2018-01-14, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Vad menar du hon skavallrar om? Jag tycker hon försöker svara så bra hon kan.
Jag anser att hon är lösmynt. Det hom gick ut med i media första dagen var inte ok. Familj i djup kris osv. Mediakåt. Noll integritet. Hon har personliga uppgifter om flera hundra elever. Och gillar att babbla. Nej. Inte ok. Respekt till grannarna som håller tand för tunga.
Citera
2018-01-14, 11:51
Medlem
Crossmacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigrinnan14
Admin för facebookgruppen Kriminalfall Världen Över skrev i tråden om Bjärred att hon fått info från en säker källa att ett avskedsbrev funnits i huset, vad tror ni om det? Någon av er som känner folk med insyn i detta som fått indikationer på att detta stämmer?
Det vore inte så konstigt, snarare tvärtom. Att polisen så snabbt kunde vara säkra på att det rör sig om ett brott "i hemmet" kan förklaras av att det tydliggjordes av pappan exakt vad som hänt.
Citera
2018-01-14, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Vad menar du hon skavallrar om? Jag tycker hon försöker svara så bra hon kan.

Rektorn har läckt som ett soll och det är inte OK att uttrycka sig så som hon gjort.

Sen kan hon ändå ha gjort så gott hon kunde, i detta fallet är det inte tillräckligt och hennes intervjuer skulle aldrig ha ägt rum.
Citera
2018-01-14, 11:52
Medlem
Shaggymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigrinnan14
Admin för facebookgruppen Kriminalfall Världen Över skrev i tråden om Bjärred att hon fått info från en säker källa att ett avskedsbrev funnits i huset, vad tror ni om det? Någon av er som känner folk med insyn i detta som fått indikationer på att detta stämmer?

Kan ha funnits men det innebär inte automatiskt att vi får sanningen genom brevet. Det kan lika gärna vara tvärtom. I ett sånt meddelande till eftervärlden har man alla schanser att putsa upp sitt eftermäle. I det fallet håller jag mamman för lika sannolik författare som pappan. Jag har sett denna uppgift tidigare i tråden men den är ganska tunn som teori. Det brevet har i såna fall läckt genom polisen ty de är de enda som varit i huset sen tragedin blev ett faktum. Då polisutredningen i övrigt varit tät från läckor sätter jag t v frågetecken för uppgiften om självmordsbrev. Detta är i sanning en förfärlig soppa.
Citera
2018-01-14, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Man kan vända på det där: filmer brukar ta sitt avstamp i verkligheten.

I övrigt förstår jag hur du tänker, men att avliva två barn är drastiskt.

Menade inte att han avlivade barnen för att de var jobbiga, utan för att det var en del i en djup depression som utvecklats under senaste året, där isolering och sänkt produktions och iniativförmåga är en del.

Barn utvecklar ibland olika strategier för att av olika orsaker slippa gå till skolan,en del säger att de har ont i mage, huvud eller att de är trötta och hängiga., vilket delvis kan stämma, särskilt om ena föräldern sjunker djupare ned i psykisk sjukdom.
Citera
Medlem
tigrinnan14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crossmack
Det vore inte så konstigt, snarare tvärtom. Att polisen så snabbt kunde vara säkra på att det rör sig om ett brott "i hemmet" kan förklaras av att det tydliggjordes av pappan exakt vad som hänt.

Ja precis, att det är den tesen man jobbar efter och nu försöker bekräfta att det som står i brevet överensstämmer med ”verkligheten”
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hencon
Eftersom vi pysslar med spekulation här i tråden...
Kan de ha legat döda i huset några dagar? Sen nyår?

