2018-01-13, 23:50
Medlem
Något nytt under dagen? inte kollat här sen vid middagstid tror jag.
Citera
2018-01-13, 23:50
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Men, som sagt, jag tror inte mycket på AT i det här fallet. En elvaåring skulle inte bara "misstänkas" ha AT, och hade det rört sig om AT, skulle det med all sannolikhet ha gjorts klart för yttervärlden att flickorna hade just AT.

Ja, jag håller med. Det borde ha synts på deras motorik. Barn med AT blir oftast rullstolsbundna redan i tidiga tonåren.
Citera
2018-01-13, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Han valde INTE att gå ner i tid !!
Han valde att jobba hemifrån (bekräftat)
Mamman kan visst ha mördat barnen (obekräftat) det är en av alla lösningar.
Och pappan kan visst ha hängt sig (obekräftat)

Dödssjuka barn och dödssjuk mamma. Deprimerad pappa.
Mycket god ekonomi, bra jobb och ärvda tillgångar.
Ändå så jobbar båda föräldrarna på ända fram till jul, ingen är sjukskriven.
Det är något som inte stämmer.
Citera
2018-01-13, 23:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beastwood
Varför är så många intresserade av bild av modern?
Hon är ju död. Hur kan hennes utseende vara av intresse?
Jag vill se hennes ögon.
Finns så mycket att läsa i ögonen.
Citera
2018-01-13, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Naturligtvis är det ovanligt men ungefär ett barn på 100 000 får AT.

Jag har en nära vän som visade sig vara bärare av en muterad gen vilket även hennes man var. Det visste ingen förrän de fick sitt barn som nu inte längre finns. Den genetiska sjkdomen har ett betydligt snabbare förlopp än AT. I övrigt är ärftligheten och hur det går till den samma som beskrevs av stefan.

Om det är så fruktansvärt som jag misstänker har jag full förståelse för vad dom skett.

Jag tror vi kan glömma AT. Det skulle märkts tidigare att de var sjuka och de skulle ha fått tydligare symtom. Deras rörelseorgan drabbas och en person med AT spelar inte fotboll vid 12 års ålder. Dessutom har de ofta röda ögon och rodnader på huden.

Nej jag tror nu mera på något som kan ha triggats av vaccinationer. Till exempel Pandemrix har kopplats till ME och även Gardasil kopplas till kroniska sjukdomar som POTS och CRPS.
Citera
2018-01-13, 23:59
Medlem
WWHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Jag vet att det är inte lätt förstå om man inte har egen erfarenhet att ha ett ett barn med diabetes.Tänk att ha då två barn med diabetes. Diabetes diagnosen kan bli ett kroniskt stressmoment för föräldrarna. Speciellt i första åren efter diagnosen. Nämligen oro och rädsla är påtaglig dygnet runt. Plötsligt kan barnets tillstånd förvärras och därför måste man ha löpande koll på barnet. Många föräldrarpar turas om att sova på nätterna för att de vågar inte sova samtidigt. Trots att den andra föräldern är vaken så känner den sovande partnern ändå spänning i kroppen och sömnen kan bli mycket orolig. Det blir svårt att arbeta och sköta hemsysslor. All energi går åt fokusering på barnet, blodsockermätningar, insulin, maten om och om igen dygnet runt. Det blir ingen semester eller vila. Med tiden finns ett stort risk att en eller båda föräldrar sjuknar i utmattninssyndrom, speciellt mammor. Det är inte alls ovanligt.

http://www.barndiabetesfonden.se/Aktuellt/Nyheter/Pappor-klarar-sig--men-stressen-drabbar-mammor-till-barn-med-diabetes/

http://www.barometern.se/debatt/sjukdomen-som-forandrar-allt-livet-ut/

http://www.hjarnfonden.se/2017/12/sa-stalls-diagnosen-utmattningssyndrom/

Ja, diabetes är komplicerat, men släpp det tråden är redan totalt söderhackad och vi behöver inte fler gissningar på flickornas tillstånd.
Detta är överdrivet långsökt och INTE ett syndrom som kan skapa denna överslagshandling att döda.
Citera
2018-01-13, 23:59
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Münchhausens by proxy ?
Kräver man uppmärksamhet drar man sig väl knappast tillbaka till hemmets lugna vrå? I alla fall inte en så utåtriktad och driftig far som han av allt att döma var. Borde innebära att man står i rampljuset mer sällan än tidigare.
Citera
2018-01-14, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Tack

kan inte hjälpa det men tycker ögonen inte mår bra...sen om det är så eller om det är för jag vet vad som hänt alltså att hon inte finns mer låter jag va osagt...men mitt mammahjärta gråter
Citera
2018-01-14, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Naturligtvis är det ovanligt men ungefär ett barn på 100 000 får AT.

