2018-01-14, 20:03
Medlem
Skumfidusen71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmslivet
"Moderns cancer" - är detta något som har bekräftats eller är det en trådsanning?

Vad finns det för substans?

Jag har fått den infon från en vän till familjen via PM
Jag har också hört information i ett samtal mellan två individer som kände familjen som indikerar ett återfall i sjukdom (oklart vilken)
Citera
2018-01-14, 20:05
Medlem
Om man försöker sammanfatta det som verkar logiskt, men inte alls verifierat, från de pm som inkommit, samt egen spekulation:

Den äldsta tösen har drabbats av narkolepsi. Vilket är en vidrig sjukdom. De funkar i normala fall, men kan falla i sömn för minsta lilla känsloutbrott. Även utarmande trötthet som är slitsam.

Den yngre har uppenbarligen då också visat symptom som den äldre flickan. Detta oroade föräldrarna så mycket att de bad om hemundervisning även för henne.

Mamman var, enligt tidningarna, också med på några möten tillsammans med pappan.

Mamman hade cancer. Kanskegått igenom behandlingar, men inte svarat på dessa. Då har hon återhämtat sig lite från dessa, och jobbat deltid.

Pappa har sakta men säkert brutits ner. Han har ett krävande arbete, reser mycket, föreläser, undervisar samt arbetar med en högre tjänst på universitetet. Uppges vara djupt deprimerad.

Barnen hittades i sina sängar, och det uppges ha funnits blod på platsen. Ett pm säger att det är ett knivmord. Mamman har också hittats i sin säng.

Pappan hittas hängd.

Avskedsbrev eller avskedsvideo skall ha lämnats kvar i bostaden.

Ovan kan ju vara rent trollerier och fantasier samt spekulationer.
Citera
2018-01-14, 20:07
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Sååå man hänvisar till "experterna". Låter som någon/några utanför polisen.

Psykiatriker, eller vilka "experter"..?

Rättsmedicinare skulle jag tro.
Citera
2018-01-14, 20:08
Medlem
gp1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millior
Skulle ju kunna vara så att flickorna haft ett självskadebeteende o därför inte fått lämnas ensamma. Den äldsta uppvisade det först..... sen har deras problem hanterats på detta sätt o de har blivit allt mer nedstämda för ingen har ju kunnat agera på deras rop på hjälp då de hållits hemma. Till slut kanske de lyckades, mamman bröt ihop o gjorde det samma o pappan insåg han borde gjort annorlunda eller förstod han skulle bli ifrågasatt o fattade sitt beslut utifrån det. Kan ju förklara hans arbetsgivares uttalande o att flickorna var utestängda från nätet för att inte hämta mer inspiration...... en hypotes bland alla andra. Inte så svårt att lägga barn i sina sängar om de legat nån annanstans

Yap! Detta tror jag är det mest troliga!
Citera
2018-01-14, 20:09
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Och på det minnesorden om pappan och som någon annan var först ut med:

"Detta är en sorgens dag. Du, min idol, vän, mentor, fd chef och inspiration. Du var godhet rakt igenom. Jag kan inte andas. Du var den som såg mig, du trodde på mig och stöttade mig. Jag var alltid förvånad över att du såg så mycket bra i mig. Du, experternas expert. Du var en känslosam människa, ödmjuk och samtidigt så himla intelligent. Du stod alltid upp för vad som är rätt. Det var därför du var en stark förebild. Du betydde så mycket för oss. Du uppskattades även mycket utomlands. Jag har det senaste dygnet blivit kontaktad av de vi träffat i andra länder och pratat om våra minnen med dig. När vi var i Budapest, Amsterdam.. allt du gjort för oss som såg upp till dig. Tack. Din kompetens var ovärderlig. Jag minns hur du fick oss att läsa EU-mål ur nya perspektiv. Jag minns vår fight för ideell second hand. Jag minns våra diskussioner både i jobb och privat med ett leende men samtidigt med en sån smärta. Den senaste tiden förtjänade inte du. Jag minns vad du värderade mest. Tragedin som bara inte fick hända, hände. Momsvärlden tappade en stjärna. Vi förlorade dig Oskar. Alldeles för ung. Alldeles för bra för den orättvisan.

Vår Oskar... Ängeln i Lund."

Mina fetningar.
Det ser åtminstone ut som att pappan berättat saker och att något hemskt skulle kunde hända.
Och det gjorde det också.
Ang. "Tragedin som bara inte fick hända, hände" så är det nog troligare att personen inte är jätteduktig på att skriva och kommer att tänka på ett uttryck som skulle kunna vara hämtat ur en sämre kriminalroman. Om inte så är den fetade delen mindre omdömesgill då den lätt kan misstänkliggöra modern.
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Kan vara så att han kom hem och fann alla döda. Var hittar du texten?
Texten är från LinkedIn.
Senast redigerad av lakritc 2018-01-14 kl. 20:29.
Citera
2018-01-14, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du skapar bara nya pussel inte bitar i ett som leder någon vart. Jag är helt säker på att det som skett är ett dåd helt och hållet uppkommet ur familjens situation och dess individer, i synnerhet den individ som är mördaren. Jag tror inte på kollektivteorin och jag tror inte på vare sig scientologer eller indianer.

Och det får du gärna tro men du kan inte ta förgivet att alla andra ska tro som du.

Än så länge har vi INGEN röd tråd i detta fall. I princip ingenting är bekräftat. Och så länge vi inte har något att gå på så tänker jag fritt och har därför 1000 olika scenarier i mitt huvud.

Men du anser dig ”bättre vetande” och att du därför kan förlöjliga det jag funderade över.

Varför inte lämna denna tråd om du nu inte kan ta till dig andra människor spekulationer?!
Citera
2018-01-14, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om man försöker sammanfatta det som verkar logiskt, men inte alls verifierat, från de pm som inkommit, samt egen spekulation:

Den äldsta tösen har drabbats av narkolepsi. Vilket är en vidrig sjukdom. De funkar i normala fall, men kan falla i sömn för minsta lilla känsloutbrott. Även utarmande trötthet som är slitsam.

Den yngre har uppenbarligen då också visat symptom som den äldre flickan. Detta oroade föräldrarna så mycket att de bad om hemundervisning även för henne.

Mamman var, enligt tidningarna, också med på några möten tillsammans med pappan.

Mamman hade cancer. Kanskegått igenom behandlingar, men inte svarat på dessa. Då har hon återhämtat sig lite från dessa, och jobbat deltid.

Pappa har sakta men säkert brutits ner. Han har ett krävande arbete, reser mycket, föreläser, undervisar samt arbetar med en högre tjänst på universitetet. Uppges vara djupt deprimerad.

Barnen hittades i sina sängar, och det uppges ha funnits blod på platsen. Ett pm säger att det är ett knivmord. Mamman har också hittats i sin säng.

Pappan hittas hängd.

Tycker du själv att det låter "logiskt" att samtliga familjemedlemmar skulle drabbats av svår sjukdom inom ett par år?
Citera
2018-01-14, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Pappan hittas hängd.

Jag skulle tro att det är ungefär det här som har hänt.

Ofattbart? Absolut!
Troligaste scenariot? Enligt mig är det det.
Citera
2018-01-14, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RabiatBitch
Tycker du själv att det låter "logiskt" att samtliga familjemedlemmar skulle drabbats av svår sjukdom inom ett par år?
Det hände i min familj....
Citera
2018-01-14, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Vet inte...... jag tror det.
Med risk om att bli utskälld, så vågar jag nog påstå det.
Tack.

Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Det är nog troligare att personen inte är jätteduktig på att skriva och kommer att tänka på ett uttryck som skulle kunna vara hämtat ur en sämre kriminalroman. Om inte så är det mindre omdömesgillt då det lätt kan misstänkliggöra modern.
Texten är från LinkedIn.
Jag tänker att han värderade "hälsa" och "att barnen skulle vara friska".
Citera
2018-01-14, 20:13
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargaretas
Menade väl inte så heller att de hanterade riktiga pengar, om du läser vad O.H arbetade med som någon skrev ner för några sidor sen, kanske du förstår mitt tänk. Orkar inte förklara nu, tråden är så jobbig och en sak säger jag, vad alla andra sitter och fokuserar på härinne, av vad rektorn sagt, vad tidningarna skriver och vad polisen säger..... Jag tror det JAG tror, något riktigt jobbigt från annan person utanför deras familj. Snuten har belagt skulden på familjen för att kunna jobba ifred med ev någon annan misstänkt. Därför går detta inte ihop. Stannar där. Ha det gott.
Lätt att det blir missförstånd i skrift.
Jag tror också att någon utifrån är involverad i detta, kanske inte fysiskt men någon som hotar att förstöra allt, både familj och karriär.
Verkar så otroligt långsökt att mörda någon som är sjuk, då tror jag att man vill ta tillvara varenda stund med den personen,
Citera
2018-01-14, 20:15
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marieholm
Kanske redan varit uppe, men det här är publicerat på linkedin angående OH:

https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6356848651326750720

Jag minns våra diskussioner både i jobb och privat med ett leende men samtidigt med en sån smärta. Den senaste tiden förtjänade inte du. Jag minns vad du värderade mest. Tragedin som bara inte fick hända, hände. Momsvärlden tappade en stjärna. Vi förlorade dig Oskar. Alldeles för ung. Alldeles för bra för den orättvisan.

Vår Oskar... Ängeln i Lund."

Alltså momsen förlorade en stjärna? Hur jävla inskränkt är den här stjärnan som klottrat ihop den här smörjan om momsstjärna. Experternas expert osv. Inte ett enda jävla ord om dom andra 3 i familjen och den här stjärnan bör inse att det handlar om trippelmord/dråp i första hand och sen självmord.
Jag blir så trött när jag ser det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in