Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
I din värld i sånt fall så är det män som skulle åka på aborter en masse, för det är i regel män som använder preventivmedel mindre än kvinnor och ens har tillgång till speciellt många alternativ annat än kondom som bevisligen inte ger fullgott skydd och inte är speciellt populärt.
Tänkt på den?
Jag har tänkt på allt i denna debatten. Skärp dig.
Mannen är endast ansvarig då kvinnan föder ett barn han inte vill ha. Han får skylla sig själv för att han inte skyddat sig
Kvinnan är alltid ansvarig för en abort/oönskad graviditet, för det är HENNES oönskade graviditet.
Och det är HON som gör aborten. Mannen är inte involverad i det beslutet, det är ultimat kvinnans att göra.
Hur svårt ska det vara att fatta? Kvinnor har ansvar för SINA kroppar. Om ni inte vill ha barn, skydda er. Aborter är enbart er skam att bära. Ingen man känner skuld för aborterna. Men jag vet hur ont det gör i er kvinnor, när ni tänker på vad ni har gjort. Det värsta. Det otänkbara. Att döda sin egen avkomma.
Citat:
Vi har lagstiftning idag där män inte undkommer att betala underhåll, men de undkommer ju det praktiska ansvaret.
Jag ser det som en förlust för männen, att de missar sina barns uppväxt. Du ger ännu ett exempel på kvinnors skadade empatiska förmåga.
Citat:
Så jag frågar igen...i din idealväld där män ska bära 100% av ansvaret för oönskade barn om han inte skyddade sig men hon skyddade sig men det blev barn ändå....så? är du då beredd på att utöver fullt underhåll även ta 100% av det praktiska ansvaret för barn i 18 år?
Du forsätter prata om undantagsfall trots att diskussionen handlar om beteendestörningen hos kvinnor som gör att de dödar 25% av sin avkomma.
För att svara på frågan, så tycker jag det hade varit grymt att beröva mamman att leva med sitt barn.
Citat:
(För ingen tvingar män att befrukta kvinnor. Ni är inga offer bara dumma i huvudet... right?)
Om man inte vill bli far, ja. Men som sagt, du försöker avleda uppmärksamheten genom att prata om undantagsfall.
Stop killing the babies, you evil bitches!