2018-01-14, 21:31
Medlem
Vallasands avatar
Som jag ser det finns det två möjliga svar på frågan om varför det som skett, skett.
Antingen har nån av föräldrarna drabbats av plötslig grav psykisk ohälsa, alltså psykos, och därav begått dessa ofattbara handlingar. Eller så var denna ohyggliga handling mer eller mindre planerad i vad föräldrarna troligen själva tyckt och trott vara någon form av altruism.

Båda föräldrar var onekligen framgångsrika inom sina områden och fadern (till skillnad från modern) lämnade ju, som bekant, ett tämligen stort digitalt fotavtryck. Jag får bilden av en mycket rationell och kalkylerande man, så min gissning är att detta skedde av en medveten handling och inget psykotiskt vansinnesdåd. Kan det vara så att någonting har hänt nu i mellandagarna? En liten droppe som fått bägaren att rinna över? Kan det vara så att orken hos föräldrarna helt enkelt tagit slut? Man drabbas nästan av någon form av morbid fascination och vill ha svar.
Senast redigerad av Vallasand 2018-01-14 kl. 21:33.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
"Om" beslutet att barmhärtighetsmörda har tagits gemensamt, så kan jag nog tänka mig en video på det.., för att "försvara" det beslutet.

Men, jag förstår inte då att fadern skall ha hängt sig. Det är ett betydligt våldsammare sätt, än att ta tex en överdos utav tex sömntabletter..

Förmodligen för att säkerställa att övriga i familjen var döda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Vem?
Vilka 3 till?

Nä, tänkte väl det.
Jag säger inte att det som du beskriver inte är korrekt,
men vad gör din info till FB mer sann än " anonyma PM"?
Har du följt tråden så kan du läsa dig till det. Jag skiter fullständigt i om du tror på mig, men om du tror din känsla är mer korrekt observation mot de som gått i huset och arbetat med detta så får du väl göra det. Jag tänker inte sälja in detta mer. Finns en massa vederlagd info i tråden för de som är läskunniga.

Vore bra med en sammanfattning så vi har gemensam grund att spekulera på, så kommer tråden vidare. Om någon vänlig själ som följt tråden orkar.
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Det ska då fan inte vara lätt att vara polis och se den skiten de ser nästan varje vecka/månad en vanlig dödlig kan ju ge dem respekt för vad de egentligen är satta till att göra.

Bara föreställ er att ha sett hela eländet, känt och luktat. Sedan ser de videon och jag bara konstaterar bistert att det är ju nog inte enkelt att komma hem till tanten och ungar och diska efter maten...

Vi har ingenting som bevis för att pappan gjort några övergrepp eller isolerat familjen, kan vi inte diskutera utifrån det vi VET. I tråden blandas vilda spekulationer med kända trådfakta på ett sätt så att nya i tråden tror det finns belägg för en fader med kontrollbehov eller historik med övergrepp.

Du kan omöjligen avgöra vad som är sanningen i tråden eller öht råda över diskussionen med ord om sanning. Låt var och en bilda sig sin egen uppfattning tills fakta ligger på bordet. PM till 4-5 eller 10 personer är inte FAKTA:
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jag försvarar inte gärningen, om du tror det..
Då kallar man det inte för barmhärtighetsmord. Det är mord rakt av.
Senast redigerad av Moosky 2018-01-14 kl. 21:33.
Citera
2018-01-14, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Hälsa PM idioterna att media beskrev huset och med en övertäckt pool. Men PM har säkert mer info än reportern på plats.

Javisst. Självklart. Och poliser som skvallrar till folk via PM.
Citera
2018-01-14, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tremade
Nytt PM:

Jag kom på en sak till som jag glömde skriva i det förra meddelandet.

Det finns ingen pool i trädgården. Det kanske inte betyder nånting. Flickorna kan ju ha tjoat i en uppblåsbar pool eller något liknande. Men det var ändå något jag tänkte på.
I trädgården, sidan mot grannen. Alltså samma sida som ytterdörren med dörrkransen finns ett växthus, en skottkärra och ett stort träd med en gunga. Det var i stort sett allt man kunde se.

Jag kan åka förbi imorgon och försöka filma/ta bilder om det skulle vara intressant.

Fel. Pool finns. Som jag tidigare nämnt så är det författarinnan Sofia Åkermans fd hem och hon skrev på sin instagram att hon badat i poolen som barn. Det är såklart möjligt att den fyllts igen men om granne sett barnen tjoa i poolen verkar det orimligt.
Citera
2018-01-14, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tremade
Nytt PM:

Jag kom på en sak till som jag glömde skriva i det förra meddelandet.

Det finns ingen pool i trädgården. Det kanske inte betyder nånting. Flickorna kan ju ha tjoat i en uppblåsbar pool eller något liknande. Men det var ändå något jag tänkte på.
I trädgården, sidan mot grannen. Alltså samma sida som ytterdörren med dörrkransen finns ett växthus, en skottkärra och ett stort träd med en gunga. Det var i stort sett allt man kunde se.

Jag kan åka förbi imorgon och försöka filma/ta bilder om det skulle vara intressant.

https://www.hitta.se/kartan/pl/%42%6A%C3%A4%72%72%65%64/2000006824!~55.72125,13.02956,20z/tr!i=ChHjMpb4/search!hq=bj%C3%A4rred;23737;bj%C3%B6rkv%C3%A4gen; 3;!q=Bj%C3%B6rkv%C3%A4gen%203%2C%20Bj%C3%A4rred!st =prv!t=at/tileLayer!l=1

Märkligt att hitta.se har satellitbild på något som inte finns.
Citera
2018-01-14, 21:34
Medlem
MorT2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lenette77
Kolla Oskar henkow på twitter och en av två följare Molly Mxxxx ????

Molly?
Hur tänker du?
Är det någon man bör känna till?
Citera
2018-01-14, 21:34
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Javisst. Självklart. Och poliser som skvallrar till folk via PM.

Skitsnack för poliserna talar inte ens med media, så sekretesslocket ligger på. Sluta för helvete att tvinga in PM i tråden för det kommer ifrågasättas omgående. Poolen finns så PM kan dra åt helvete,. Förstår du?
Citera
2018-01-14, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Ja tack, gör gärna det.!
Poolen kan ju vara nerplockad inför vintern.
Eller så hade dom ingen, och grannen har sett fel.
Spännande iaktagelse.

På Google map så syns en pool. Med 3d view så ser det ut att kunna vara en sådan som går att plocka ihop över vintern. Den står med rör ovan jord om jag ser rätt och zoomar in.
Citera
2018-01-14, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Skitsnack för poliserna talar inte ens med media, så sekretesslocket ligger på. Sluta för helvete att tvinga in PM i tråden för det kommer ifrågasättas omgående. Poolen finns så PM kan dra åt helvete,. Förstår du?

Jag var ironisk. Jag håller med dig i det du tidigare sa.
Alla dessa "anonyma PM" i tråden håller på att bli som ett skämt.
Citera
2018-01-14, 21:38
Medlem
Skogsberghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lenette77
Kolla Oskar henkow på twitter och en av två följare Molly Mxxxx ????
Nyskapat konto? Går det att kolla upp?
Har för mig att det tidigt inte fanns en O.H. på twitter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in