2018-01-14, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Om båda flickorna hade varit så dödssjuka att ett barmhärtighetsmord vore den enda vägen, hade då skolan framhärdat i att utbilda flickorna in i det allra sista? Med privatlektioner tre respektive fyra dagar i veckan! Medan föräldrarna jobbade på ?
Läraren var och knackade på för undervisning samma dag som de hittades. Lärarna måste ju ha sett hur sjuka de var. Varför var de inte inlagda på sjukhus?

Skolan ser ut att ha haft ett helt team av olika personal satta på barnen, däribland en sjuksköterska. De kanske tyckte det räckte så?
Med start 2016 hölls möten där föräldrar, rektorer, sjuksköterska, kurator och lärare deltog kom man fram till att hemundervisning var rätt väg att gå.
https://www.expressen.se/kvallsposten/doda-mammans-chef-hon-gav-stod-at-andra/
Citera
2018-01-14, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Eller en synnerligen djup insikt i sina barns sjukdom, vilket snarast är det mest troliga. Det beslut föräldrarna tagit är säkerligen välgrundat och utifrån barnens bästa.

Oj! De är ett intressant utlåtande, jag är reumatisk sjuk, vilket gör att jag inte orkar så mycket som andra l min ålder.. ska mina föräldrar ta dö på mig för att jag lider av reumatism? Är du dum i hela huvudet? Idiot
Citera
2018-01-14, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Det har framgått i flera artiklar att den äldsta flickan gick i skolan åtminstone fram till våren 2016. I maj 2016 fattades beslutet om att hon skulle få hemundervisning.

Året efter, hennes 3 år yngre syster? Jag betvilrar inte det du säger, men bara lite förundrad.
Citera
2018-01-14, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imofb
Oj! De är ett intressant utlåtande, jag är reumatisk sjuk, vilket gör att jag inte orkar så mycket som andra l min ålder.. ska mina föräldrar ta dö på mig för att jag lider av reumatism? Är du dum i hela huvudet? Idiot
Vi kanske ska ta fram ättestupan igen.
Att spela Gud och bestämma att två barn ska dö är inte ok. Inte ens om barnen vill.
Citera
2018-01-14, 00:32
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Detta är så jävla sorgligt........
Tänk om man fick vara en fluga på väggen i den villan, dom sista 24 timmarna.....
Se vad dom såg, känna vad dom kände, få veta sanningen.
Vad kan driva någon att göra en sån här sak...
Så jävla sorrgligt....
Jag hoppas och tror, att på nått sätt fanns det kärlek med i bilden.
Jag säger INTE att det är Rätt, men jag hoppas att det fanns kärlek.

Har du kollat om det vore okej mot värdegrundsförteckningen? 😄

Skämt åsido så är din vinkling bäst ikväll.
Citera
2018-01-14, 00:34
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Om båda flickorna hade varit så dödssjuka att ett barmhärtighetsmord vore den enda vägen, hade då skolan framhärdat i att utbilda flickorna in i det allra sista? Med privatlektioner tre respektive fyra dagar i veckan! Medan föräldrarna jobbade på ?
Läraren var och knackade på för undervisning samma dag som de hittades. Lärarna måste ju ha sett hur sjuka de var. Varför var de inte inlagda på sjukhus?

Hur skulle de annars ha gjort? Sagt att "nä du kommer dö snart ändå så det är ingen idé att utbilda dig"? Privatlektionerna var säkert minst lika viktiga ur ett socialt perspektiv som devsr för själva undervisningen.
Citera
2018-01-14, 00:35
Medlem
vargaretass avatar
Citat:
Nja så svårt tror jag varken vi eller polisen har att någorlunda förstå vad som hänt.
Däremot VARFÖR det har hänt, är en helt annan femma.
Det vi kan räkna ut med ballarna efter utsagor från polis, skola, kommun, arbete, media, "säkra källor" är:
1. Någon i familjen har haft ihjäl barnen, sjuka eller friska vet vi inte.
2. Någon har i familjen har haft ihjäl morsan, eller så tog hon livet av sig..... frisk eller sjuk, det vet vi inte.
3. Någon såg till att pappan dinglade, antingen av egen vilja eller från hjälp av någon, och hans sjukdomar har vi ingen aning om.
4. Av någon anledning behövs det inte letas efter en extern GM, då polisen har en solklar bild av vad som hänt.....
Den biten är vi nog alla nöjda med.
Även du, hoppas jag.
Men VARFÖR ?? Den nöten är inte knäckt.

Nej, där har du rätt den nöten är inte knäckt, inte heller varför H.B är utplånad på internet, det brukar man bli om man har skyddad Id. Men hon finns på Birthday, MEN är det hennes riktiga namn?? Hon är nyckeln i det hela tror jag. Hon hade ett ganska riskfullt jobb, även han. Två som arbetar med stora summor pengar. Jag tror ej på dödliga sjukdomar, det få obduktionen visa isf. Nej det e sååå tragiskt HUR det än gått till. Att inte finnas på nätet i bild, är ganska svårt idag. Gamla bilder ligger läänge på google. Nåt e fel och varför hände detta???? Orkar inte spekulera, men jag tror på min egen teori. Där stannar jag. Hoppas det inte känns allt för jäkligt för dig, vet ju vad du skrev igår. Ha det så gott du kan
Citera
Medlem
Deadwoods avatar
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1027&artikel=220529

Detta torde vara systern. Kan inte föreställa mig hur hon måste må nu.
Citera
Medlem
svarreblarres avatar
Så när tror ni vi (allmänheten) kommer få ta del av utredningsmaterial? Om ens någonsin? Någon som vet hur det kan se ut i sådana här fall, blir materialet offentligt?
Citera
2018-01-14, 00:37
Medlem
Deadwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Skolan ser ut att ha haft ett helt team av olika personal satta på barnen, däribland en sjuksköterska. De kanske tyckte det räckte så?
Med start 2016 hölls möten där föräldrar, rektorer, sjuksköterska, kurator och lärare deltog kom man fram till att hemundervisning var rätt väg att gå.
https://www.expressen.se/kvallsposten/doda-mammans-chef-hon-gav-stod-at-andra/

Det är väl skolsköterskan de menar? Hon måste säkert vara med eftersom hon har hand om skolans elever på plats.
Citera
2018-01-14, 00:38
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Har pratats om Scientologerna......

Har det pratats om mer än som skvamler i början av den här tråden? Jag trodde att det avfärdades ganska så snabbt.
Citera
2018-01-14, 00:38
Medlem
Snubban007s avatar
Jag är nyfiken på hur man med säkerhet vet att "agnesisbored" verkligen är rätt Agnes..?

Jag är med i en grupp på Facebook om krim fall världen över.. och det finns där en låååång tråd om morden i Bjärred. Administratören i gruppen har fått info från en för henne väldigt trovärdig källa att det fanns ett avskedsbrev i huset.

Sedan läste jag någon kommentar om att vissa misstänker att paret hade ytterligare ett barn.. en son i övre tonåren.. någon skrev att det gick att läsa om detta här i flashback tråden.. men det har då inte jag sett något om här...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in