Citat:
Ursprungligen postat av
jardin
Har en fundering. Var det for flickorna pappan var mkt hemma? Är det konstaterat? Om jag läst ratt hade han anstallning pa universitetet men hade ocksa nagra egna bolag. Rätta mig om det är fel. Det var kanske dom han ville skota nar han satt hemma?
Är man anstalld vid universitetet far man inte ha hur mkt bisyssla som hellst for det anses kunna inverka menligt pa den 100%-tjanst man har. Fullt förstaeligt. Han kanske blev tvungen att ta tjanstledigt fran sin tjanst for att skota de privata firmorna? Samtidigt kunde han givetvis ha koll pa flickorna.
Från Expressen:
"Han ville prioritera tid med familjen"
Chefen vill inte uttala sig närmare om den medicinska situationen i familjen, men säger:
– Det är klart att jag har varit bekant med den situationen och det är därför vi har försökt lägga upp det på ett sätt så att det ska fungera så bra som möjligt.
– Han har jobbat mycket hemma på sista tiden. Vi har disponerat det så för att han ska kunna prioritera att vara mer med sina döttrar. Och gått ner lite i tid för att prioritera familjelivet.
Man kan se det på olika sätt, att antingen är det på grund av döttrarna han måste jobba hemifrån eller då att han själv har behov av det.