2018-01-13, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Du vet inget om pappan.
Han kanske var världens schysstaste !
Det kanske var mamman.
Vad vet du ?
han var med större säkerhet inte
mer sällan ,,men javist
lika lite som du
Citera
Medlem
FoxxHounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorT2
Ja. Hajjade till på det jag med. Även hennes profilnamn.
Citatet kommer från Game of Thrones karaktären Arya och kan lika gärna tolkas som "Jag vet inte vad jag ska skriva här så jag väljer något fränt". Likaså hennes användarnamn, hon skapar kontot när hon är uttråkad och valet av användarnamn kan potentiellt reflektera detta. Just citatet har diskuterats ad naseum vid det här laget och om jag får slänga in min hatt i den ringen tror jag inte det är knutet till vad som än hänt på något vis.
Citera
Medlem
Varför går inte polisen fortfarande om detaljer om vad som hänt eller iakttagelser eller något?
Citera
2018-01-13, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
https://www.elevhalsan.se/nils_lundin/sjukskrivning-av-elev.htm

Hemundervisning brukar erbjudas elever som är "sjukskrivna" av läkare. Jag har svårt att tro att någon rektor erbjuder hemundervisning utan läkarintyg.

I det här fallet tror jag att skolan har brustit i sin anmälningsplikt, antagligen pga att föräldrarna kunnat prata för sig.

Då kan han även prata för sig hos läkaren och ha fixat intyg. I synnerhet eftersom döttrarnas sjukdomsbild var diffus.
Citera
Medlem
Snubban007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av randigaladan
Vet jag vet att socialen lägger sig i minsta lilla, räcker att veta att mamman är deprimerad så ska de lägga sig i, samt skola och annan slags hjälp, jag kan inte bara ringa till sonens skola o säga att han är svårt sjuk o få hemundervisning, skulle aaaaaaldrig gå, o det är jag 100%på, de skulle garanterat vilja ha ett möte med oss alla inblandade, samt även blanda in socialen.. Socialen skulle i sin tur ha blandat in familjemyndigheter och läkare och psykologer.. Jag fattar inte hur denna familj bara behövde säga att barnen e sjuka, samt bara pappan gå på möten.. Konstigt. Skulle säkert suttit med en soc tant hemma en hel dag o k så för att se så barnet verkligen var så pass sjuk att den inte klarade skola. Och de skulle säkert tvingat iväg oss på olika kurser eller barn med samma svårigheter så barnen fick någon slags gemenskap av andra barn.. Har jag fel? Räckte med att min son var sjuk i över en vecka så ringde de hem o undra om något hade hänt o om vi behövde ha möte...

Ja du Har tok fel!! Har aldrig haft något med socialen att göra och då har båda mina barn erbjudits hemundervisning pgr av att dom missat mycket i skolan... orkar inte dra min historia igen.. men kortfattat så var ena barnet skoltrött och missade mycket skola. Och andra barnet hade svåra problem med ont i magen.. visade sig vara en allergi som blev bra med medicin och att utesluta det ur kosten.. Hur som helst... mycket frånvaro och aldrig någonsin varit snack om socialtjänst. Troligtvis för att dom såg en engagerad förälder i mig som ville hjälpa barnen ihop med skolan. Vi blev erbjudna/ godkända hemundervisning men tackade nej. Så jag tror att en orosanmälan görs när skolan inte ser en annan utväg. När kommunikation mellan skola och hemmet och gemensamma krafter för att hjälpa barnet i fråga uteblir.. då måste dom gå vidare...
Citera
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av MentalIstid
Om du har träffat många psykopater så borde du veta att man inte kan avgöra om personen i fråga är psykopat eller inte på utseendet.

Jodå,

dom har ofta ett hånflin i ögonvån. Går inte att dölja.

Denna man har bara ödmjukhet och upplysthet i blicken.
Citera
2018-01-13, 17:15
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nero11
Finns det någon faktisk fakta om vad som har hänt eller är det bara massa vidriga människor som sitter och spottar ur sina egna teorier?

Det finns i princip inga fakta mer än namn och adress samt att döttrarna fick undervisning i hemmet pga av sjukdom.
Citera
Medlem
FoxxHounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GGAASS
Varför går inte polisen fortfarande om detaljer om vad som hänt eller iakttagelser eller något?
För att de är mitt uppe i en utredning och har ingen skyldighet att delge något överhuvudtaget...?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RabiatBitch
Det är verkligen ofattbart hur skolan helt okritiskt verkar ha sprungit pappans/föräldrarnas ärenden i detta fall. Utan att ha barnens bästa för sina ögon eller att involvera dem i utvecklingsplanen, vilket väl borde vara det normala som jag skrev i tidigare inlägg. Hoppas vi får klarhet i just denna delen, för att förhindra att det någonsin sker igen.

Av någon anledning har föräldrarna accepterat båda barnen som sjuka, ofattbart fysiskt sjuka, som rektor sa.
Frågan är bara varför? Två välutbildade föräldrar, utåtriktade, sociala, som det talas om i enbart goda ordalag så här i efterhand, som väljer att låta båda sina barn undervisas i hemmet i stället för i skolan, där socialt liv och mycket annat finns.
Det finns en anledning till detta, men vilken är den?
Varför tycker man det är okej att ens barn är sjuka när de faktiskt inte är det?
Det är ju ett systemfel någonstans.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randigaladan
Men ändå jobbade hon enligt chefen, vem gör det om man är döende o deprimerad.. Då vill man väl bara vara med sin familj
Somliga väljer att jobba trots att man vet att man har begränsad tid kvar just för att jobbet får en att fokusera på annat än sin sjukdom eller sina barns sjukdom, den begränsade tiden flera år och då försöker nog de flesta att försöka leva så normalt det går
Citera
2018-01-13, 17:16
Medlem
Vad kan man dra för slutsatser av fönstren tydligen var fördragna? Att ha fördragna fönster kan ju skapa intryck av att något skumt sker. Om nu mamman låg död i sängen med barnen så är det något som inte behöver fördragna fönster, inget konstigt om man ligger och "vilar" om nu någon skulle titta in. Men om det är så att pappan har hängt sig så är ju det en handling som mer kräver fördragna fönster... vet inte. Kastar ut en massa teorier.
Citera
2018-01-13, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Samhället skulle inte fungera om man skulle behöva ha läkarintyg varje gång man vabar.
Jag tänker mer att läkarintyg behövs efter den sjunde sjukdagen. Ursäkta om jag var oklar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in