2018-01-14, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tagmaster
De har förmodligen träffas några gånger per år de senaste 10-20 åren. Forskarvärlden är liten, även internationellt sett, så de har nog lärt känna varandra.

Att du inte får ihop det riktigt beror nog på att det inte är sant.

Verkar rimligt med några gånger per år de senaste 10-20 åren. Vilket troligen innebär att det finns ca 100 personer de haft lika mycket eller mer kontakt med. Vilket visar att pappan inte haft svårt att prata om sin situation hemma, vilken den nu var.
Citera
2018-01-14, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Tror du hans chef egentligen har en aning om hur mycket han jobbade hemma.
Med tanke på att han både var anställd, och även drev flera egna bolag, så vet nog inte varken hans chef, jag eller DU hur MYCKET han arbetade.
Det vi vet är att han hade möjlighet att arbeta hemifrån, och att han ev har minskat sin tid som anställd.
Men hur mycket tid han la på sina bolag..... det vet inte du..... han kanske rent av ökade sin arbetstid när han var hemma, på grund av sina bolag..... det vet du inte heller.
Mitt "bestämda påstående" utgår ifrån det !!!
Jag tror han jobbade på !
Var det nått mer ??
Du har ju upoenbarligen aldrig haft ett jobb... Hur mycket man arbetar - det vill säga ARBETSTID stipuleras i ett skriftligt avtal som upprättas mellan arbetsgivare och arbetstagare. Om chefen säger att han gått ner i tid så har han även ändrat i anställningsavtalet från exempelvis heltid 40 timmar till 75% - 30 timmar i veckan. Det är inget man hittar på och sen påstår. "Jag jobbad 70 timmar hemifrån denna veckan så jag ska ha mer betalt...".
Så när hans chef säger att han gått ner i tid så kan han nog styrka det...
Senast redigerad av martinator 2018-01-14 kl. 22:46.
Citera
2018-01-14, 22:42
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Tänk att momsvärlden kan ha en stjärna.
Inte många gånger jag har tänkt på moms i mitt liv (är ej företagare e.l ) Har fått en ny dimension. Ursäkta låter flummigt, men jag har största fascination för en person som byggt sin karriär inom detta område.
Hoppas inte han är skyldig. Ingen som vet.. suck

Den ena momsstjärnan hyllar en annan momsexpert och säger också att ingen kunde utmana henne som just OH. Nåja, vi får väl se mer efter man utrett dom här morden.
Citera
2018-01-14, 22:44
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kan bero på att han inte var en djupt störd person. Bara en olycklig människa som tillhörde en familj där all världens jävligheter samlats.

Precis så, finns ingenting som tyder på att han var en djupt störd person, tillhörde en galen sekt, hade extremt kontrollbehov eller något annat skvaller smaskens.
Citera
2018-01-14, 22:44
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag det låter onekligen mycket märkligt att området value added taxes ska vara så forskningsbart. På rak arm tänker jag endast på fiktiv moms som det enskilt mest intressant inom den grenen.

Detta är kanske lite OT, men man kan definitivt spendera sitt liv inom Moms, och vara en "auktoritet" inom ett såpass smalt område. Jag upphör aldrig att förvånas hur stort allting är då det gäller forskning, arbete och information.

Moms är ett av de största skattekällorna, och forskningen inom området lär handla om vilka nivåer som är bäst för samhället i stort, och hur man kan styra och avstyra konsumtion genom olika momssatser och hur effektivt det är (gissningsvis).
Citera
2018-01-14, 22:46
Medlem
[quote=hayouel|62913236]
Citat:

Vilka jädra nötter som kommenterar den här hyllningen känner jag.

