2018-01-14, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llrosell
This. Jag tror inte heller att det är det ena eller det andra, måste vara mer komplicerat än alla dessa teorier folk har. En sak är hundra iallfall man måste vara rejält sjuk i huvudet för att döda sin familj.
Verkligheten överträffar dikten ibland. Det kan vara en bakomvarande historia som är mer komplicerad än vi kan drömma om. Det kan vara händelser bak i tiden som eskalerat. Dvs något som föranledde flytten från Gbg. Något de flydde ifrån men som nu kommit ikapp dom.
Eller så läser jag för mycket knäppa böcker.
Citera
2018-01-14, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RabiatBitch
Nu var ju ingen av flickorna akut döende, utan det handlade om trötthet. SJÄLVKLART går det att ordna så att de får vara med i skolan någon gång i veckan och därmed få en mer positiv tillvaro. Finns skoltaxi, färdtjänst osv. Hur tror ni att alla verkligt dödssjuka barn har klarat det?

Och hur vet du det? Det kan ha funnits återkommande krampanfall, tilltagande sväljsvårigheter, cancer med hjärn- och njurmetastaser, ett dåligt immunförsvar.. DET BEHÖVER INTE SYNAS.

Kan du inte lämna plats åt andra som har ny information i tråden?
Citera
2018-01-14, 15:08
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strandslendan
Sökningar som gjorts i familjens datorer lär nog ge en del ledtrådar. Sen kan det nog ge en del i att titta i barnens datorer också.

"Om" pappan var utav den "diktatoriska typen" (som det spekuleras i), så är det troligt att det var dåligt med surfmöjligheter för barnen hemifrån..
Citera
2018-01-14, 15:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Går inte att citera Pm. Att juldekorationer saknades är alarmerande tycker jag. Sånt är viktigt när man har barn. Jag får fan rysningar av det här fallet.
Osv .. osv....

Kan detta vara ett tecken på att dom redan hade bestämt sig för att dö, och inte brydde sig om att pynta... det spelade liksom ingen roll....
Det hade känts lite logiskt, om inte en granne hade sagt följande:
-Jag såg pappan o yngsta dottern i affären, i mellandagarna.
Fan, då spricker ju logiken igen !!
Detta får jag inte ihop, helt enkelt.....
Fan....
Citera
Medlem
Koppykatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Var pappan, OH Linked In sida rensad? Skrevs mycket om det i början av tråden. Om så var fallet känns det planlagt, damage kontroll.

Precis, flera postare som visade att sidan var raderad nyligen, kan tyvärr inte länka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RabiatBitch
Nu var ju ingen av flickorna akut döende, utan det handlade om trötthet. SJÄLVKLART går det att ordna så att de får vara med i skolan någon gång i veckan och därmed få en mer positiv tillvaro. Finns skoltaxi, färdtjänst osv. Hur tror ni att alla verkligt dödssjuka barn har klarat det?
Vi vet ju inte mer än att en del i sjukdomsbilden var svår trötthet kanske fanns det andra saker som motoriska problem, förändring i tal, neurologiska symtom osv. som gjorde att barnen inte sett det som positivt att skolkompisarna skulle se detta, barn är ju inte direkt kända för att vara snälla mot den som på något sätt inte är som alla andra
Citera
2018-01-14, 15:11
Medlem
mondemodernes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koppykatt
:
- O.H har enligt en postares googling varit o föreläst hos Scientologerna ang moms och juridik.
Min tolkning är att detta absolut inte kan vara en slump. Har du inte blivit invigd hos Scientologerna o har kontakter där, så är det otänkbart att du som utomstående kommer dit o föreläser. En sekt är ett slutet system precis som familjen levde

Som du skriver nämnde en postare att OH föreläst hos scientologer men då hen på min fråga tidigare idag inte presenterat någon länk som bevis än får vi nog fortfarande se detta som mycket osäker information.
Citera
Bannlyst
Citat:
Går inte att citera Pm. Att juldekorationer saknades är alarmerande tycker jag. Sånt är viktigt när man har barn. Jag får fan rysningar av det här fallet.
Osv .. osv....

