, varför? Han nämnde judar, där det rätt bra av, Media är ju deras grej.

Ush jag tycker inte alls om det här, hur i helvete löser man de här?
Normal admin hade sett missbruk av reglerna, för modda efter eget behag, och är det en sak admin kunde så var det värna om Yttrandefriheten. Han sket fullständigt om de va judar eller eskimåer, Flashback Forum har enkla regler, som är bra för yttrandefriheten, inte tänkt att användas såhär o tysta folk.

Vad gör vi nu? Vi behöver enas och lösa de här, fan utveckling som gör mig deprimerad, vilket är lite drama queen kanske Men Flashback har varit väldigt för Sverige.
Kanske är admin bara ute på nån galen resa, Antarktis, China. Väl tillbaka så ser han wtf? De har spårat or återgår till normala. I bästa fall.
Vi skiter fullständigt i om det är judar eller eskimåer. Men det är ytterst sällan som diskussioner om eskimåer tar över en tråd som handlar om en naturkatastrof i Afrika....

Inte en enda moderator har sagt något till försvar för Frasselito eftersom vi är hjärtligt trötta på att samma idioter upprepar samma argument som vi alla har hört upprepade gånger.
Du FÅR diskutera de här sakerna. Men i en tråd som handlar om det ämnet. Du får INTE ta över trådar som handlar om något helt annat, bara för att du tycker att ämnet är så stort och viktigt att det måste tas upp i varenda tråd på forumet som har minsta koppling till krig, mellanöstern, media, andra världskriget, terrorism etc.
Håll dig till rätt tråd, det är allt vi begär. Låt andra få diskutera trådens ämne i fred, utan att komma inspringande med megafoner och visselpipor eftersom erat favoritämne är så stort och betydelsefullt att alla måste få höra det. I yttrandefriheten ingår också att man själv får välja vad man vill lyssna på, om man inte gillar det man hör, så kan man gå därifrån. Men det förutsätter att den som talar INTE springer efter och förföljer en och skriker en i örat.
Sådant är inte yttrandefrihet.

Citat:
Ursprungligen postat av iwanttobefree
jag är ganska ny här och jag är redan trött på att modsens åsikter om att konspirationer (om judar i det här fallet men även andra konspirationer) är att det är trams. och när man låser in ämnen så skapar man såna eco chambers, trådar mår ju bättre av att se fler syner på saken, tänk om bil fantaster inte fick posta på mekaniker delen bara för att dom nämner vilken bill dom har. nån kanske har en bättre liknelse men ni fattar nog. så ja kort och gott, hellre några jude historier för mycket än några åsikter för lite.
Du kan kalla det för echo chamber om du vill, vi föredrar att säga att man ska kunna diskutera vad som helst på forumet, utan att någon kommer in och tystar en. Problemet är att du inte får komma in och tysta andra genom att överrösta dem.

Det är den andra sidan av yttrandefriheten som väldigt många glömmer bort.
Vi vill ha echo chambers, där varje tråd handlar om ett separat ämne, istället för att alla trådar innehåller exakt samma diskussion om exakt samma ämne. För det är endast på det sättet som du kan diskutera det aktuella ämnet. Du har ingen rätt att använda din yttrandefrihet för att förstöra andras yttrandefrihet. De båda måste balanseras mot varandra, och det bästa sättet är genom att hålla diskussionerna separata, så man själv får söka upp och delta i den diskussionen man är intresserad av, istället för att du ska söka upp andra och trycka upp dina åsikter i ansiktet på dem.

Så tänk om bilfantaster inte får posta i mekanikerdelen om deras favoritläsk, bara för att de nämner vilken bil de har. De vill ju bara snacka läsk och om hur Pepsi är helt överlägsen Coca Cola, så varför ska de inte få göra det i mekanikerdelen? Eller Filosofiforumet. Eller inrikespolitik. Eller droger. Eller psykofarmaka. Eller Linux-programmering (om hur Pepsi är överlägset Mountain Dew).

