2018-01-13, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Män behöver bara ta ansvar när en kvinna föder ett barn han inte vill ha, när han intr skyddade sig.
En kvinna som blir oönskat gravid för att hon inte skyddade sig, och gör abort, är helt ensam ansvarig för att döda sin egen avkomma.

En abort som resultat av samtyckes-sex är enbart kvinnans ansvar där hon måste axla sin extrema omdömeslöshet och göra det vidriga att döda sin egen avkomma. Aborter är till hundra procent kvinnors skuld när det gäller samtyckes-sex(99% av fallen?). Och det är den värsta skulden en kvinna kan bära.

Stop killing the babies, you fucking assholes!

så när ett par använde kondom och den gick sönder....så är det bara kvinnans ansvar att bära?
absolut inte mannens som kanske bar skulden för han satte påd en slarvigt eller den var för gammal eller dylikt?

I see gäller detta även vid P-piller användade eller pessar eller P-spruta eller spiral etc.
om en kvinna blir oönskat gravid fast partnern vet att hon hade ett adekvat skydd så åker han dit fullt ansvarig för graviditeten och måste betala ca 30 000 för en abort?

Nått sånt? "you fucking ashole"?
Citera
2018-01-13, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nu aktuell lagstiftning eller lagstiftning du vill se infinner sig den dan din dröm om total abortförbud inträder?

Barn blir till pga 2 parter......bara för att en av dessa råkar bära barnet i sin kropp och det kostar pengar att genomgå en säkert abort så BÅDA slipper bli föräldrar så ska hon inte ensam behöva stå för kostanden utan även han....eller samhället.
Allt annat är ju fan absurt.

Har du den minsta aning om att kvinnor faktiskt kan bli gravida även fast de själva eller motparten skyddar sig? Vem ska betala då?

Jag är för fri abort, men inte gratis abort.
Ett av mamman oönskat barn blir till på grund av kvinnans dåliga omdöme. Detsamma gäller pappan. Om en kvinna gör abort så är det kvinnans oönskade barn. Att ho dödar sin avkomma är enbart hennes skuld.
Män kommer inte undan sitt ansvar oavsett om de vill ha barn eller ej. Vi har lagstiftning för det.
Män gör inte abort, det är kvinnor som gör det. Ni kan inte slingra er ur det. Svenska kvinnor dödar sin avkomma systematiskt, konstant och i stor skala. Det är vidrigt.

Stop killing the babies, FFS

Lägg av bara, ingen tvingar er att bli befruktade mot er vilja. Ni är inga offer, ni är bara dumma i huvudet.
Citera
2018-01-13, 21:16
Medlem
Citat:
så när ett par använde kondom och den gick sönder....så är det bara kvinnans ansvar att bära?
absolut inte mannens som kanske bar skulden för han satte påd en slarvigt eller den var för gammal eller dylikt?

I see gäller detta även vid P-piller användade eller pessar eller P-spruta eller spiral etc.
om en kvinna blir oönskat gravid fast partnern vet att hon hade ett adekvat skydd så åker han dit fullt ansvarig för graviditeten och måste betala ca 30 000 för en abort?

Nått sånt? "you fucking ashole"?

För helvete, hur stor del kommer av spruckna kondomer? Vid en olycka så är givetvis båda ansvariga. Men det är nog på sin höjd någon/några % som beror på det.

Nästan alla aborter beror pa extremt skadat kvinnligt beteende där ni vägrar ta ansvar för era handlingar. Och dödar er egen avkomma
Citera
2018-01-13, 21:17
Medlem
rankovs avatar
Citat:

Lägg av bara, ingen tvingar er att bli befruktade mot er vilja. Ni är inga offer, ni är bara dumma i huvudet.

så sant som det är sagt.
Citera
2018-01-13, 21:19
Medlem
Citat:
Jag är för fri abort, men inte gratis abort.
Ett av mamman oönskat barn blir till på grund av kvinnans dåliga omdöme. Detsamma gäller pappan. Om en kvinna gör abort så är det kvinnans oönskade barn. Att ho dödar sin avkomma är enbart hennes skuld.
Män kommer inte undan sitt ansvar oavsett om de vill ha barn eller ej. Vi har lagstiftning för det.
Män gör inte abort, det är kvinnor som gör det. Ni kan inte slingra er ur det. Svenska kvinnor dödar sin avkomma systematiskt, konstant och i stor skala. Det är vidrigt.

I din värld i sånt fall så är det män som skulle åka på aborter en masse, för det är i regel män som använder preventivmedel mindre än kvinnor och ens har tillgång till speciellt många alternativ annat än kondom som bevisligen inte ger fullgott skydd och inte är speciellt populärt.
Tänkt på den?

Vi har lagstiftning idag där män inte undkommer att betala underhåll, men de undkommer ju det praktiska ansvaret.

