2018-01-14, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shallfin
Om ett företag/varumärke säljs för 10 miljarder så ska det betalas 2,5 i moms minus den moms som betalats i ev utlägg i affären, korrekt,
Men nu vill ju inte alla göra det.
Därav slapp han vara arbetslös, men han kanske vaknade och såg sig själv i spegeln och inte gillade vad han såg!
Ett exempel på min nivå.
-Jag skulle jag begära x antal kronor i kontanter, inga kvitton etc för att lämna över nycklarna.
jag skjuter därmed över moms och sociala avgifter på motparten i transaktionen, samt det problemet att inget kvitto finns till bokföringen av förvärvet (B2B)
En lösning brukar vara att man som privatperson(köpare) tar ett konsumtionslån och gerpengarna till motparten(säljaren) och problemet löst.
När detta problem uppstår i multimiljardklassen löser man problemen på ett annat sätt, och RENT spekulativt, KAN det varit en del av hans forskning, eller vet du mer i detalj om ALLA uppdrag.

Du pratar i nattmössan. Du kanske har en liten byggfirma och gör dina egna momsdeklarationer med ingående moms på verktyg och utgående fakturor till dina kunder. Självklart är det enkel momshantering. Tror du på allvar att det var sån moms OH höll på med? Nej, såklart inte. Han höll på med långt mer avancerade momsfrågor och för honom stimulerande arbetsuppgifter. Tro inget annat.
Citera
2018-01-14, 00:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vargaretas
Polisen TROR inte att det finns annan GM. Alltså VET de inte!!!
https://samnytt.se/fyra-doda-i-misstankt-skansk-familjetragedi/

Oavsett .... polisen VET att det inte finns en annan GM.
Dom har tydligen AVGÖRANDE uppfifter som styrker det. Ex ett brev eller dyligt !
Citera
2018-01-14, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
kan inte hjälpa det men tycker ögonen inte mår bra...sen om det är så eller om det är för jag vet vad som hänt alltså att hon inte finns mer låter jag va osagt...men mitt mammahjärta gråter
Hur vet ni att detta är en av döttrarna?
Citera
2018-01-14, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Ja, jag håller med. Det borde ha synts på deras motorik. Barn med AT blir oftast rullstolsbundna redan i tidiga tonåren.

När sågs den äldste utomhus? 2011 enligt min karta. Dvs sex år sedan.
Citera
2018-01-14, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Han valde INTE att gå ner i tid !!
Han valde att jobba hemifrån (bekräftat)
Mamman kan visst ha mördat barnen (obekräftat) det är en av alla lösningar.
Och pappan kan visst ha hängt sig (obekräftat)

Citat:
– Han har jobbat mycket hemma på sista tiden. Vi har disponerat det så för att han ska kunna prioritera att vara mer med sina döttrar. Och gått ner lite i tid för att prioritera familjelivet, säger hans närmaste chef.

Källa: https://www.expressen.se/kvallsposten/familjen-drog-sig-undan-sista-tiden-innan-morden/

Jag har svårt att tänka mig att pappans närmaste chef skulle ljuga om att pappan gått ner i tid, men tydligen vet du bättre? Vilken källa utgår du ifrån i samband med ditt bestämda påstående?
Citera
2018-01-14, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
När sågs den äldste utomhus? 2011 enligt min karta. Dvs sex år sedan.

Det har framgått i flera artiklar att den äldsta flickan gick i skolan åtminstone fram till våren 2016. I maj 2016 fattades beslutet om att hon skulle få hemundervisning.
Citera
2018-01-14, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Oavsett .... polisen VET att det inte finns en annan GM.
Dom har tydligen AVGÖRANDE uppfifter som styrker det. Ex ett brev eller dyligt !

Om det finns ett avskedsbrev som förklarar detta så borde det publiceras, men jag tvivlar på att det finns något. Hur är praxis när det gäller avskedsbrev? Skulle polisen berätta om det fanns eller är det sekretessbelagt?
Citera
2018-01-14, 00:21
Medlem
Om båda flickorna hade varit så dödssjuka att ett barmhärtighetsmord vore den enda vägen, hade då skolan framhärdat i att utbilda flickorna in i det allra sista? Med privatlektioner tre respektive fyra dagar i veckan! Medan föräldrarna jobbade på ?
Läraren var och knackade på för undervisning samma dag som de hittades. Lärarna måste ju ha sett hur sjuka de var. Varför var de inte inlagda på sjukhus?
Citera
2018-01-14, 00:24
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Men hon var ju sjuk? Allvarligt sjuk. Dessutom isolerad i hemmet och levt i en familj som under flera års tid befunnit sig i djup kris.

Jovisst, men det betyder inte att man ser det på bilden. Vet inte ens när den togs. Jag hittar bara kontoaktivitet från 2015. Sedan är kontot privat så det finns kanske nyare inlägg också. Men ändå. Bilden kan lika gärna vara från innan hon blev sämre. Ifall flickorna nu var sjuka.
Citera
2018-01-14, 00:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Att må skit när ens barn mår dåligt, psykiskt eller fysiskt, är en vidrig vånda för en förälder. Att befria ungen från det är vår högsta prioritet.
Ja, fan vet vad han tänkte. Men kanske får vi svar

Detta är så jävla sorgligt........
Tänk om man fick vara en fluga på väggen i den villan, dom sista 24 timmarna.....
Se vad dom såg, känna vad dom kände, få veta sanningen.
Vad kan driva någon att göra en sån här sak...
Så jävla sorrgligt....
Jag hoppas och tror, att på nått sätt fanns det kärlek med i bilden.
Jag säger INTE att det är Rätt, men jag hoppas att det fanns kärlek.
Citera
2018-01-14, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Om det finns ett avskedsbrev som förklarar detta så borde det publiceras, men jag tvivlar på att det finns något. Hur är praxis när det gäller avskedsbrev? Skulle polisen berätta om det fanns eller är det sekretessbelagt?
Total sekretess.
Citera
2018-01-14, 00:26
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol

Varför borde det publiceras?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in