2018-01-11, 09:51
  #373
Medlem
Jag är deltagare från säsong 1 av Första dejten här i Sverige, har ni några frågor så fråga på.

Svarar på en fråga jag snappat upp: nej man fick inget betalt av SVT, och ja vi fick betala notan, men priserna var kraftigt reducerade så det sved knappast i plånboken.
__________________
Senast redigerad av OfflineMode 2018-01-11 kl. 09:57.
Citera
2018-01-11, 12:15
  #374
Medlem
SevenStarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OfflineMode
Jag är deltagare från säsong 1 av Första dejten här i Sverige, har ni några frågor så fråga på.

Svarar på en fråga jag snappat upp: nej man fick inget betalt av SVT, och ja vi fick betala notan, men priserna var kraftigt reducerade så det sved knappast i plånboken.

Hur sköttes inspelningen?
Det framstår som om man inte blir filmad jättelänge... men en som var med i Irlands version nämnde något om 6 timmar och att hon var helt slut
Citera
2018-01-11, 15:38
  #375
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SevenStars
Hur sköttes inspelningen?
Det framstår som om man inte blir filmad jättelänge... men en som var med i Irlands version nämnde något om 6 timmar och att hon var helt slut

Det var knappast energikrävande. Åkte ut till vaxholm runt 9, om jag minns rätt, filmade 12. Jag var lunchsessionen och satt i sminket i kanske 15 min, sen vänta ett tag innan det var dags. Daten är ca 1,5 h så det är mycket ni tittare inte ser. Går väldigt fort. Efter det åkte vi hem, var kanske hemma runt 16.

För min del var jag knappast "helt slut" efter dagen, krävdes knappt någon ansträngning. Teamet är fantastiskt och allt sköts väldigt professionellt.
Citera
2018-01-11, 19:59
  #376
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlands.guld
Är det inte en ren absurd ratio på homokvoten i denna serie? Man kan ju tro att var 4:e person är homofil om man kollar den här skiten. Om man nu vill ha en representation borde det ju vara inom rimlighetens ramar.
Representation för hur ration ser ut i verkligheten? Förstår inte hur du orkar bry dig, dom visar några få minuter varje avsnitt. Förstår att du tänker att det är något "PK-tänk" propaganda från public service. Men det är ett underhållningsprogram, och de vill ha så många tittare som möjligt.
Citera
2018-01-12, 07:17
  #377
Medlem
Rois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Haahaa ja du kanske är korrekt ute. Isf saknar jag ett ord för homosexuell pedofil (dom är ju väldigt vanliga bland pedofiler också).
Pederast

Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Representation för hur ration ser ut i verkligheten? Förstår inte hur du orkar bry dig, dom visar några få minuter varje avsnitt. Förstår att du tänker att det är något "PK-tänk" propaganda från public service. Men det är ett underhållningsprogram, och de vill ha så många tittare som möjligt.
Tror att det är 100% medvetet för att normalisera sodomi

http://rytger.blogspot.se/2013/10/bara-sa-ni-vet.html
Citera
2018-01-12, 16:35
  #378
Medlem
A-party-with-martys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OfflineMode
Jag är deltagare från säsong 1 av Första dejten här i Sverige, har ni några frågor så fråga på.

Svarar på en fråga jag snappat upp: nej man fick inget betalt av SVT, och ja vi fick betala notan, men priserna var kraftigt reducerade så det sved knappast i plånboken.

Fick ni några riktlinjer vad ni skulle säga el int? Fick du fylla i önskelista angående din dejt?
Citera
2018-01-12, 18:31
  #379
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Fick ni några riktlinjer vad ni skulle säga el int? Fick du fylla i önskelista angående din dejt?

Nej. Enda riktlinjerna var att agera, prata osv som på en riktig date. Alltså inte kolla in i kamerorna eller prata om hur man sökte till programmet osv.

"Önskelistan" gjordes genom castings i Stockholm med warner som sköter produktionen samt skriva utförligt vad man gillar för typ.
Citera
2018-01-13, 00:01
  #380
Medlem
A-party-with-martys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OfflineMode
Nej. Enda riktlinjerna var att agera, prata osv som på en riktig date. Alltså inte kolla in i kamerorna eller prata om hur man sökte till programmet osv.

"Önskelistan" gjordes genom castings i Stockholm med warner som sköter produktionen samt skriva utförligt vad man gillar för typ.

Aha så om man verkar ha för lite allmänintresse så får man nobben redan vid castingen av Svt typ? Så utan att avslöja för mycket är du nöjd med kvinnan i fråga o vad du fick ut av dejten/ matchning?