Kan detta vara ett tecken på att dom redan hade bestämt sig för att dö, och inte brydde sig om att pynta... det spelade liksom ingen roll....
Det hade känts lite logiskt, om inte en granne hade sagt följande:
-Jag såg pappan o yngsta dottern i affären, i mellandagarna, och allt såg helt normalt ut......
Fan, då spricker ju logiken igen !!
Detta får jag inte ihop, helt enkelt.....
Fan....
Citera
Avslutad
Vad få verkar förstå att vid en del sjukdomstillstånd, bland annat flera där kronisk trötthet är ett betydande symtom, fungerar det inte att bestämma att "nu har du en förmåga på si och så många procent/timmar och de kan vi fördela såhär under veckan/månaden/terminen. Utan man kan t ex ha ett par bättre dagar här och ett par bättre där, då man under en eller nån timme kanske kan göra saker som påminner om ett normalt liv, men man kan inte förutsäga och schemalägga dessa till varje onsdag mellan kl 9 och 10 eller första måndagen i månaden o s v. Ofta kan man inte ens förutsäga dem dagen innan. I värsta fall kan det också vara så att om man med hjälp av alla möjliga hjälpmedel gör det där på onsdagen mellan 9 och 10 för att det var bestämt så oavsett hur kroppens status är så leder det till att man inte fixar något alls testen av veckan, i detta fall då skolarbetet via hemundervisning. Vad har man vunnit på det? Absolut inget mer än en principgrej att man minsann SKA göra det där oavsett konsekvenser.

Nu vet vi inte vilka sjukdomar barnen hade. Det är bara spekulationer och anonyma "källor" av varierande art. Men som sagt, att man kan ses i affären en dag i mellandagarna och ses/hörs plaska i poolen nån gång på sommaren utesluter på inget sätt att man HAR en svår och funktionsnedsättande sjukdom som omöjliggör en normal skolgång, arbete eller vad det nu månde vara.
Citera
2018-01-14, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Det med juldekorationer tänkte jag på skrev en fråga om det fanns foto på huset / fönstren..

Har inte sett något..det enda jag sett som kanske är julpynt är väl dörrkransen men å andra sidan ser det inte ut som en julkrans och man kan ju ha dekor på ytterdörr året om det har min granne
Citera
2018-01-14, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hakefjorden
Och hur vet du det? Det kan ha funnits återkommande krampanfall, tilltagande sväljsvårigheter, cancer med hjärn- och njurmetastaser, ett dåligt immunförsvar.. DET BEHÖVER INTE SYNAS.

Kan du inte lämna plats åt andra som har ny information i tråden?
Det gör jag gärna om du eller annan barmhärtighetsmords-försvarare lägger fram ny information som styrker att barnen skulle haft svårare sjukdomar än kronisk trötthet. Eller förklarar varför just dessa barn inte kunnat närvara i skolan överhuvudtaget – när det finns massor av barn döende i cancer som kunnat och därmed fått uppleva livsglädje, till skillnad från dessa arma flickor.
Citera
2018-01-14, 15:19
Medlem
Citat:
Verkligheten överträffar dikten ibland. Det kan vara en bakomvarande historia som är mer komplicerad än vi kan drömma om. Det kan vara händelser bak i tiden som eskalerat. Dvs något som föranledde flytten från Gbg. Något de flydde ifrån men som nu kommit ikapp dom.
Eller så läser jag för mycket knäppa böcker.

Jag har ändrat mig. Det ligger en begraven hund här. Ju mer man funderar på händelsen desto mer inser man hur sjukt alltihopa är. Sjukdom i familjen är ingen anledning att döda någon, dessutom så verkade döttrarna må bra vissa dagar så att ”ta slut på deras lidande” är att ta i som fan. Okej att man tänker tanken men att faktiskt kunna genomföra ett mord på hela sin familj och sen sig själv är galet. Måste ha varit något som inte får ”komma ut”, en mörk hemlighet som förstör livet för en eller alla i familjen. Spelar ingen roll hur pass omtyckt mördaren är i andras ögon, skenet bedrar och man vet ALDRIG vad för typ en människa är innerst inne.
Senast redigerad av llrosell 2018-01-14 kl. 15:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in