2018-01-14, 19:03
Medlem
Skogsberghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FoxxHound
Kan du vara så vänlig att bara saxa PM:et rakt av och lägga ut det här i tråden istället?
Du har inte läst allt alltså? Alldeles strax ska jag göra det ingen. Ett ögonlock..
Citera
2018-01-14, 19:03
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tagmaster
Har inte datorn framme men PM:et jag fick är inte från SOS-personal, någon som kallar sig en "säker källa" utan från en kollega.

Hen beskrev att OH gjorde allt för sin familj och ville varken kontrollera eller isolera dem. Båda barnen var sjuka och mamman hade cancer. Sjukdomen förklarar varför barnen inte syntes till.

Det var viktigt för föräldrarna att barnen skulle få hemskolning så att de, om de blev friska, skulle kunna få en ordentlig utbildning.

Hen har arbetat med OH i flera år och har även träffat barnen.

En sak som hen sa, som flera här borde reflektera över, är att OHs jobb innebar mycket arbete och resor i jobbet. Hur hade han ens tid att kontrollera familjen?

Vad är det gör att någon på SOS skulle veta mer om människors liv än andra. Att de får vetskap om olyckor är en sak, men att ha koll på hur folk som varit med om olyckor har levt sina liv känns som en dikt.
Citera
2018-01-14, 19:04
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Varningssignalerna från familjen i Bjärred – före morden:
✔ Isolerade sig
✔ Barnen hemskolades utan rätt läkarintyg
✔ Grannen: "Familjen har jag aldrig sett"
Expressen facebook.

Vad menar man med inte rätt läkarintyg? Rektorn fick till slut ett intyg innan beslut om den yngsta flickan. Insinuerar man här eller vet man att det är ett random intyg utan att direkt ställt en diagnos?
Rektorn säger att barnen var hemma ibland och sjuka i bland.
Citera
2018-01-14, 19:05
Medlem
Strandslendans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaggyme
Åjo. Nog hittar du bilder på Hanna alltid, om du bara gör dej omaket att bläddra igenom tråden. Utmärkta bilder.
De jag har sett länkade har varit fel i alla fall.
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Alltså, även jag har fått PM. Men orden "jag har/är en säker källa" säger ju absolut ingenting och jag ger inte det större trovärdighet än det mesta annat.
Har alltid undrat vad ni som får PM har gjort för att förtjäna PM, jag har aldrig fått några PM med
tips, vad gör jag för fel?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tremade
Reflektion:
Jag kunde inte se några tecken på jul. Inga adventsljusstakar eller stjärnor. Inte heller någon belysning i trädgården. Kan detta vara ett tecken på att familjen dog redan innan jul? Att de bestämt sig redan innan jul? Eller har de redan hunnit plocka bort det? Alternativt var det bara jag som missade det?

Citat:
Ursprungligen postat av popll
Därför många tog upp av saknad av juldekorationer, som ingen vet utom de som sett huset in real life - skriv gärna då, bekräfta eller dementera. Dvs. de tillhörde en religion/sekt som inte firar jul

Enligt SVT Nyheter Skåne hade familjen adventsstjärnor: "I huset där familjen bodde är alla gardinerna fördragna men julstjärnorna hänger i de flesta fönstren."
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/grannarna-kanns-helt-overkligt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mondemoderne
Får bara träff på Flashback om man googlar "H***a H*nk*w.
Sorry, skrev fel efternamn
Citera
2018-01-14, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Många matallergier och överkänsligheter måste man testa sig fram till genom att plocka bort det från tallriken. Men det är stor skillnad på att få ett intyg på glutenfri pasta till lunch eller hemundervisning i flera år. Har du bättre belägg för att läkare lättvindigt skriver intyg än en skolsköterska som berättar om ett helt normalt förfarande för att utreda en matallergi så får du nog redovisa det.

Nja. Inte bättre belägg än så. Alltså information från skolsköterska. Känns mer trovärdigt än diverse andra inlägg här i tråden. Men som sagt, bara från skolsköterska...
Citera
Medlem
Citat:
Åjo. Nog hittar du bilder på Hanna alltid, om du bara gör dej omaket att bläddra igenom tråden. Utmärkta bilder.
Länka gärna. De jag sett i tråden visar inte rätt Hanna.

Vissa lite neurotiskt paranoida personer tror att det är farligt att synas i bild på nätet.
Citera
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tagmaster
Har inte datorn framme men PM:et jag fick är inte från SOS-personal, någon som kallar sig en "säker källa" utan från en kollega.

Hen beskrev att OH gjorde allt för sin familj och ville varken kontrollera eller isolera dem. Båda barnen var sjuka och mamman hade cancer och alla tre var deprimerade. Sjukdomen förklarar varför barnen inte syntes till.

Det var viktigt för föräldrarna att barnen skulle få hemskolning så att de, om de blev friska, skulle kunna få en ordentlig utbildning.

Hen har arbetat med OH i flera år och har även träffat barnen.

En sak som hen sa, som flera här borde reflektera över, är att OHs jobb innebar mycket arbete och resor i jobbet. Hur hade han ens tid att kontrollera familjen?

Ja, nog har åtminstone jag reflekterat över att OH tycks ha tappat kontrollen - över både familjen och sig själv. Därav det bestialiska dåd vi nu försöker bena ut.....
Citera
Medlem
mondemodernes avatar
Citat:

Men vi har ju gått igenom den här diskussionen ett antal ggr nu. Ingen har hittills lyckats hitta en bild på den riktiga HB. De enda bilderna som länkats till hittills i tråden har varit till kollegor eller andra personer (i andra länder) med samma eller liknande namn.
Citera
2018-01-14, 19:07
Medlem
Crossmacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogstamejfan
Med hängning kan man även mena strypning. Då man knyter nånting runt halsen o ser till att syretillförseln till hjärnan stryps. Man blir medvetslös på ett ögonblick o sen dör man. Det behövs inga speciella ställen för det. Räcker med ett dörrhandtag o det antar jag att du har i din lägenhet.
Har några bekanta som avslutat sina liv på detta sätt men Endå kallas det för hängning. Även i polisrapporter
Metoden kände jag till, intressant att det också kallas hängning dock. Om jag minns rätt så är det större risk att misslyckas med den tekniken.

Hursomhelst, jag tror inte det är särskilt relevant om pappan hängde sig i samma rum eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in