2018-01-14, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shaggyme
Vore klargörande att veta i vilken bemärkelse ordet "orättvisa" används här. Om han är gärningsman som många inbillar sig så är det ju från honom orättvisan har utgått. Först om hans fru har tagit hela gänget av daga har ju Oskar själv drabbats av orätt.

Vad vet skribenten om orättvisa i detta fall undrar man? Vem, sa du, hade skrivit detta? Var det nån på hans jobb?

"Orättvisan" tolkar jag som att han tvingades gå bort i den (unga)ålder han befann sig i.

Textförfattaren är övertygad om sin sak och varför den är det, det framgår inte.
Citera
2018-01-14, 20:48
Medlem
Blackra1ns avatar
Kanske var barnen som giftmördade sina föräldrar och sedan sig själva
Citera
2018-01-14, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det fick jag från trötthetssymtom och en del från vad media rapporterat, och en massa härifrån. Som du kan läsa är detta bara mina egna hypoteser, och vad JAG tycker verka sannolikt. Det är så mycket som spekulerats här och jag försökte bara sy ihop en spekulatonssäck.
Men du får väldigt gärna bortse från mina inlägg.

Det är ett faktum att mamman 160331 gick med i Facebookgruppen "Databas ME/CFS". Den gruppen har idag haft 124 inlägg av totalt 544 de senaste 30 dagarna, så säkert har det här fallet diskuterats i gruppen. Eller det är i vart fall min tolkning av den stora mängden inlägg just nu.
Citera
2018-01-14, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Varför tar inte textförfattaren bort hela texten när vederbörande nu är medveten om att den ligger ute för fria spekulationer?
Den pekar dessutom ut modern och hintar om att barnen betytt mycket för pappan- Den senaste tiden förtjänade inte du. Jag vet vad du värderade mest.

Alla mammor är inte änglar.
Herregud. Den fetade texten kan syfta på "den senaste tiden med sjukdomar, cancer osv. Och att han värderade familjen mest av allt. Hur kan du tolka det så otroligt negativt.
Citera
2018-01-14, 20:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blackra1n
Kanske var barnen som giftmördade sina föräldrar och sedan sig själva

Om det stämmer att pappan var hängd, så tror jag att döttrarna haft mycket svårt att lösa det.
Citera
2018-01-14, 20:52
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gp1
Yap! Detta tror jag är det mest troliga!
Varför är det troligt? Finns ju inget som tyder på det. Om det var så illa skulle de inte få bo kvar hemma.
Citera
2018-01-14, 20:52
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det fick jag från trötthetssymtom och en del från vad media rapporterat, och en massa härifrån. Som du kan läsa är detta bara mina egna hypoteser, och vad JAG tycker verka sannolikt. Det är så mycket som spekulerats här och jag försökte bara sy ihop en spekulatonssäck.
Men du får väldigt gärna bortse från mina inlägg.

Okej, jag trodde det fanns någon källa bland alla källor som skulle styrkt det. Håller med dig denna tråd spretar åt alla håll så det är väldigt förvirrande att följa den.
Nope kommer inte bortse från dina inlägg då de stämmer väldigt bra med vad jag själv tror
Citera
2018-01-14, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Det är ett faktum att mamman 160331 gick med i Facebookgruppen "Databas ME/CFS". Den gruppen har idag haft 124 inlägg av totalt 544 de senaste 30 dagarna, så säkert har det här fallet diskuterats i gruppen. Eller det är i vart fall min tolkning av den stora mängden inlägg just nu.
Jag säger inte alls emot dig. Mina rader var rena spekulationer och egna tankar. Så vitt jag förstått så har inte barnen någon diagnos. Eller så hade dom det. Jag vet inte, vi lär väl få veta. Kanske.
Citera
2018-01-14, 20:53
Medlem
Pletheneiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59

Intressant iakttagelse. Finns definitivt en möjlig koppling mellan ME och döttrarna.
Citera
2018-01-14, 20:54
Medlem
MorT2s avatar
https://www.expressen.se/kvallsposten/darfor-rader-total-tystnad-fran-polisen/
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
Jag har flera olika teorier som jag har skrivit om i tråden. Jag har en där jag tror OH är den skyldiga. En där jag tror tjejerna tog självmord först och sen valde föräldrarna att göra det samma. Nu funderar jag över en där mamman är den skyldiga. Och då drogs jag in i det som har skrivits om sientologerna (vet ej stavning).

Jag har en vän som är inne i ”new age världen) och hon tror starkt på att själen fastnar på foto. Även hon håller sig undan social media. Pga det drog jag en parallell till HB.

Jag tror att det är enklare än så, men lika obehagligt.
Citera
Medlem
Tycker inte man skall ta för givet att alla sjukdomar inom familjen verkligen existerat. Kan lika gärna vara sjukdomar som drivits fram för att få kontroll över hela familjen i hemmet. När så till sist alla är inom hemmets fyra väggar och är under full kontroll är den slutliga lösningen att allas liv avslutas för att leva vidare tillsammans i nästa liv. Religion,grav hypokondri, psykisk sjukdom eller något liknande kan lika gärna ligga bakom som att alla varit dödssjuka som slutade med tre barmhärtighetsmord. Givetvis hårt att spekulera så, men det är trots allt en trippelmördare vi pratar om. Allt bör vara öppet tills utredningen visar vad som egentligen hände.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in