2018-01-14, 00:38
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Året efter, hennes 3 år yngre syster? Jag betvivlar inte det du säger, men bara lite förundrad.
Kan läsas här.

Förundrad över vad? Tiden emellan eller att systern var två år yngre då hennes ökade behov uppmärksammades?
Senast redigerad av lakritc 2018-01-14 kl. 00:42.
Citera
2018-01-14, 00:40
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hur vet ni att detta är en av döttrarna?

Jag hittade hennes Instakonto såhär:

Man söker på äldsta dotterns förnamn + efternamn utan mellanrum. Då får man upp en länk (till Instaliga) där hon har kommenterat en bild på Instagram 20/6-15 kl 15:46. Klickar man på länken kommer felmeddelande upp (åtminstone just nu).
Jag går istället in på Instagramkontot som laddat upp bilden A*nes kommenterat och väljer alla kommentarer. Ser då att hennes konto "förnamnefternamn" bytt namn till "agnesisbored" och datum samt klockslag stämmer.
Alternativt googla den icke fungerande länken så får du fram kommentarer via google cache.

Sedan är hon ganska lik pappan så jag tycker det inte är så mkt mer att spekulera om.
Senast redigerad av rubbergirl 2018-01-14 kl. 00:56.
Citera
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Jag är nyfiken på hur man med säkerhet vet att "agnesisbored" verkligen är rätt Agnes..?

Jag är med i en grupp på Facebook om krim fall världen över.. och det finns där en låååång tråd om morden i Bjärred. Administratören i gruppen har fått info från en för henne väldigt trovärdig källa att det fanns ett avskedsbrev i huset.

Sedan läste jag någon kommentar om att vissa misstänker att paret hade ytterligare ett barn.. en son i övre tonåren.. någon skrev att det gick att läsa om detta här i flashback tråden.. men det har då inte jag sett något om här...?

Det enda jag sett är att en skrev att denne var fosterbarn hos dem när de bodde i Göteborg.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Jag har svårt att tänka mig att pappans närmaste chef skulle ljuga om att pappan gått ner i tid, men tydligen vet du bättre? Vilken källa utgår du ifrån i samband med ditt bestämda påstående?
Tror du hans chef egentligen har en aning om hur mycket han jobbade hemma.
Med tanke på att han både var anställd, och även drev flera egna bolag, så vet nog inte varken hans chef, jag eller DU hur MYCKET han arbetade.
Det vi vet är att han hade möjlighet att arbeta hemifrån, och att han ev har minskat sin tid som anställd.
Men hur mycket tid han la på sina bolag..... det vet inte du..... han kanske rent av ökade sin arbetstid när han var hemma, på grund av sina bolag..... det vet du inte heller.
Mitt "bestämda påstående" utgår ifrån det !!!
Jag tror han jobbade på !
Var det nått mer ??
Citera
2018-01-14, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Jag måste säga att det är skrämmande hur många som tycker det är fullt förståeligt med barnamord under vissa omständigheter.

Det finns ingen information som inte är från anonyma PM som tyder på att barnen haft någon genetisk sjukdom. Skolprotokollen talar om "trötthetssyndrom", mamman var med i Facebookgrupper för ME/CFS... båda föräldrarna verkar ha arbetat heltid men med möjlighet att arbeta hemifrån en del (vilket de självklart måste om deras barn är hemma hela dagarna). Visst kan mamman ändå ha varit sjuk men det måste väl ändå anses tillhöra undantagen att en döende människa med två döende barn inte är sjukskriven? Och om inte alla tre, eller åtminstone båda barnen, var så sjuka att de knappt skulle levt januari ut så kan jag inte se någon annan förklaring till att de alla måste dö än att ena, eller kanske båda, föräldrarna drabbats av en total härdsmälta i huvudet. Och ja, jag har själv haft en djup klinisk depression och nej, inga tankar på barnamord trots detta faktiskt (inte ens när läkaren satte in Sertralin vilket tydligen enligt många i tråden gör en extra mordisk men jag är väl ett medicinskt mirakel då för hör och häpna, jag blev helt frisk).

Kanske mamman kollade på ME/CFS för sin egen del. Menar hon kanske kände sig slut på alla krafter.

Lånar från Läkartidningen: "ME/CFS är ingen mystisk sjukdom utan ett långtidstillstånd med trötthet, utmattning, smärta, stresskänslighet, sömnstörningar, immunologiska störningar och oförmåga att tillgodogöra sig fysisk aktivitet. ME/CFS är påtagligt fysiskt fenomen. Patienterna behöver extra lång rehabilitering för att komma tillbaka till en viss nivå av sin arbetsförmåga, vilket de flesta patienter ser fram emot." De flesta drabbade är kvinnor.