Och nej....du behöver inte nämna att det är judar som äger Pepsi. Eller Coca Cola.
Citera
2018-01-14, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Vi skiter fullständigt i om det är judar eller eskimåer. Men det är ytterst sällan som diskussioner om eskimåer tar över en tråd som handlar om en naturkatastrof i Afrika....

Inte en enda moderator har sagt något till försvar för Frasselito eftersom vi är hjärtligt trötta på att samma idioter upprepar samma argument som vi alla har hört upprepade gånger.
Du FÅR diskutera de här sakerna. Men i en tråd som handlar om det ämnet. Du får INTE ta över trådar som handlar om något helt annat, bara för att du tycker att ämnet är så stort och viktigt att det måste tas upp i varenda tråd på forumet som har minsta koppling till krig, mellanöstern, media, andra världskriget, terrorism etc.
Håll dig till rätt tråd, det är allt vi begär. Låt andra få diskutera trådens ämne i fred, utan att komma inspringande med megafoner och visselpipor eftersom erat favoritämne är så stort och betydelsefullt att alla måste få höra det. I yttrandefriheten ingår också att man själv får välja vad man vill lyssna på, om man inte gillar det man hör, så kan man gå därifrån. Men det förutsätter att den som talar INTE springer efter och förföljer en och skriker en i örat.
Sådant är inte yttrandefrihet.

Du kan kalla det för echo chamber om du vill, vi föredrar att säga att man ska kunna diskutera vad som helst på forumet, utan att någon kommer in och tystar en. Problemet är att du inte får komma in och tysta andra genom att överrösta dem.

Det är den andra sidan av yttrandefriheten som väldigt många glömmer bort.
Vi vill ha echo chambers, där varje tråd handlar om ett separat ämne, istället för att alla trådar innehåller exakt samma diskussion om exakt samma ämne. För det är endast på det sättet som du kan diskutera det aktuella ämnet. Du har ingen rätt att använda din yttrandefrihet för att förstöra andras yttrandefrihet. De båda måste balanseras mot varandra, och det bästa sättet är genom att hålla diskussionerna separata, så man själv får söka upp och delta i den diskussionen man är intresserad av, istället för att du ska söka upp andra och trycka upp dina åsikter i ansiktet på dem.

Så tänk om bilfantaster inte får posta i mekanikerdelen om deras favoritläsk, bara för att de nämner vilken bil de har. De vill ju bara snacka läsk och om hur Pepsi är helt överlägsen Coca Cola, så varför ska de inte få göra det i mekanikerdelen? Eller Filosofiforumet. Eller inrikespolitik. Eller droger. Eller psykofarmaka. Eller Linux-programmering (om hur Pepsi är överlägset Mountain Dew).

Och nej....du behöver inte nämna att det är judar som äger Pepsi. Eller Coca Cola.

jo jag ser poängen i det men ska man ha en sån regel är det nog nyttigare att inte ta i för hårt med den, i dom fallen jag sett skulle det va bättre för alla om dom fick va uppe. som sagt hällre några konstiga historier för mycket än några åsikter för lite. feministerna mår bättre av att möta några män ibland, även om dom själva säger att dom inte vill.
Citera
2018-01-14, 23:21
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iwanttobefree
jo jag ser poängen i det men ska man ha en sån regel är det nog nyttigare att inte ta i för hårt med den, i dom fallen jag sett skulle det va bättre för alla om dom fick va uppe. som sagt hällre några konstiga historier för mycket än några åsikter för lite. feministerna mår bättre av att möta några män ibland, även om dom själva säger att dom inte vill.
Det är snarare mycket viktigt att hålla hårt på den här regeln så att dom som vill diskutera bilar får diskutera det med andra som diskuterar bilar. Dom "konstiga" historierna får man så klart berätta ändå. I lämpligt forum. Att ta upp judarna hela tiden är inte alltid OnT, och där med basta. Bara för att en jude gör något så blir inte "judefrågan" automatiskt topic.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in