2018-01-15, 17:32
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caen
Skulle det inte räcka att ens fru ligger för döden och dina två barns kroppar sakta men säkert tvinar sönder?

Jag tror och hoppas att dessa sexuella övergreppsteorier enbart är spekulationer från folk som av någon anledning vill att dessa dödsfall ska vara en ännu mörkare historia än den redan är.
Det är för barnens skull jag ifrågasätter pappans påstådda godhet. För att ingen ska undgå att undersöka om dessa mord har föregåtts av det mest hemska. Skälvklart hoppas jag att så inte är fallet.
Citera
Medlem
WWHs avatar
Allt kan ju vara påkallat av döttrarna, kanske Agnes som sedan får med sig mamman. Detta blir sedan ett faktum för OH att hantera.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Men de allra flesta håller väl fast vid livet så länge det går. Hur många känner du som önskat aktiv dödshjälp?

Kolla upp hur många som tar livet av sej varje år.

Människan håller knappast i regel kvar sig i livet så länge det går.

Kolla terrordåd, krigare osv.
Citera
2018-01-15, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarbaBeau
Det säger jag inte att någon ska göra men man kan väl bekräfta/dementera att de var sjuka, så slipper vi alla spekulationer till höger och vänster.

De skulle förmodligen inte bli trodda iaf... om barnen var sjuka så fanns det ju en anledning till att de var hemma... det går inte ihop med att pappan var manipulativ kontrollerande psykopatisk pedofil... så det stämmer inte...
Citera
2018-01-15, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är inte så "bara". Den är livsfarlig. Det är nr 1 bland självmorden. En dödlig sjukdom. Hjärnans lustcentra stängs av. Du gläds inte åt något. Inget är värt något. Du blir tom. Du kan inte se fram emot något, det är fullständigt omöjligt efter hjärnan inte klarar det längre.

Har man inte varit där så begriper man inte.

Har varit där själv och vuxit med djupt deprimerad förälder. Att man själv ger upp och tar sin eget liv är en sak. Men att ta med sig fler i fallet en annan. Men det är självklart olika för olika personer hur depressionen yttrar sig och vad man har för personlighet och erfarenheter med sig.
Citera
2018-01-15, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Kolla upp hur många som tar livet av sej varje år.

Människan håller knappast i regel kvar sig i livet så länge det går.

Kolla terrordåd, krigare osv.

Verkar som jag varit otydlig. Menar att det hör till ovanligheterna att ge upp om sina barn liv, såklart!
Citera
2018-01-15, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chipsmittopium
Har varit där själv och vuxit med djupt deprimerad förälder. Att man själv ger upp och tar sin eget liv är en sak. Men att ta med sig fler i fallet en annan. Men det är självklart olika för olika personer hur depressionen yttrar sig och vad man har för personlighet och erfarenheter med sig.
Håller med. Men vi vet inte fullt ut vad som föranlett detta. Jag har mina teorier, men det är bara på ytan. Vi får se vad polisen kommer fram till. De har en "ganska" klar bild säger de, men de vill rota djupare innan de går ut med något.
Citera
2018-01-15, 17:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mondemoderne
Ja, det stämmer enligt Skype att H har varit offline i 9 dagar.

9 dagar sedan de hittades?

Citat:
Ursprungligen postat av chipsmittopium
Verkar som jag varit otydlig. Menar att det hör till ovanligheterna att ge upp om sina barn liv, såklart!

Absolut

Någon som vet fullt namn på pappan? Vill gärna se bild av honom. Redan sätt mamman.
Citera
2018-01-15, 17:41
Medlem
Koppykatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är inte så "bara". Den är livsfarlig. Det är nr 1 bland självmorden. En dödlig sjukdom. Hjärnans lustcentra stängs av. Du gläds inte åt något. Inget är värt något. Du blir tom. Du kan inte se fram emot något, det är fullständigt omöjligt efter hjärnan inte klarar det längre.

Har man inte varit där så begriper man inte.

Detta med barnens sjukdomar , mammans cancer och pappans kliniska depressioner som du framför som fakta och motiv för morden, har du glömt bort att inget av det är verifierat ännu?

Själv håller jag i så fall lika benhårt fast vid uppfattningen att en kombination av sektideologi och en mördartyp av kategori ”besviken” , ( då pappan som GM) bildar sammantagen bakgrund till familjens död.
Inget av de inlägg som påstådda bekanta o vänner (till pappan främst) som dykt upp idag och gett sin version har ändrat min inställning. Tyvärr utläser jag av dem endast den vanliga formen av förnekelse i chockfas,” han som var så snäll o klok skulle aldrig göra en fluga förnär”

Här pågår en mordutredning, trippelmord och suicid med en GM som är död.
Jag tror fortfarande att barnens kroniska trötthet var en cover up för att kunna hålla dem hemma t ex.
Citera
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crossmack
Fast om polisen lyckas fastställa ett motiv (om det lämnades ett självmordsbrev eller liknande, vilket inte är omöjligt) kommer de att gå ut med det då?

Hursomhelst så hoppas jag att vi får så mycket info som möjligt när utredningen är över, det här fallet kan få långtgående konsekvenser.
Jag tror att de skulle gå ut med att självmordsbrev hade hittats, men inte själva innehållet. Ärendet skulle kunna förklaras polisiärt uppklarat men inte så mycket mer än vem som är gärningsman och möjligen dödsorsak. Det vore nog mycket upp till de anhöriga att avgöra hur mycket som skulle berättas om ett eventuellt funnet motiv.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Sluta tjata om sjukdomar hos barnen och frun. Koncentrera er på MANNEN. Jag googlade bilder på honom. Han är ondskan personifierad. Det såg jag direkt på första bilden. Ögonen är själens spegel.

Du är full av skit !

Om nu barnen lämnas ensamma med lärare, så säger det sig själv att "Fritzl-teorin" faller ihop som ett korthus.

Nej.., jag vet inte vad som skett.., men syns att han är ett monster inte stämmer !
Citera
2018-01-15, 17:47
Medlem
mondemodernes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
9 dagar sedan de hittades?

Nej, de hittades för 6 dagar sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto