2018-01-14, 19:07
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Har alltid undrat vad ni som får PM har gjort för att förtjäna PM, jag har aldrig fått några PM med
tips, vad gör jag för fel?

De som får PM kanske slänger ur sig så förolämpande befängda teorier så att folk som sitter på fakta känner sig tvungna att skriva hur det egentligen var?
Citera
2018-01-14, 19:07
Medlem
Vad jag inte förstår är att det finns ju massor av fantastiska alternativa läkemetoder. Bara att gå över på stenålderskost kan läka värsta kroniska sjukdomarna. Även healing kan hjälpa. Var flickorna vaccinförgiftade skulle de gått igenom en detox, det hade kunnat avhjälpa dem från hela problemet. Men klart det finns nog med träskallar som inte tror på sådant och hellre dör än att prova det.

Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Det är någonting konstigt med det här fallet.

Om de orkade hoppa och tjoa i poolen, varför orkade de då inte gå i skolan?

Särskilt som det svenska samhället inte alls uppmuntrar hemskolning:

Flickorna själva tycks inte ha haft någonting emot att gå i skolan:

Jag var beredd att tro att pappan gjorde en korrekt medicinsk bedömning av sina döttrars tillstånd, och att han ansåg sig ge dem "dödshjälp" för att de inte skulle lida mera. Men nu tycker jag att detta inte verkar stämma.
Citera
2018-01-14, 19:08
Medlem
Shaggymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FoxxHound
Har följt tråden närmast slaviskt hela helgen och har inte sett en enda bild som inte sedermera visat sig vara någon annan? Nog för att min mor alltid sagt att jag ser som en kratta men..

Jaha. Men bilderna på Hanna Brenton presenterades i ett och samma inlägg ett par dygn före helgen. Kommer ej ihåg vilken forumist som hade vänligheten att lägga ut dom i tråden. Men de finns om inte moderatorerna censurerat bort inlägget men det tror jag inte.
Citera
2018-01-14, 19:09
Medlem
Skogsberghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FoxxHound
Kan du vara så vänlig att bara saxa PM:et rakt av och lägga ut det här i tråden istället?

Detta är PM nr3 (av den nyreggade), efter lite prat om vaccin...

Citat:
Absolut, man kan ha en genetiskt betingad risk att utveckla denna typ av sjuklighet, som då utlöses av en utlösande faktor utifrån, t.ex vaccin. Det är t.ex därför vissa utvecklar narkolepsi. Eftersom föräldrarna inte var medicinskt skolade, är det möjligt att de inte ens uppmärksammat sambandet med Gardasil eller så har de inte fått gehör inom sjukvården. Dock är det mycket sannolikt att detta är en vaccinskada, därav hemundervisningen. Den kroniska tröttheten är brutal, tro mig. För övrigt kan jag berätta att det rör sig om knivmord, pappan var djupt deprimerad. Detta vet jag...
Citera
2018-01-14, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Vad är det gör att någon på SOS skulle veta mer om människors liv än andra. Att de får vetskap om olyckor är en sak, men att ha koll på hur folk som varit med om olyckor har levt sina liv känns som en dikt.

Kanske onödigt skrivet men precis innan var det någon som hänvisade till 112-personal och tidigare hade någon fått info från en journalist angående att det skulle ha funnits ett vapen/kniv inblandat. Ville markera att det var från någon som kände OH och inte någon som hade uppgifter om brottet.

För övrigt så har uppgiften om kniv nu kommit från två ställen och info om vapen från ett... så förmodligen så dödades mamma och barn med kniv...

Edit typo
Senast redigerad av tagmaster 2018-01-14 kl. 19:11.
Citera
2018-01-14, 19:10
Medlem
Crossmacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Jag vill betona att jag verkligen inte vet hur det ligger till i det här fallet, men om jag ska försöka mig på en kvalificerad gissning:

Jag tror att pappan är ensam gärningsman, om inte annat så för att det är statistiskt mest troligt. Jag tror att barnen indirekt kan ha påverkat beslutet, men att det är pappans eget mående som varit den utlösande och avgörande faktorn.

Han stämmer bäst in på beskrivningen av en "anomisk mördare", alltså högpresterande och framgångsrik, men någonting har hänt som förstört hans självbild och ambitioner. Det kan vara allt från att drömmen om en "fin, lycklig familj" gått i krasch till att han dragit på sig ekonomiska skulder eller inte längre kan få ett drömjobb som han siktat på under en längre tid.

