2018-01-14, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koppykatt
Ed, jag menar alltså att OM det finns en video kommer polisen OM de kommer uttala sig mer om händelsen med största sannolikhet berätta det. Eftersom de på det sättet även kommer kunna undanröja ev framtida spekulationer om en yttre gärningsperson.

Jag har svårt att se att vi kommer att få någon som helst mer information, mer än kanske dödsorsaken, publicerad så vår sekretesslagstiftning faktiskt hindrar det. I och med att det finns närstående som kan antas må dåligt av ett offentliggörande kommer det mesta att bli sekretessbelagt.
Citera
2018-01-14, 22:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Den ena momsstjärnan hyllar en annan momsexpert och säger också att ingen kunde utmana henne som just OH. Nåja, vi får väl se mer efter man utrett dom här morden.

Vad insinuerar du?
Citera
Medlem
[quote=scheele|62913317]
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Rätt egencentrerad världsbild du beskriver. Hans kolleger skiter nog i om han är skyldig, då de vill minnas han som de upplevde han. Dessutom är de väl såpass kloka att de väntar med att anklaga någon innan det ens finns några bevis.
Verkar vara mest några här som tycker det är viktigt att peka ut pappan som ansvarig innan vi ens vet om han har dödat någon. Vi har en till som kan ha utfört detta, eller teoretiskt tre till.

Egencentrerad? Vad har jag med detta att göra?

Jag tycker att det nog hade varit bäst att varken anklaga eller hylla innan man vet.
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Picasso2
Han kan väl ha varit en fantastisk människa, yrkesmänniska och vän ändå? Det som hänt förringar inte vad han åstadkommit i sitt tidigare leverne. Vad som behövs är en förklaring om VARFÖR. Och jag tror det är så som jag försökte summera för ett par sidor sedan. Eller något däromkring i alla fall.

I vilket mordfall dyker äkta makan eller vänner, anhöriga fram och säger ja vilken gris jag visste att personen skulle döda. Ingen vet något ingen har anat något osv. Standard, så hyllningskören är liksom inget ovanligt, och i sista ändan är det säkert synd om honom. Dock kvarstår en mordutredning.
Citera
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Den ena momsstjärnan hyllar en annan momsexpert och säger också att ingen kunde utmana henne som just OH. Nåja, vi får väl se mer efter man utrett dom här morden.

Hans status som momsexpert lär inte rubbas vad nu utredningen kommer fram till, de har väl inget samband.
Citera
2018-01-14, 22:53
Medlem
Novotars avatar
En högaktad man både yrkesmässigt och som privatperson förstår vi.
Som hade en storg sorg, oro inombords gällande sin familj
Vilket han verkar ha berättat om - för flera personer.
Sluta spekulerationerna ang OH som varit ovärdiga, bisarra, i mina ögon - oerhört tragiskt, jag hoppas vi snart får veta sanningen.
Citera
2018-01-14, 22:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Vilka jädra nötter som kommenterar den här hyllningen känner jag.

Kam de inte hålla igen elogerna innan det är klarlagt huruvida han är en mördare eller inte. Men det kanske inte är så viktigt.

Nej exakt. Det är helt ovidkommande för de som kände honom yrkesmässigt när han var frisk. Missunnar du människor att skriva memorandum?
Citera
2018-01-14, 22:57
Medlem
Jag kollade instagramprofilen ”a is bored..” tycker det låter oroväckande med underskriften ” a girl has nothing to say”
Eller är det bara jag?
Citera
2018-01-14, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mreapoe
Jag har svårt att se att vi kommer att få någon som helst mer information, mer än kanske dödsorsaken, publicerad så vår sekretesslagstiftning faktiskt hindrar det. I och med att det finns närstående som kan antas må dåligt av ett offentliggörande kommer det mesta att bli sekretessbelagt.

En sak jag har funderat på... Om det stämmer att barnen och mamman hittats i sina sängar och inget tecken på våld fanns (eller blod då) då kan man väl nästan anta att de dog av någon slags förgiftning/överdos. Om sedan pappan hittades hängd...

Kommer man ens att kunna avgöra vem av föräldrarna som dödat barnen?

Om det finns en video så framkommer det nog vad som hänt, men annars då?
Citera
2018-01-14, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Nej exakt. Det är helt ovidkommande för de som kände honom yrkesmässigt när han var frisk. Missunnar du människor att skriva memorandum?

Nu vet ju inte jag hur det är för dig men för mig är inte barnamord ovidkommande. Det skulle överskugga allt annat för mig.

Men jag är inte du, hylla på bäst du vill. Jag missunnar inte dig det. Men jag hoppas inte heller att du missunnar mig min åsikt att du isåfall skulle vara en nöt.
Citera
2018-01-14, 23:00
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tagmaster
En sak jag har funderat på... Om det stämmer att barnen och mamman hittats i sina sängar och inget tecken på våld fanns (eller blod då) då kan man väl nästan anta att de dog av någon slags förgiftning/överdos. Om sedan pappan hittades hängd...

Kommer man ens att kunna avgöra vem av föräldrarna som dödat barnen?

Om det finns en video så framkommer det nog vad som hänt, men annars då?

Vi vet ingenting hur dom hittats eller om någon hängt sig det är en trådsanning som saknar faktauppgifter. Video är nog fantasi skulle jag tro och det hade nog varit mer troligt med ett brev i så fall. Lite väl överdrivet. Man får ha överseende med att det florerar en massa spekulationer i en tråd där den hårda sekretessen gör så att media inte kan rapportera mer än vad dom gör. Då blir också spekulationerna större.
Citera
2018-01-14, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kono
Jag kollade instagramprofilen ”a is bored..” tycker det låter oroväckande med underskriften ” a girl has nothing to say”
Eller är det bara jag?

Tror den anspelar på ett uttryck kopplat till en låt ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in