2018-01-13, 23:11
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Vilka är dessa experter? Och vad vill dom belysa? Att krigsförbrytelser har förekommit?
Det vet alla.
Har aldrig påstått att du försökt tysta ner mig. Tvärtom.
Att nedvärdera källor som diktaturmedia i en polariserad konflikt är inte seriöst.
Det är seriöst att inte ta Assadregimens media som seriöst.

De som skriver rapporterna skrivs av experter. Vilka personer det är har väl ingen betydelse?

Du skrev såhär:

Citat:
FN och andra organisationer har aldrig lyckats med att förhindra folkmord och etnisk resning. Du vet min utgångspunkt i denna konflikt vid det här laget. Att tysta det fria ordet är inte din hållning. Jag vet att du kan bättre.
Hur ska jag tolka det om inte att du antydde att jag försökte tysta dig?
Citera
2018-01-14, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Det är seriöst att inte ta Assadregimens media som seriöst.

De som skriver rapporterna skrivs av experter. Vilka personer det är har väl ingen betydelse?

Du skrev såhär:

Hur ska jag tolka det om inte att du antydde att jag försökte tysta dig?

Det fria ordet inkluderar media från stater/institut som tar avstånd från jihadism. Jihadister som i dess mening i sin tur motsätter sig rådande styrelseskick.

Vad experter tycker i vissa frågor är ovidkommande när det gäller internationell rätt.

Vilken media är Assadmedia och vad exakt är det som inte är seriöst?
Ge mig ett exempel istället för att negligera allt som trams?
Citera
2018-01-14, 00:54
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Det fria ordet inkluderar media från stater/institut som tar avstånd från jihadism. Jihadister som i dess mening i sin tur motsätter sig rådande styrelseskick.

Vad experter tycker i vissa frågor är ovidkommande när det gäller internationell rätt.

Vilken media är Assadmedia och vad exakt är det som inte är seriöst?
Ge mig ett exempel istället för att negligera allt som trams?
Nästa gång ska du inte heller begära "saklig fakta" om du avfärdar allting.

SANA är ingen trovärdig källa då den är statskontrollerad, vilket per automatik innebär att det är statspropaganda som sprids. Inget kan förvänta sig någon objektiv rapportering om Syrien när SANA kontrolleras av en part i konflikten.
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2018-01-14 kl. 00:56.
Citera
2018-01-14, 03:02
Medlem
arbetets avatar
Ja ha, nu visar "rebellerna" sina rätta jag:

Breaking: Rebel forces use chemical weapons against Syrian Army troops in southern Idlib

Citat:
Minutes ago, the commander of the Syrian Arab Army’s Shaheen Group of the Tiger Forces, Colonel Sleiman Shaheen, reported that the jihadist rebels in southern Idlib used chlorine gas against his troops at the town of Tal Maraq.

According to Colonel Shaheen, the jihadist rebels used the chlorine gas while trying to cutoff the Syrian Arab Army’s main supply line to the key town of Abu Dali this evening.

No further details have been released.

If true, this will be the first time during this battle for southern Idlib that chemical weapons have been deployed by either side.

https://www.almasdarnews.com/article/breaking-rebel-forces-use-chemical-weapons-syrian-army-troops-southern-idlib/
Citera
2018-01-14, 06:53
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Alla icke-stridande är civila. Finns inget utrymme för en tredje definition.
Hörru du, så länge du inte med ett ord fördömer det faktum att USAF inte försedde SDF med precisionsvapen utan förlitade sig på att bomba al-Raqqah till en grushög för att sedan släppa iväg ett gäng kvarvarande terrorister med vapen så tycker jag att du ska hålla käften och ta dina hycklarorganisationer som Amnesty och HRW och fara åt helvete.

Du är faktiskt en riktigt otäck jävel och den värsta desinformatören här på forumet. Men var så säker, jag tror nog att sanningen kommer ut så småningom:

Walid‏

@walid970721

Citat:
This is from BBC's new 3 part documentary on House of Saud. Talks about Saudi funding for Syrian terror group Jaish Al-Islam. For those who still refer to this group as moderate rebels, please watch to see how Alawite women were paraded in cages. #Syria

https://twitter.com/walid970721/status/952113589971750913

BBC: House of Saudi, part one:

https://youtu.be/FPJemZ6Jc44
Senast redigerad av arbetet 2018-01-14 kl. 07:11.
Citera
2018-01-14, 10:33
Medlem
Citat:

SANA är ingen trovärdig källa då den är statskontrollerad, vilket per automatik innebär att det är statspropaganda som sprids. Inget kan förvänta sig någon objektiv rapportering om Syrien när SANA kontrolleras av en part i konflikten.

Har aldrig läst SANA.

Verkar som vår käre Skråmo har fått fri lejd från Raqqa av SDFPKKYPGPYD.
Ska befinna sig i en is ficka nu.