Han har varit utsatt för stress som med tiden utvecklats till en depression.

Något jag ansett talat emot teorin om barmhärtighetsmord är hur osannolikt det är att båda döttrarna skulle vara så sjuka att de hade kort tid kvar att leva. Den yngre systern hade kunnat gå i skola mer eller mindre som vanligt fram till maj förra året. Hon borde rimligen haft flera år kvar att leva, liksom mamman - och förmodligen även den äldre flickan. Det går inte ihop rent psykologiskt baserat på vad vi vet om pappan i övrigt att han skulle döda alla tre av barmhärtighet mot deras sjukdomar. Om något i sådana fall, så av "barmhärtighet" för att han inte var tillräckligt duglig för att se till att de var en "fin, frisk, framgångsrik, familj".

Svaret på den här hemska gåtan står att finna i pappan, inte i flickornas sjukdomar, tror jag.
Det är nog häråt det lutar. Men så osannolikt att båda flickorna skulle vara sjuka är det väl inte? 1/16 har skrivits flera gånger, det är inte helt åt skogen otroligt.
Citera
2018-01-14, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Det måste vara ett ytterst litet fåtal väldigt oseriösa läkare som skulle kunnna tänka sig att utfärda ett intyg utan att träffa den intyget handlar om.

Observera att läkarintyg är jobbigt att skriva, oftast görs gratis på läkares fria tid och för de flesta läkare är absolut bland det minst attraktiva eller intressanta man gör. Man vet dessutom att ett intyg kan komma att ifrågasättas, man kanske måste förtydliga och komplettera flera gånger vid förfrågan och i värsta fall försvara det inför jurister.
Att utfärda ett intyg på någon man inte ens får undersöka förekommer helt enkelt inte bland seriösa läkare.

Ja. Jag har aldrig påstått att läkaren i detta fallet är seriös.
Läkare tenderar (egen erfarenhet) även de att skriva ut intyg för att "patienten" är påstridig.
Exempelvis finns en person på min arbetsplats som sjukskriver sig i omgångar, med läkarintyg från olika läkare med diffusa orsaker...

Tror ni mig inte så kan ni pröva själva om ni känner för det.
Citera
2018-01-14, 19:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shaggyme
Åjo. Nog hittar du bilder på Hanna alltid, om du bara gör dej omaket att bläddra igenom tråden. Utmärkta bilder.

Då ber jag dej.
Snälla, dela med dej av bilderna.
Tack
Citera
2018-01-14, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aqua1234aqua
Efter att ha ströläst i tråden så får jag upp följande funderingar;

- gällande teorin att barnen var så pass svårt sjuka att föräldrarna/en förälder valde att avsluta deras liv; kan flickorna verkligen varit sååå allvarligt sjuka om de kunde få hemundervisning på deltid (om jag uppfattat det rätt?)? En lärare ska enl media knackat på dörren och ingen hade öppnat... i en situation där man är dödsjuk, där man lider så borde väl inte tankarna finnas på studier? Eller har jag fel? Och är man inte allvarligt sjuk - varför skulle en förälder välja att barmhärtighetsmörda sitt barn? Det går liksom inte ihop för mig.... Hoppet är väl det sista som dör sägs det, och man hoppas väl in i det sista innan man överhuvudtaget gör något så galet som att mörda av "barmhärtighet"?

- Flickans insta ser ju också ut som ett rop på hjälp (det lilla man kan se). Hennes instanamn är ju för det första hur sorgligt som helst (indikerar på att hon är uttråkad) bilden är jätteglåmig och hon ser... ledsen (?) ut. Och texten "a girl has nothing to say" är det hon skrivit som beskrivande text.