Jag har en nära vän som visade sig vara bärare av en muterad gen vilket även hennes man var. Det visste ingen förrän de fick sitt barn som nu inte längre finns. Den genetiska sjkdomen har ett betydligt snabbare förlopp än AT. I övrigt är ärftligheten och hur det går till den samma som beskrevs av stefan.

Om det är så fruktansvärt som jag misstänker har jag full förståelse för vad dom skett.

Delar sin insikt.
Citera
2018-01-14, 00:02
Medlem
Deadwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Mja, om nu det stämmer att de tre låg i sina sängar så tyder mycket på att gärningen var så pass mjuk och fin att man kan misstänka en kvinnlig hand bakom de dödsfallen.

Som sagt att kategoriskt räkna bort kvinnan som tänkbar medgärningsperson eller gärningsperson är att underskatta kvinnor grovt, de kan utföra sådana gärningar precis som en man kan.

Vi har ju det tragiska fallet nyligen där tre barn dödades och kvinnan begick självmord efteråt, mannen blev ju givetvis misstänkt men kunde frias efter utredningen.

Sedan kan vi vara ense om att gärningen i sig är sjuk, det fattas något när man tar det här beslutet, man undrar vad fan som gått fel och hur de tänkt (om de nu är två om beslutet).

Så en man måste helt enkelt mörda slakt-style för att han är man? Tom sina egna barn?
Senast redigerad av Deadwood 2018-01-14 kl. 00:25.
Citera
2018-01-14, 00:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vargaretas
Det är bra om man håller lite schysst ton här inne.
Jag vill fråga dig OM poliser inte kan ta FEL??
Som kärringen som dog i skogen när hon var ute med hunden, gubben lider än idag av att han anklagades för mord. MEN så kom de på att det var en älg som sparkat ihjäl hans gumma, men gubben fick flytta, vet inte om han lever idag ens. Polisen har inte alltid rätt!!
Det ska bannemig fram bevis för att alla nycklar finns i hemmet och varenda jävla dörr och alla fönster heeelt låsta med säkerhetskedja på dörrarna (Om det finns fler än en dörr) DÅ tror jag på polisen, man kan tvinga folk med en glock hur mycket som helst, att både skriva brev å göra film å garanterat fejka mord plus självmord!!! I Arbogafallet med barnen, fanns INTE ett enda dna- som passade in på schyrrer!!! Sen kan vi ju ta Kai Linna oxå. Ibland blir det fel och detta är ett mysterium..................
Nja så svårt tror jag varken vi eller polisen har att någorlunda förstå vad som hänt.
Däremot VARFÖR det har hänt, är en helt annan femma.
Det vi kan räkna ut med ballarna efter utsagor från polis, skola, kommun, arbete, media, "säkra källor" är:
1. Någon i familjen har haft ihjäl barnen, sjuka eller friska vet vi inte.
2. Någon har i familjen har haft ihjäl morsan, eller så tog hon livet av sig..... frisk eller sjuk, det vet vi inte.
3. Någon såg till att pappan dinglade, antingen av egen vilja eller från hjälp av någon, och hans sjukdomar har vi ingen aning om.
4. Av någon anledning behövs det inte letas efter en extern GM, då polisen har en solklar bild av vad som hänt.....
Den biten är vi nog alla nöjda med.
Även du, hoppas jag.
Men VARFÖR ?? Den nöten är inte knäckt.
Citera
2018-01-14, 00:07
Medlem
Deadwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dieuetmondroit
Text

Tack för detta inälgg, det mest vettiga, klarsynta och hittills mest trovärdiga scenariot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in