2018-01-15, 06:09
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tror den anspelar på ett uttryck kopplat till en låt ..

Ja.

Efit: GoT skriver några.
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2018-01-15 kl. 06:32.
Citera
2018-01-15, 06:09
Medlem
Förmodligen kommer vi aldrig att få veta vad som ligger bakom tragedin! Kanske ngn anhörig träder fram i "Malou efter tio"! typ och berättar historien om några år.
Citera
2018-01-15, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Bra att du förstår.

Jag kan hålla med om att "hyllningen" författad av kvinnliga professorn kändes en aning för självförhärligande för att vara ett avskedstal, men det är min personliga åsikt. Kommentarerna däremot, är fullt legitima såvitt jag kan se.

Om du ska citera mig så får du ta med hela citatet och inte bara de delar som du tycker passar ditt syfte. Det är andra gången du har klippt sönder mina meningar nu.

Det enda jag förstår av den här konversationen med dig är att du verkar aningens argsint med taskig argumentationsteknik. Jag kommer inte fortsätta diskutera med dig.
Citera
2018-01-15, 06:10
Medlem
Blir en avslutad FUP offentlig när gärningsmannen är död? Det går ju inte att väcka åtal?
Citera
2018-01-15, 06:31
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Du har lagt ner mycket jobb, tack. Intressanta fakta

Skulle än en gång gärna vilja att nån medicinskt kunnig kunde berätta hur man fastställer tidpunkt när någon dog, eller rättare sagt hur stort tidsrum det kan vara för att man kan se om de dött vid olika tidspunkt.

Bla genom kroppstemperatur och vävnaders degeneration. Jag tvivlar på att det går att bestämma så precist om de döda begått självmord/mord så nära inpå varandra som detta antagligen är?
Citera
2018-01-15, 06:34
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coryputman
Blir en avslutad FUP offentlig när gärningsmannen är död? Det går ju inte att väcka åtal?

FUN:en blir lagd undersekrettess och aldrig offentlig. Tror inte ens att polisen går ut med en kort redogörlse över varsom hände.
Citera
2018-01-15, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coryputman

Nej FUP blir inte offentlig vid självmord vad jag vet. Men i detta fallet där minst två pers blivit mördade vet jag inte.
Citera
2018-01-15, 06:38
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Denna teori är inte så otrolig faktiskt. Det finns ingen konstaterad fysisk diagnos på flickorna men det talas om trötthet och dottern A*nes Instagram tycker jag tyder på depression.
Skulle kunna vara så att båda döttrarna har mått väldigt dåligt psykiskt och haft självmordstankar. Kanske har de till sist satt planerna i verket. När mamma och pappa upptäcker att döttrarna är döda tar de sina egna liv.

Naturligtvis bör döttrarna ha mått dåligt psykiskt, det vore konstigt annars. Att de begått självmord därför vet jag inte om jag finner sannolikt.
Citera
2018-01-15, 06:55
Medlem
Sett att flera kollat bilder från Google Maps och liknande men de bilderna kan vara tagna för ex antal år sedan..
Citera
2018-01-15, 07:37
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Har man anledning att tro att han var den enda sökande?
Kanske tjänsten var sydd för honom, men hursomhelst borde man kunna anta att med flera sökande, vilkas meriter ska värderas och jämföras, så är det en mer omfattande procedur än gemene man tycks inbilla sig.
Jag tycker det verkar ganska klart att det inte rör sig om en professur, en s.k. lärostol som är utlyst, utan att han ansökt om att bli befodrad professor. D.v.s. att hans forskningsmeriter kommit upp till professors nivå och han kan få en finare titel och lite högre lön (samt mer makt över forskningen i förekommande fall).
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2018-01-15 kl. 07:46.
Citera
2018-01-15, 07:37
Medlem
Personer som jobbat med OH verkar bokstavligt talat hylla hans kompetens. Nyfiken på hur kompetent han verkligen var, finns det någon föreläsning eller dyl. inspelat som han hållt i så man kan skapa sin egen uppfattning?
Citera
2018-01-15, 07:43
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Bla genom kroppstemperatur och vävnaders degeneration. Jag tvivlar på att det går att bestämma så precist om de döda begått självmord/mord så nära inpå varandra som detta antagligen är?
Nej precis, därför kan man hoppas på annan bevisning som fingeravtryck på medicinburkar och liknande (som någon annan var inne på).
Om OH nu hittades hängd kan detta vara en direkt orsak. Han ville i så fall att det skulle vara tydligt vem som gjort vad. Om även han hade legat nerbäddad i en säng, hade den problematik du beskriver blivit än värre. Men jag är inte så säker på att han är GM (eller att han faktiskt hittats hängd).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in