- det finns otroligt lite info om mamman och pappan som inte rör deras yrkesliv. Det man vet är hårda fakta, dvs utbildning och arbetsgivare. Det brukar vara rätt sällsynt att mer info inte finns i dagens it-samhälle. Det är även konstigt att ingen på detta extremt välbesökta forum inte känner dem eller yttrar något. Några enstaka skriver någon fjuttig mening om "detta har jag hört från säkra källor", men inget handfast har framkommit. Respekt för intregritet och förundersökning i all ära men att det inte finns någon granne, klasskamrat, kollega, bekants bekant som är stor i käften och vet något... I dont buy it. Detta, för mig, i kombo med dotterns insta och "trötthetssjukdom" (enl uppg från media) tyder på att familjen var väldigt isolerad. Den enda i familjen som syns på bild och vars namn figurerar på flertal ställen är pappan vilket kanske också kan tyda på att han var den som dominerade familjen (jag spekulerar fritt bara, vill inte säga något illa om någon som dött utan att veta sanningen). Han är också den som oftast nämnts som närvarande med skolpersonal vid möten kring döttrarnas skolgång. Han beskrivs som extremt duktig och intelligent av kollegor samt arbetsgivare. Ingen i skolan har sett något varningstecken överhuvudtaget trots upprepade möten med både förälder (föräldrar?) samt har lärare varit hemma hos flickorna veckovis. Att det alltså ska vara flickornas sjukdom som är orsaken går alltså, utifrån info som hittills inkommit, inte ihop för mig.

Utifrån info som hittills inkommit är följande teorier mest trovärdiga;
- munchauser (hos en eller båda föräldrar)
- psykos/psykbryt från någon i familjen (föräldrar eller äldsta dottern)
- någon av föräldrarna vill ha skilsmässa (troligtvis mamman), den andre flippar ut och dödar resten

Sorry för långt inlägg och massa amatörpsykologi...

Jag misstänker att förövaren till dessa brott lidit av psykisk ohälsa. Att vederbörande tidigare i sitt normala tillstånd varit ansvarsfull och socialt inriktad. Men att en deprimerad hjärna övergått från ansvar till kontroll och från utåtriktad till isolerad. Att vissa personlighetsdrag som varit positiva tidigare har förskjutits och blivit twistade.

Tolkar att medierna verkar indikera att barnen inte har några fastställda diagnoser utan snarare diffusa symptom och att de sannerligen inte bör uppfattas som om de har varit döende.

Detta tyder på att deras dödsängel har flippat ur pga av problem med det egna psykiska måendet snarare än att familjen står på dödsrandens bädd pga av ett gäng dödliga sjukdomar inom familjen. Vet iallafall att en av päronen tidigare utövat både fiol och varit engagerad förälder inom idrott. Fotboll är en lagsport, så någon gång i historien har barnen varit engagerade och med i sociala sammanhang.

Det finns ett före och efter psykisk ohälsa. Personlighetsförändring till viss del över tid.
Citera
2018-01-14, 19:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tagmaster
Har inte datorn framme men PM:et jag fick är inte från SOS-personal, någon som kallar sig en "säker källa" utan från en kollega.

Hen beskrev att OH gjorde allt för sin familj och ville varken kontrollera eller isolera dem. Båda barnen var sjuka och mamman hade cancer och alla tre var deprimerade. Sjukdomen förklarar varför barnen inte syntes till.

Det var viktigt för föräldrarna att barnen skulle få hemskolning så att de, om de blev friska, skulle kunna få en ordentlig utbildning.

Hen har arbetat med OH i flera år och har även träffat barnen.

En sak som hen sa, som flera här borde reflektera över, är att OHs jobb innebar mycket arbete och resor i jobbet. Hur hade han ens tid att kontrollera familjen?

Har den här HEN någon koll på mamman.?
Citera
2018-01-14, 19:15
Medlem
Update!

”Vi har nog ganska så stor klarhet och tydlighet i vad vi tror. Men det är experterna som måste hjälpa oss här för att vi ska få rätt svar, säger Ewa-Gun Westford, presstalesperson vid polisen.
– Vi berättar inget förrän vi själva är alldeles säkra på vad det är som har hänt.”

https://www.expressen.se/kvallsposten/darfor-rader-total-tystnad-fran-polisen/
Senast redigerad av llrosell 2018-01-14 kl. 19:18.
Citera
2018-01-14, 19:16
Medlem
Shaggymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Då ber jag dej.
Snälla, dela med dej av bilderna.
Tack

Sorry pärl. Men jag tog ingen skärmdump och har därför inga bilder att visa. Bläddra eller spana fram bilder på Hanna Brenton själv som den andre forumisten hade gjort.

Hanna Brenton var en nätt liten donna med välputsade små glasögon av den runda sorten nästa helt i glas. Sorry.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in