2018-01-13, 14:19
Medlem
Hade flickorna kompisar? Var det några andra barn som besökte dom o lekte med dom i hemmet?
Citera
2018-01-13, 14:21
Medlem
Jag förstår inte...måste varit en familj i en djup djup kris! Måste väl varit nån i dess närhet som förstått och kunnat hjälpt! Svårt att sätta sej in i men att hela familjen går in i döden var de verkligen överens är min undran!
Citera
2018-01-13, 14:22
Medlem
Skumfidusen71s avatar
Mamman hade cancer. Det var enligt PM jag fått av vän till familjen en orsak till flytt och jobbyte. Familjen fick ett rimligare liv iom flytten (förmodligen för att den tjänsterna var mindre krävande alt. Mer flexibla.
Flickorna var sjuka. Både mamman och flickorna var deprimerade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogstamejfan
Hade flickorna kompisar? Var det några andra barn som besökte dom o lekte med dom i hemmet?

Har inte i tråden och i media framkomit något "kompis kompis" information. Så vi vet inte mer än att de lämnat sparsamt med digitala spår.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Av alla dessa pm som skickas.... varför vill inte dessa som känner till familjen, hjälpa oss som inte kände familjen att få en klarare bild om mamman???

Jag vill veta hur hon var som människa?
Hur hon var med sina flickor?
Stämmer det att hon var cancersjuk?
Hur firade familjen jul och nyår?

Oskar har vi alla fått en relativt klar bild Av, och att hans person troligtvis ändrat sig den sista tiden . Förmodligen pgr av depression..
Men mamman då??

Det skulle vara fantastiskt om någon klev fram och kunde ge oss en klarare bild av mammam.
Många ? tecken, skulle nog rätas ut och bilden av allt detta skulle såklart bli lite tydligare i alla fall.
Håller helt med dej.
Citera
2018-01-13, 14:23
Medlem
Snubban007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mondemoderne
Har svårt att tro att Flashback skulle vara det första stället man anförtror sig till med personlig information när man drabbats av kombinationen svår chock och sorg.

Självklart inte.. men att läsa massa skitsnack kanske och osanningar om någon man kanske har en helt annan bild Av, det övergår mitt förstånd varför man inte vill ge den rätta bilden då...
Citera
2018-01-13, 14:24
Medlem
Citat:
Håller med dig där! Har en syster dotter som fick anorexia när hon var 14. Ibland var hon inlagd på sjukhus för att hjärtat inte orkade. Fick oftast inte gå i skolan men då och då var det fullt möjligt. Ibland klarade hon bara ett par timmar men det lilla hon orkade ansågs viktigt för hennes psykiska mående så att hon inte blev helt avskärmad från det sociala. Under en tid fick hon inte ens gå ut ut huset för att hjärtat var så svagt. Ibland fick hon inte ens åka buss utan fick taxi till skolan. Det jag menar är att hon aldrig bröt kontakten helt till skolan. Alla behöver känna gemenskap och inte utanförskap

Britta Svensson skriver en bra krönika kring vem som egentligen värnar barnen:
”De två flickorna som dog i Bjärred hade egen, okränkbar rätt till sina liv, som individer, utanför sin familj.” https://www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/att-morda-ett-barn-ar-aldrig-barmhartigt/
Citera
2018-01-13, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fyllepylle
Så med stor sannolikhet vet du vem som hängde och vem som låg ner.

Pappan i repet?
Ja pappan hade hängt sig, vet inget om sjukdomen/sjukdomarna annat än att mamman hade dödlig sjukdom. Det i sig kan ju vara rätt brett som begrepp. Allt ifrån att hin hittat en knöl som läkarna befarar är cancer till ett 100% besked om en sjukdom som är dödlig i alla former.

Som sagt mycket återstår att reda ut, men det finns ju ett överflöd av information, skolan sjukvården kommunen, källor i hemmet, brev och datorer osv osv

Men som sagt, det som är högintressant är att föräldrarna verkar ha varit eniga. Håller släkt och vänner med om att det var rätt beslut, troligen inte. Kan man förstå mamman och pappan? Ja, det tror jag.
Citera
2018-01-13, 14:25
Medlem
FoxxHounds avatar
Citat:
Det tror jag faktiskt inte diskuterats öht ännu. Det enda som hittats är väl konton på bl.a Snapchat och Instagram som ska ha tillhört den äldsta dottern. Så någon typ av "kontakt" har de ju haft med omvärlden. Hur vida detta även gäller *faktisk kontakt* kan jag givetvis inte svara på. Du tänker på om de hållits isolerade eller?
Citera
2018-01-13, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mondemoderne
Har svårt att tro att Flashback skulle vara det första stället man anförtror sig till med personlig information när man drabbats av kombinationen svår chock och sorg.

Men andra än nära anhöriga skulle kunna göra det. Föräldrarnas arbetsplaster är förhållandesvis stora och fadern har säkert undervisat ett stort antal studenter.

Efter att ha följt en hel del mord och andra våldsbrott här så tycker jag att denna tråden har väldigt lite av så kallade kolleger, grannar och kompisar har hört, sett och sagt information.
Citera
2018-01-13, 14:26
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Uppgifterna om knivmord från deprimerad pappa på fru och barn olika PM går i linje med det polisen sagt.

* En gärningsman
* Grovt våldsbrott

Vi är nära sanningen nu.

Egentligen bara frågan om motiv som man kan undra över.

På vilket sätt är ni nära sanningen? Sanningen är att inget nytt alls har kommit fram, ni vet lika lite nu som när det inträffade. Förutom massa uppdiktade historier - morsan hade canser, farsan hade Aspergers och allt möjligt skit. Vad håller ni på med egentligen.
Senast redigerad av henkess 2018-01-13 kl. 14:29.
Citera
2018-01-13, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Fick ett PM

"Så mycket spekulationer från människor som uppenbart inte har en aning om hur det kan vara att vara förälder till sjuka barn. Särskilt om sjukdomstillståndet är diffust. Det finns många ofattbara tillstånd barn kan drabbas av med blandade neurologiska och psykiatriska symtom, t ex ME, encefaliter, PANS/PANDAS, smärttillstånd etc etc. Att se sina barn få panik, ha ont, gråta, slåss och skrika "jag vill dö, låt mig bara dö!!!" är det mest nedbrytande som finns. Att inte få tillräcklig hjälp för att ingen hjälp finns att få. Att kämpa, orka orka orka, och stå ut med att se dem man älskar mest lida. De flesta tycks inte ha en aning om vilken outhärdlig smärta sånt kan leda till. Rättfärdigar det mord?? Givetvis inte!! Kan man förstå att sådant kan tippa människor över kanten??? Ja!!
Oerhört tragiskt!!!
Mycket tacksam om du postar i mitt ställe. Tack!"
Om detta är med sanningen överensstämmande så begriper jag hur dessa två föräldrar drivits till gränsen. Vem orkar se sina barn så otroligt olyckliga? Tillräckligt länge med gråt, smärta och dödslängtan kan jag tänka mig verkligen bryter ner två redan sönderbrutna föräldrar.

Till dig som skrev PM:et: Jo, jag begriper hur detta kan kännas. Däremot begriper jag inte själva handlingen. Men nånstans tror jag att föräldrarna hämtade den styrkan från varandra. Och troligen alla kände lättnad att slippa skiten även om ångesten av handlingen rev i kroppen. Snacka om smärtsamma motstridiga känslor som måste farit genom skallen under de dagar de diskuterade detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in