Var hon typ representativ för dejting-kvinnorna i Sverige nuförtiden (om du har koll)? Har kollat lite på dom andra versionerna av serien o Sverige verkar ha dom mest svårflirtade kvinnorna osv men det kanske bara är jag som analyserat galet:
__________________
Senast redigerad av A-party-with-marty 2018-01-13 kl. 00:03.
Citera
2018-01-13, 12:48
  #381
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Aha så om man verkar ha för lite allmänintresse så får man nobben redan vid castingen av Svt typ? Så utan att avslöja för mycket är du nöjd med kvinnan i fråga o vad du fick ut av dejten/ matchning?

Var hon typ representativ för dejting-kvinnorna i Sverige nuförtiden (om du har koll)? Har kollat lite på dom andra versionerna av serien o Sverige verkar ha dom mest svårflirtade kvinnorna osv men det kanske bara är jag som analyserat galet:

Antar att man kunde få nobben. Men efter att man blivit "godkänd" så var det inte klart direkt, de ville ju hitta den perfekta matchen för en, så man fick vänta ngr veckor. Tkt detta var snyggt gjort, då de vill ha så bra dater som möjligt och inte bara para ihop en med första bästa. Sen kan man säga vad man vill om hur väl de lyckades med ihopmatchandet.

Tjejen jag träffade var en stor överraskning, det var helt tvärt emot vad jag "önskat" förutom på några punkter. Men när jag kom in och såg henne sitta i baren blev jag väldigt överraskad. Man ser det väl på avsnittet

Sedan så ja, hon var representativ för dejting-kvinnorna i Sverige. Har gått på en del dejter och i många aspekter var hon mer avslappnad än flera "off-camera" dater. Daten i sig kändes som en helt vanlig date faktiskt, vi var båda två ganska avslappnade och kamerorna glömde man snabbt
Citera
2018-01-13, 20:11
  #382
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OfflineMode
Jag är deltagare från säsong 1 av Första dejten här i Sverige, har ni några frågor så fråga på.

Svarar på en fråga jag snappat upp: nej man fick inget betalt av SVT, och ja vi fick betala notan, men priserna var kraftigt reducerade så det sved knappast i plånboken.

Vad kostade middagen, och var det gott?

Jag tycker att den svenska versionen av "Första dejten" är bättre än både den engelska och den irländska. Dels för att det inte är lika hysteriskt många klipp per minut i den svenska, och dels för att merparten av dom dejtande paren känns mer normala och naturliga, både vad gäller klädsel, utseende och beteende.

I vilket fall som helst så är det modigt och "duktigt" att våga ställa upp på en sån här grej. För dom flesta är det ju tillräckligt nervöst att antingen gå på en blind dejt eller vara med i en TV-inspelning. När då båda dessa nerviga saker kombineras på en och samma gång så måste det ju bli minst dubbelt så jobbigt, och säkert mer än vad dom flesta orkar med.
Citera
2018-01-14, 17:41
  #383
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jifftie
Vad kostade middagen, och var det gott?

Jag tycker att den svenska versionen av "Första dejten" är bättre än både den engelska och den irländska. Dels för att det inte är lika hysteriskt många klipp per minut i den svenska, och dels för att merparten av dom dejtande paren känns mer normala och naturliga, både vad gäller klädsel, utseende och beteende.

I vilket fall som helst så är det modigt och "duktigt" att våga ställa upp på en sån här grej. För dom flesta är det ju tillräckligt nervöst att antingen gå på en blind dejt eller vara med i en TV-inspelning. När då båda dessa nerviga saker kombineras på en och samma gång så måste det ju bli minst dubbelt så jobbigt, och säkert mer än vad dom flesta orkar med.

Tack!

Middagen kostade typ 350 kr om jag minns rätt. Alla drinkar kostade 30 kr och rätterna 90 tror jag det va. Det var sjukt gott, det är ju en riktig restaurang så jag njöt!
Citera
2018-01-15, 13:45
  #384
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roi
Pederast


Tror att det är 100% medvetet för att normalisera sodomi

http://rytger.blogspot.se/2013/10/bara-sa-ni-vet.html

Citat:
Ursprungligen postat av OfflineMode
Tack!

Middagen kostade typ 350 kr om jag minns rätt. Alla drinkar kostade 30 kr och rätterna 90 tror jag det va. Det var sjukt gott, det är ju en riktig restaurang så jag njöt!
Lade de upp notan tydligt riktat mot dig (antar att du är kille) eller neutralt på bordet? Fanns det några förväntningar kring betalningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in