Så jag frågar igen...i din idealväld där män ska bära 100% av ansvaret för oönskade barn om han inte skyddade sig men hon skyddade sig men det blev barn ändå....så? är du då beredd på att utöver fullt underhåll även ta 100% av det praktiska ansvaret för barn i 18 år?

hmmmmm?

(För ingen tvingar män att befrukta kvinnor. Ni är inga offer bara dumma i huvudet... right?)
Senast redigerad av Merapi 2018-01-13 kl. 21:25.
Citera
2018-01-13, 21:20
Medlem
Citat:
För helvete, hur stor del kommer av spruckna kondomer? Vid en olycka så är givetvis båda ansvariga. Men det är nog på sin höjd någon/några % som beror på det.

Nästan alla aborter beror pa extremt skadat kvinnligt beteende där ni vägrar ta ansvar för era handlingar. Och dödar er egen avkomma

Det är väl ansvarsfullt att ta bort något som man inte kan försörja?
Citera
2018-01-13, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Om mannen som befruktade henne vill ha barnet då?

Då kan han endast gråta en skvätt över kvinnors extremt ondskefulla natur som gör att de samvetslöst dödar sin avkomma innan de letar upp nästa kuk.
Citera
2018-01-13, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Det är väl ansvarsfullt att ta bort något som man inte kan försörja?

I sverige 2018 så är det ett problem att försörja?
Svårt , jobbigt, ja kanske. Men ingen av oss har blivit lovade att livet är lätt. Isf vill jag se papper på det.

Alla svårigheter blåser bort när jag hör mina barn skratta.
Citera
2018-01-13, 21:30
Medlem
Citat:
I sverige 2018 så är det ett problem att försörja?
Svårt , jobbigt, ja kanske. Men ingen av oss har blivit lovade att livet är lätt. Isf vill jag se papper på det.

Alla svårigheter blåser bort när jag hör mina barn skratta.

Om man inte har gått klart i skolan och inte har något jobb kan det vara det ja.
Citera
2018-01-13, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Om man inte har gått klart i skolan och inte har något jobb kan det vara det ja.

Man får stöd av staten. Allt handlar om kvinnans egoism. Ett liv får inte levas för att kvinnan tycker att "det känns jobbigt".
Citera
2018-01-13, 21:37
Medlem
Citat:
Man får stöd av staten. Allt handlar om kvinnans egoism. Ett liv får inte levas för att kvinnan tycker att "det känns jobbigt".

Det handlar om att inte ligga staten till last och bli sedd som paria.
Citera
2018-01-13, 21:46
Medlem
Citat:
I din värld i sånt fall så är det män som skulle åka på aborter en masse, för det är i regel män som använder preventivmedel mindre än kvinnor och ens har tillgång till speciellt många alternativ annat än kondom som bevisligen inte ger fullgott skydd och inte är speciellt populärt.
Tänkt på den?

Jag har tänkt på allt i denna debatten. Skärp dig.

Mannen är endast ansvarig då kvinnan föder ett barn han inte vill ha. Han får skylla sig själv för att han inte skyddat sig
Kvinnan är alltid ansvarig för en abort/oönskad graviditet, för det är HENNES oönskade graviditet.
Och det är HON som gör aborten. Mannen är inte involverad i det beslutet, det är ultimat kvinnans att göra.

Hur svårt ska det vara att fatta? Kvinnor har ansvar för SINA kroppar. Om ni inte vill ha barn, skydda er. Aborter är enbart er skam att bära. Ingen man känner skuld för aborterna. Men jag vet hur ont det gör i er kvinnor, när ni tänker på vad ni har gjort. Det värsta. Det otänkbara. Att döda sin egen avkomma.

Citat:
Vi har lagstiftning idag där män inte undkommer att betala underhåll, men de undkommer ju det praktiska ansvaret.

Jag ser det som en förlust för männen, att de missar sina barns uppväxt. Du ger ännu ett exempel på kvinnors skadade empatiska förmåga.

Citat:
Så jag frågar igen...i din idealväld där män ska bära 100% av ansvaret för oönskade barn om han inte skyddade sig men hon skyddade sig men det blev barn ändå....så? är du då beredd på att utöver fullt underhåll även ta 100% av det praktiska ansvaret för barn i 18 år?

Du forsätter prata om undantagsfall trots att diskussionen handlar om beteendestörningen hos kvinnor som gör att de dödar 25% av sin avkomma.

För att svara på frågan, så tycker jag det hade varit grymt att beröva mamman att leva med sitt barn.

Citat:
(För ingen tvingar män att befrukta kvinnor. Ni är inga offer bara dumma i huvudet... right?)

Om man inte vill bli far, ja. Men som sagt, du försöker avleda uppmärksamheten genom att prata om undantagsfall.

Stop killing the babies, you evil bitches!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in