Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
För att fortsätta på mina tankar som jag citerat ovan så tror jag familjen haft ett helvete med äldsta dotterns (förmodade) narkolepsi. För nåt år sen fick då mamma cancerdiagnos. Hon går igenom behandlingar (cellgifter, ev operation, strålning) och återhämtar sig. Under sommaren får yngsta dottern symptom på narkolepsi. Vi ponerar att båda barnen blivit vaccinerade med Gardasil. De påbörjar planering i augusti för att även den yngsta dottern skall hemskolas.
Under tidig höst får man då veta att metastaser uppträtt hos mamman. De påbörjar cellgiftbehandling. Efter ett par månader visar det sig att hon inte svarar på behandlingen alls. Man avbryter behandlingarna. Hon kanske fått metastaser i hjärnan. Prognosen är kanske inte alls god.
Under hösten har då Oskar dykt djupare och djupare i depression. Han ser ett liv framför sig där frun har avlidit. Barnen utvecklingar fullt ut narkolepsi. Och själv är han, under dessa tankar, djupt deprimerad. Det finns bara en lösning.
Eller så har en eller båda föräldrarna varit gravt dysfunktionella, vilket gör att barnen utvecklar diffusa trötthetssyndrom (ungefär vid tiden då de börjar komma in i puberteten, märkligt) och därefter blir hemskolade. En eller båda föräldrarna utvecklar cabin fever och inbillar sig att det bästa vore om alla dog.
Förstår inte varför det ska hittas på långsökta teorier om att barnen var döende och att det var barmhärtighet inblandat i just det här massmordet.
Det är inte som att det aldrig hänt förr att en förälder varit galen, mördat hela familjen och sen tagit sig själv av daga.