Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Om man försöker sammanfatta det som verkar logiskt, men inte alls verifierat, från de pm som inkommit, samt egen spekulation:
Den äldsta tösen har drabbats av narkolepsi. Vilket är en vidrig sjukdom. De funkar i normala fall, men kan falla i sömn för minsta lilla känsloutbrott. Även utarmande trötthet som är slitsam.
Den yngre har uppenbarligen då också visat symptom som den äldre flickan. Detta oroade föräldrarna så mycket att de bad om hemundervisning även för henne.
Mamman var, enligt tidningarna, också med på några möten tillsammans med pappan.
Mamman hade cancer. Kanskegått igenom behandlingar, men inte svarat på dessa. Då har hon återhämtat sig lite från dessa, och jobbat deltid.
Pappa har sakta men säkert brutits ner. Han har ett krävande arbete, reser mycket, föreläser, undervisar samt arbetar med en högre tjänst på universitetet. Uppges vara djupt deprimerad.
Barnen hittades i sina sängar, och det uppges ha funnits blod på platsen. Ett pm säger att det är ett knivmord. Mamman har också hittats i sin säng.
Pappan hittas hängd.
Avskedsbrev eller avskedsvideo skall ha lämnats kvar i bostaden.
Ovan kan ju vara rent trollerier och fantasier samt spekulationer.
För att fortsätta på mina tankar som jag citerat ovan så tror jag familjen haft ett helvete med äldsta dotterns (förmodade) narkolepsi. För nåt år sen fick då mamma cancerdiagnos. Hon går igenom behandlingar (cellgifter, ev operation, strålning) och återhämtar sig. Under sommaren får yngsta dottern symptom på narkolepsi. Vi ponerar att båda barnen blivit vaccinerade med Gardasil. De påbörjar planering i augusti för att även den yngsta dottern skall hemskolas.
Under tidig höst får man då veta att metastaser uppträtt hos mamman. De påbörjar cellgiftbehandling. Efter ett par månader visar det sig att hon inte svarar på behandlingen alls. Man avbryter behandlingarna. Hon kanske fått metastaser i hjärnan. Prognosen är kanske inte alls god.
Under hösten har då Oskar dykt djupare och djupare i depression. Han ser ett liv framför sig där frun har avlidit. Barnen utvecklingar fullt ut narkolepsi. Och själv är han, under dessa tankar, djupt deprimerad. Det finns bara en lösning.