2018-01-12, 22:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Det är hyfsat trådrelevant om en docent/doktorand är en potentiell mördare, tycker du inte? Därav frågan.
Nja, det kan diskuteras. Jag kan inte uttala mig om fallet då jag inte är tillräckligt insatt. Bara för att en doktorand visar sig vara kriminell betyder det inte att han inte var en god förebild inom den akademiska världen. Som död gör han ingen skada, hans verk kan dock vara till gagn för juriststudenter inklusive dig och mig. Hans brottsliga karriär kan med fördel diskuteras i brott och kriminalfall, här diskuterar vi juristprogrammet och studier inom ämnet.
Citera
2018-01-12, 23:13
Bannlyst
Citat:
Henkow är död. Läs om Bjärred-dådet.
Hittar inget om något Bjärred-dåd på google. Hugo Henkow rör det sig om alltså? En gubbe som dog vid 96 års ålder och haft ett sekel på sig att döda? När? Var? Hur?
Citera
2018-01-12, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Hittar inget om något Bjärred-dåd på google. Hugo Henkow rör det sig om alltså? En gubbe som dog vid 96 års ålder och haft ett sekel på sig att döda? När? Var? Hur?

Oskar Henkow

(FB) Stor polisinsats i Bjärred utanför Lund - 2018-01-09 (fyra döda)
Citera
2018-01-12, 23:19
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Oskar Henkow

Jag orkar inte bemöta ilpobre. Helt lost.

Nog kan man ställa en fråga om någon haft Henkow, om inte annat för att få en bild av honom som lärare - och kanske som person.
Citera
2018-01-12, 23:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Oskar Henkow

Ahaaa. Det har inte hunnit dyka upp på Google än att karln är död. Där ser man.
Citera
2018-01-12, 23:31
Bannlyst
Citat:
Jag orkar inte bemöta ilpobre. Helt lost.

Nog kan man ställa en fråga om någon haft Henkow, om inte annat för att få en bild av honom som lärare - och kanske som person.
Nej, och tydligen orkade du inte skriva förnamnet heller. Svårt för mig att gissa mig fram till vad du menar. Det tog tydligen för mycket energi också för att skriva att du från första början ville veta om Henkows egenskaper som lärare.
Citera
2018-01-12, 23:41
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Skrev den också. Förhållandevis lätt tyckte jag då jag gjorde den för andra gången. Fan, glömde dock att skriva om efterforskningsförbudet men allt annat gick som smort. Tror att de medvetet gör januaritentan enklare än majtentan då de vill få in de som börjar på hösten till efterföljande vårtermin på ett smidigt sätt. Detta skulle de dock aldrig tillkännagiva.

Skönt att slippa skiten om promulgering av lagar hit och dit samt ekonomiska delar. En tenta i min smak

Får villigt erkänna att sekretess var något som bara hastades igenom under våra seminarium, och även i min egen tentapärm så där dök det upp lite svårigheter. Lyckligtvis är Axbergers bok otroligt lätt att både slå och tillskanska sig information i.
Citera
2018-01-12, 23:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Får villigt erkänna att sekretess var något som bara hastades igenom under våra seminarium, och även i min egen tentapärm så där dök det upp lite svårigheter. Lyckligtvis är Axbergers bok otroligt lätt att både slå och tillskanska sig information i.
Ja, det brukar alltid dyka upp sekretess på t1-tentan, de vill att man läser själv om det tror jag. EU-rätten är i min uppfattning den mest komplexa delen av termin 1. Mest för att jag blir otroligt irriterad av Introduktion till EU-rätten och Bergströms besatthet av ”legendarer” inom juridiken. Fånigt och totalt irrelevant, dessutom är boken osammanhängande och mestadels beståendes av sånt som kan hämtas enklare på annat håll.
Citera
2018-01-13, 04:25
Medlem
Hur lång tid brukar det ta att få en januaritenta rättad på UU?
Citera
2018-01-13, 13:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceRoger
Hur lång tid brukar det ta att få en januaritenta rättad på UU?
Ungefär 25 dagar, det kan man tyda av historiken på studentportalen. Eftersom jag och Cpt.Obvious gjorde tentan 8 jan bör det dröja till 1 februari eller därikring.
Citera
2018-01-13, 13:42
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Nej, och tydligen orkade du inte skriva förnamnet heller. Svårt för mig att gissa mig fram till vad du menar. Det tog tydligen för mycket energi också för att skriva att du från första början ville veta om Henkows egenskaper som lärare.

Du går i mothugg helt i onödan. Att du har missat veckans största nyhet är beklagligt. Men ta inte ut det faktum att du skäms på min fullt relevanta fråga.
Citera
2018-01-13, 15:29
Medlem
Ska bli spännande att se resultatet från januaritentan (UU). Jag testade en ny teknik. Öppnade inte böckerna en enda gång från det sista seminariet fram till tentan och njöt av ett långt jullov istället. Kändes sjukt bra under skrivningen faktiskt. Tror att jag vilade mig i form!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in