2018-01-14, 17:57
Medlem
Nu har jag hakat upp mig på polisens ord:

Citat:
Han säger att man i villan gjort ”fynd som möjligen ger en förklaring eller en bakgrund till det som hänt”.

Jag tänker att man hittat narkotika.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/4dzbA6/fynd-i-villan-kan-ge-forklaring-till-dodsfallen
Citera
2018-01-14, 17:59
Medlem
En teori, långsökt men värd att nämnas är att föräldrarna kan ha varit med i Kristen vetenskap. Kristen vetenskap finns i Malmö och blandas ofta ihop med scientologi. Det som är intressant med kristen vetenskap är att de förnekar modern medicin. I USA har det varit flera fall där barn har dött för att de nekats medicinsk behandling av sina föräldrar. Ofta har sjukdomarna varit lätbehandlade men farliga. Som sagt, långsökt teori helt utan förankring till någon fakta men väl värd en väldigt kort tanke.
Senast redigerad av Dhedetective 2018-01-14 kl. 18:19.
Citera
Medlem
CoopColas avatar
När ni ser bild på maken/pappan, fick ni inte lite hustrumisshandlar-vibb då? Kanske osmakligt att spekulera i sånt men det var det första jag tänkte...
Citera
Medlem
MorT2s avatar
Många var fått PM. Men dem flesta innehåller olika "sanningar". Fullt med troll
Citera
2018-01-14, 18:00
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorT2
Jag tror att då det inte finns synliga skador är så att mamman har förgiftat sina döttrar.
Giftmord brukar kvinnor stå för.
O.H har hittat dem och avslutat sitt eget liv då han inte kunde leva utan sina döttrar.

Det FANNS synliga skador på mor och barn. Läs i tråden.
Citera
2018-01-14, 18:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tagmaster
Jag har fått PM. Vill få ok innan jag publicerar det.

Ok..... kör bara.
Citera
Medlem
Graf.Mensdorffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Ja det är många spekulationer. Men de flesta försöker koppla ihop det med den information som har kommit ut och som verkar stämma någorlunda.

Döttrar diagnosticerade med åkommor som pekar i riktning vårdkollin.
Motsägs av: De klarade undervisningen och det plannerades återgång till närvaro i skolan

Moder/hustru cancerdrabbad och på väg mot livets slut.
Motsägs av: Hon arbetade normalt fram till Jul och väntades tillbaka på jobbet efter helgerna.

Fader/make förtvivlad och totalt under isen som förlorat sina raisons d'être.
Motsägs av: Inget än och därmed den just nu troliga och även statiskt mest sannorlika orsaken.

Någon form av vanneföreställese hos fadern (poolen i trdägården är ett rymdskepp som ska häma familjen) eller rent egoistikt handlade (triggad av skillsmässa eller liknade) Här sätter jag mina pengar.

Vad skullle raisons d'être hos en fijolspelande docent i internationell skatterätt vara? Gissar på perfektion och kontrollbehov.
Citera
Medlem
MorT2s avatar
Inte enligt varken media eller polis.
Utan genom "säker källa" här på FB
Citera
2018-01-14, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flash-999
Vi hade inte mycket juldekorationer i vårt hem i julas, men tillhör samtidigt ungefär inga sekter. D.v.s. man bör inte dra för stora slutsatser på bristfälligt underlag.
Men ett par adventsstakar i fönstren har man väl om man har barn? Och julstjärna? Jag har lite svårt att tro att de haft sånt uppe och hunnit ta ner alltihop innan morden. Stämmer inte.
Citera
2018-01-14, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tagmaster
Jag har fått PM. Vill få ok innan jag publicerar det.

Ok från mig
Citera
2018-01-14, 18:05
Medlem
[quote=Picasso2|62909510]Om de avlidit ungefär samtidigt, med några timmars mellanrum, så blir det svårt att avgöra. Men om förövaren väntade ett par dagar så kan man åtminstone kunna komma fram till vem som avled sist. Men om samtliga mord skett inom samma halva dygn, så blir det nog väldigt svårt att avgöra. Speciellt om det har gått ett par dagar innan de anträffades.[/QUOTE

Jo, hade varit bra om nån läkare eller medicinskt kunnig kunde utveckla det..
Hur säkert kan man fastställa tidpunkten, är det dygn eller timmar?
Känns hemskt att skriva så, men uppsåtet är gott..
Citera
2018-01-14, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surrexerunt
Men inget annat i tråden är ju bekräftat heller.
Jag skrev att OM uppgifterna om scientologerna stämmer så skulle det förklara mycket av familjens beteenden.
Precis, och ett spår är bara ett spår liksom hela tråden som spårat hej vilt dygnen runt. Mycket tyder mot sektvarning med stängt hus, vänner, yrken, barn, övrig frånvarande familj och det ofattbara dramat som ingen vanlig svenne kunde ha presterat. Läs gärna mer i tidigare inlägg då jag övergår till fotboll igen. Det är enklare att vara med och inget sus från forumets hjältar. Spåret är alltså bara mina 2 bananer men goda nog för den som söker fakta, imho.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in