Enligt en granne som uttalat sig så sågs fader och ena barnet i affären under en av mellandagarna. Det är den sista bekräftade tidpunkten något setts vid liv.
Citera
2018-01-14, 11:54
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaggyme
Kan ha funnits men det innebär inte automatiskt att vi får sanningen genom brevet. Det kan lika gärna vara tvärtom. I ett sånt meddelande till eftervärlden har man alla schanser att putsa upp sitt eftermäle. I det fallet håller jag mamman för lika sannolik författare som pappan. Jag har sett denna uppgift tidigare i tråden men den är ganska tunn som teori. Det brevet har i såna fall läckt genom polisen ty de är de enda som varit i huset sen tragedin blev ett faktum. Då polisutredningen i övrigt varit tät från läckor sätter jag t v frågetecken för uppgiften om självmordsbrev. Detta är i sanning en förfärlig soppa.
Ja, och jag hoppas utredarna håller sig kalla och att de vänder på alla stenar - det är vi skyldiga flickorna, de ska få en röst...

Edit: Råkade citera en till.
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2018-01-14 kl. 12:15.
Citera
2018-01-14, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shaggyme
De båda rektorerna har sett skärrade ut under framträdanden i media. De har all anledning att vara nervösa ty deras främsta försummelse har varit att inte skicka varsin orosanmälan till soc.

Det är soc som har det yttersta ansvaret för hur barnen i kommunen/kommundelen mår. Deras verktyg heter LVU. Där står att dom ska hålla sej väl förtrogen med uppväxtvillkoren för alla barn i samhället.

Men precis som polisen hjärtskärande vädjar till andra myndigheter "Hjälp oss", "Hjälp oss" så är även socialtjänsten beroende av att andra myndigheter skriker till när det är fara å färde för enskilda barn. De främsta av dessa myndigheter är följdaktligen förskola, skola och fritidsverksamheter.

Att skolorna har mörkat familjens djupa kris (om dom nu har det) för soc är oförlåtligt. Där har "Intermittentexplosivitet" rätt: hade det gällt en ensamstående mamma hade inte skolan tvekat. Här har dom låtit sej förblindas av fina titlar och höga inkomster. Oförlåtligt. Denna tragedi hade troligen kunnat undvikas. Är någon av dessa skolor privatskolor så kommer även ekonomiska motiv in i bilden. Det vore hur ruttet som helst.

Kände direkt när rektorn gick ut och försvarade sig med att det var en familj i djup kris, ofattbar tragedi och liknande superlativ, att skolan har brustit. De har gått med på total hemundervisning trots att det inte handlat om någon svårare medicinsk sjukdom än att barnen kunnat behålla kontakten med klasskamraterna åtminstone några timmar i veckan. De har inte ifrågasatt något och inte gjort någon orosanmälan.

Tror som ni att skolan gör skillnad på folk och fä, och narcissister/psykopater brukar vara extra vältaliga och duktiga på att dupera.

Kom att tänka på tragedin med lilla Yara i Karlskrona. Där gjorde rektorn de facto orosanmälan, som dock inte togs på allvar av sociala myndigheter – därav att hon slogs ihjäl. Ändå fick HAN skulden för hennes död av kommunen under en presskonferens. Slutade med att han försökte ta livet av sig genom att krascha bilen mot ett träd. Nu är han svårt handikappad för resten av livet. Där kan vi snacka om ofattbar tragedi.
Citera
2018-01-14, 11:55
Medlem
BrianGriffins avatar
Var det rektorn som avslöjade vad barnen hade för symtom(er)?
Citera
2018-01-14, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Enligt en granne som uttalat sig så sågs fader och ena barnet i affären under en av mellandagarna. Det är den sista bekräftade tidpunkten något setts vid liv.

Riktigt otäckt om de hade varit döda nån vecka eller så.... Kan förklara varför man fick känslan av att poliserna tyckte det var jobbigt. (som om det inte vore jobbigt nog att hitta en hel familj död....)
Citera
2018-01-14, 11:56
Medlem
Har det kommit fram vad det var som hände i GBG med skolan? något annat spektakulärt som faktiskt är sant som kommit på de senaste typ 100 sidorna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in