Kam de inte hålla igen elogerna innan det är klarlagt huruvida han är en mördare eller inte. Men det kanske inte är så viktigt. Huvudsaken är väl att han höll ordning på den där momsen.
Han kan väl ha varit en fantastisk människa, yrkesmänniska och vän ändå? Det som hänt förringar inte vad han åstadkommit i sitt tidigare leverne. Vad som behövs är en förklaring om VARFÖR. Och jag tror det är så som jag försökte summera för ett par sidor sedan. Eller något däromkring i alla fall.
Citera
2018-01-14, 22:47
Medlem
[quote=hayouel|62913236]
Citat:

Vilka jädra nötter som kommenterar den här hyllningen känner jag.

Kam de inte hålla igen elogerna innan det är klarlagt huruvida han är en mördare eller inte. Men det kanske inte är så viktigt. Huvudsaken är väl att han höll ordning på den där momsen.
Rätt egencentrerad världsbild du beskriver. Hans kolleger skiter nog i om han är skyldig, då de vill minnas han som de upplevde han. Dessutom är de väl såpass kloka att de väntar med att anklaga någon innan det ens finns några bevis.
Verkar vara mest några här som tycker det är viktigt att peka ut pappan som ansvarig innan vi ens vet om han har dödat någon. Vi har en till som kan ha utfört detta, eller teoretiskt tre till.
Citera
2018-01-14, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Detta är kanske lite OT, men man kan definitivt spendera sitt liv inom Moms, och vara en "auktoritet" inom ett såpass smalt område. Jag upphör aldrig att förvånas hur stort allting är då det gäller forskning, arbete och information.

Moms är ett av de största skattekällorna, och forskningen inom området lär handla om vilka nivåer som är bäst för samhället i stort, och hur man kan styra och avstyra konsumtion genom olika momssatser och hur effektivt det är (gissningsvis).

Tycker det låter mer och mer intressant
Citera
2018-01-14, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lenette77
Kolla Oskar henkow på twitter och en av två följare Molly Mxxxx ????

Kanske mer anmärkningsvärt att Britney Spears faktiskt är den andra som följer honom men vi kan nog utesluta att det är samme OH.
Citera
2018-01-14, 22:49
Medlem
[quote=Picasso2|62913301]
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Han kan väl ha varit en fantastisk människa, yrkesmänniska och vän ändå? Det som hänt förringar inte vad han åstadkommit i sitt tidigare leverne. Vad som behövs är en förklaring om VARFÖR. Och jag tror det är så som jag försökte summera för ett par sidor sedan. Eller något däromkring i alla fall.

Ja men om det kommer att framgå att han har haft ihjäl hela sin familj, kanske på ett brutalt sätt får tänka om han faktiskt var så ”god och fantastisk” som man innan trodde.
Citera
2018-01-14, 22:50
Medlem
Strandslendans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Ja, just så har jag trott från början.

Fast om han är den skyldige så har han gjort en djupt störd handling och då är han djupt störd. Därmed inte sagt att han var född sådan utan den senaste tidens påfrestningar kan ha gjort honom så.

Av denna tråden har jag fått intycket att han tidigare tvärt om varit en vänlig och snäll människa, en sådan personlighet kanske kan ha svårare att hantera om hela hans älskade omvärld rasar ihop i hemska sjukdomar och lidande.
Citera
2018-01-14, 22:51
Medlem
Jag skulle vara mycket förvånad om en docent på LU har arbetstid specad, mest troligt förtroendetid och möjligen har de dragit ner undervisningen för att underlätta, men givetvis med full lön eftersom det fortfarande är en 100% tjänst med förtroendetid.
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Du har ju upoenbarligen aldrig haft ett jobb... Hur mycket man arbetar - det vill säga ARBETSTID stipuleras i ett skriftligt avtal som upprättas mellan arbetsgivare och arbetstagare. Om chefen säger att han gått ner i tid så har han även ändrat i anställningsavtalet från exempelvis heltid 40 timmar till 75% - 30 timmar i veckan. Det är inget man hittar på och sen påstår. "Jag jobbad 70 timmar hemifrån denna veckan så jag ska ha mer betalt...".
Så när hans chef säger att han gått ner i tid så kan han nog styrka det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in