ME/CFS liknar väldigt mycket utmattningssyndrom, men ME/CFS godkänns inte av Försäkringskanssan som diagnos, men läkare skickar alltid patienten vidare till utredning. Diagnosen baseras på symtom, för man hittar inga biologista markörer eller fynd för tillståndet. Den saknar försäkringsmedicinskt beslutsstöd.

Uttmattningssyndromet är mer påtaglig. Patienter som söker för utmattning är oftast i svår kris och i mycket dåligt skick fysiskt och psykiskt. Det finns diagnos som Försäkringskassan godkänner, men bara om depression är med. Detta drabbas ofta när man har varit ett tag i livskris. Det går i olika faser och till slut drabbas man även av djup depression. Man lider ofta även av ångest.
Citera
2018-01-14, 00:43
Medlem
WWHs avatar
Citat:
Jag är nyfiken på hur man med säkerhet vet att "agnesisbored" verkligen är rätt Agnes..?

Jag är med i en grupp på Facebook om krim fall världen över.. och det finns där en låååång tråd om morden i Bjärred. Administratören i gruppen har fått info från en för henne väldigt trovärdig källa att det fanns ett avskedsbrev i huset.

Sedan läste jag någon kommentar om att vissa misstänker att paret hade ytterligare ett barn.. en son i övre tonåren.. någon skrev att det gick att läsa om detta här i flashback tråden.. men det har då inte jag sett något om här...?

Har sätt något om ett fosterbarn tidigare i denna tråd
Citera
2018-01-14, 00:44
Medlem
svarreblarres avatar
Citat:

Nja det enda som står här om någon son är att en användare påstår att han för flera år sen var fosterbarn i familjen.
Citera
2018-01-14, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vindsus86
Det enda jag sett är att en skrev att denne var fosterbarn hos dem när de bodde i Göteborg.

Då är det säkert den killen som facebookarna nu utnämt till en äldre bror. I själva verket så var han alltså fosterbarn hos familjen men flyttade därifrån när yngsta flickan var 3 månader.
Citera
2018-01-14, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Tror du hans chef egentligen har en aning om hur mycket han jobbade hemma.
Med tanke på att han både var anställd, och även drev flera egna bolag, så vet nog inte varken hans chef, jag eller DU hur MYCKET han arbetade.
Det vi vet är att han hade möjlighet att arbeta hemifrån, och att han ev har minskat sin tid som anställd.
Men hur mycket tid han la på sina bolag..... det vet inte du..... han kanske rent av ökade sin arbetstid när han var hemma, på grund av sina bolag..... det vet du inte heller.
Mitt "bestämda påstående" utgår ifrån det !!!
Jag tror han jobbade på !
Var det nått mer ??

Du är införstådd med att han också undervisade eller hur? Då lär det märkas om man är frånvarande.
Citera
2018-01-14, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Kanske mamman kollade på ME/CFS för sin egen del. Menar hon kanske kände sig slut på alla krafter.

Lånar från Läkartidningen: "ME/CFS är ingen mystisk sjukdom utan ett långtidstillstånd med trötthet, utmattning, smärta, stresskänslighet, sömnstörningar, immunologiska störningar och oförmåga att tillgodogöra sig fysisk aktivitet. ME/CFS är påtagligt fysiskt fenomen. Patienterna behöver extra lång rehabilitering för att komma tillbaka till en viss nivå av sin arbetsförmåga, vilket de flesta patienter ser fram emot." De flesta drabbade är kvinnor.

ME/CFS liknar väldigt mycket utmattningssyndrom, men ME/CFS godkänns inte av Försäkringskanssan som diagnos, men läkare skickar alltid patienten vidare till utredning. Diagnosen baseras på symtom, för man hittar inga biologista markörer eller fynd för tillståndet. Den saknar försäkringsmedicinskt beslutsstöd.

Uttmattningssyndromet är mer påtaglig. Patienter som söker för utmattning är oftast i svår kris och i mycket dåligt skick fysiskt och psykiskt. Det finns diagnos som Försäkringskassan godkänner, men bara om depression är med. Detta drabbas ofta när man har varit ett tag i livskris. Det går i olika faser och till slut drabbas man även av djup depression. Man lider ofta även av ångest.

Samma sida hittade jag till för en stund sedan, står mycket av värde där.

Mamman ska enligt någon tidningsartikel ha "jobbat på som vanligt".
Fram då till julledigheten.
Senast redigerad av manot 2018-01-14 kl. 00:51.
Citera
2018-01-14, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Då kan han även prata för sig hos läkaren och ha fixat intyg. I synnerhet eftersom döttrarnas sjukdomsbild var diffus.
Finns de som har hemundervisning utan läkarintyg, dock brukar det vara med "problembarn" kanske med någon kontakt via soc.
Citera
2018-01-14, 00:51
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deadwood
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1027&artikel=220529

Detta torde vara systern. Kan inte föreställa mig hur hon måste må nu.

Systern till OH menar du? Du kan skriva ut det eller låta bli att länka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in