Swedish news report that one of the most famous Swedish ISIS members/propagators Michael Skråmo made it out from Raqqa in a way he explained in a convo with @soder_jesper; "We made a peace deal with the US and SDF and they gave us buses to leave."

https://twitter.com/IbnNabih1/status/952112367965437952
Citera
2018-01-14, 11:29
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:

Media i USA och västeuropa är precis lika partiska, men på andra sidan (USA/Saudi) och är långt ifrån obejktiva. Man drar sig inte för uppenbara lögner. Du och många andra sväljer ju lögnerna helt okritiskt, så det fungerar ju.
Citera
2018-01-14, 12:50
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Hörru du, så länge du inte med ett ord fördömer det faktum att USAF inte försedde SDF med precisionsvapen utan förlitade sig på att bomba al-Raqqah till en grushög för att sedan släppa iväg ett gäng kvarvarande terrorister med vapen så tycker jag att du ska hålla käften och ta dina hycklarorganisationer som Amnesty och HRW och fara åt helvete.

Du är faktiskt en riktigt otäck jävel och den värsta desinformatören här på forumet. Men var så säker, jag tror nog att sanningen kommer ut så småningom:

Walid‏

@walid970721

https://twitter.com/walid970721/status/952113589971750913

BBC: House of Saudi, part one:

Jag har nämnt USA:s civila förluster i Raqqa och deras krigsbrott där, likväl rebellernas samt USA:s bombning av sjukhuset i Idlib som dödade flera. Jag har utgått från människorättsorganisationer som FN, HRW och Amnesty med även andra såsom BellingCat som visat på att USA begått krigsbrott.

Det är snarare du och andra som dig som har problem med att erkänna att den regim ni stödjer är en förbrytarregim, för att uttrycka det milt. Vi vet från flera undersökande organisationer att regimen står anklagad för brott mot mänskligheten och för användning av otillåtna metoder (total belägring av städer) och otillåtna vapen (kemiska vapen). USA har begått krigsbrott genom att genomföra i vissa hänseenden attacker som medfört civila förluster, men ingen har dokumenterat brott mot mänskligheten eller dessa otillåtna metoder och vapen som regimen gjort. Du kan inte jämföra dessa. Inte ens Ryssland har gjort det.

Din agenda är klar. Du ska svartmåla allt som är förknippat med USA oavsett vilka det handlar om. Om jihadisterna var mot USA hade du varit på deras sida och försvarat dom, om Ryssland hade varit på USA:s sida och verkat mot Assadregimen hade du ställt dig mot Ryssland.
Citera
2018-01-14, 12:52
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Media i USA och västeuropa är precis lika partiska, men på andra sidan (USA/Saudi) och är långt ifrån obejktiva. Man drar sig inte för uppenbara lögner. Du och många andra sväljer ju lögnerna helt okritiskt, så det fungerar ju.
Det stämmer inte.

Det finns olika grader av objektiva medier, och de västerländska medierna är långt ifrån de medier från diktaturer.
Citera
2018-01-14, 12:56
Medlem
arbetets avatar
Ja ha, då har man tittat på House Of Saud: A Family at war - Episode 1 vilket vaar en intressant dokumentär. Saudi har konstaterats (av CAR) ha spenderat en miljard dollar på vapeninköp i Östeuropa som senare har hamnat i händerna på jihadister och Daesh:

Rekommenderad söndagstittning!
Citera
2018-01-14, 12:58
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Ja ha, då har man tittat på House Of Saud: A Family at war - Episode 1 vilket vaar en intressant dokumentär. Saudi har konstaterats (av CAR) ha spenderat en miljard dollar på vapeninköp i Östeuropa som senare har hamnat i händerna på jihadister och Daesh:

Rekommenderad söndagstittning!
Oj, så du kan tänka dig titta på BBC:s dokumentärer så länge de bekräftar din världsbild?
Citera
2018-01-14, 13:00
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Jag har nämnt USA:s civila förluster i Raqqa och deras krigsbrott där, likväl rebellernas samt USA:s bombning av sjukhuset i Idlib som dödade flera. Jag har utgått från människorättsorganisationer som FN, HRW och Amnesty med även andra såsom BellingCat som visat på att USA begått krigsbrott.

Det är snarare du och andra som dig som har problem med att erkänna att den regim ni stödjer är en förbrytarregim, för att uttrycka det milt. Vi vet från flera undersökande organisationer att regimen står anklagad för brott mot mänskligheten och för användning av otillåtna metoder (total belägring av städer) och otillåtna vapen (kemiska vapen). USA har begått krigsbrott genom att genomföra i vissa hänseenden attacker som medfört civila förluster, men ingen har dokumenterat brott mot mänskligheten eller dessa otillåtna metoder och vapen som regimen gjort. Du kan inte jämföra dessa. Inte ens Ryssland har gjort det.

Din agenda är klar. Du ska svartmåla allt som är förknippat med USA oavsett vilka det handlar om. Om jihadisterna var mot USA hade du varit på deras sida och försvarat dom, om Ryssland hade varit på USA:s sida och verkat mot Assadregimen hade du ställt dig mot Ryssland.
Du kan ju ägna söndagen och titta på vad era allierade haft för sig:

House Of Saud: A Family at war - Episode 1

Du kan också länka till HRW och Amnestyrapporter om al-Raqqah.

Tills dess ber jag dig hålla käft faktiskt. Du är riktigt otäck i din propaganda och det är tur att fler har genomskådat dig. Jag tror nog att det kommer att uppdagas mer besvärlig information om vad som egentligen hände i Syrien och vem som låg bakom, så håll i hatten!
Senast redigerad av arbetet 2018-01-14 kl. 13:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in