2018-01-13, 13:47
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Jag har pratat med en som är insatt, och jag kan bekräfta detta. Vad som dessutom är väldigt intressant är att det har framkommit att föräldrarna i samförstånd fattat beslut om att detta var enda utvägen, detaljer om det hela är bäst att jag utelämnar. Men ingen blodig händelse inne i huset.

Nu kommer Flashback i sedvanlig stil fortsätta spekulera i svartsjuka och om GM och BO var invandrare osv, men som sagt, säker källa på det jag skriver.

Jag förstår att du inte vill delge detaljer men jag antar att motivet trots allt var sjukdom och annalkande plågsam död, oerhört tragiskt i sådana fall och man undrar om verkligen alla andra möjligheter var prövade men det kan ju vara lättare för en som inte lever i eländet att fundera i de banorna.
Citera
2018-01-13, 13:47
Medlem
Undrar en sak....
Var familjen religösa?, och i sånt fall vilken sekt gäller det??
Citera
2018-01-13, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Noep inte alls, så vänligen dra inte alla över en kam. Finns inget sympatiskt över ett förbannat dugg i den historien.
Men reaktionerna på det ofattbara kan däremot skilja sig rent individuellt.

Jag får inte ihop det här fallet öht än.

Det är du inte ensam om
Citera
2018-01-13, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigrinnan14
Varför är det bäst att du utelämnar detaljer? Kan du inte ge lite mer information? Vet du nåt om hur det såg ut inne i huset då du säger att det inte var en blodig händelse?
Mest för att min källa visste inte hur många som kände till dessa, och jag vill inte sätta han i skiten. Gruppen som utreder detta är proffessionella och har lagt locket på.
Detaljerna i detta fallet tillför inget (de jag hörde menar jag), det som är högintressant är att båda föräldrar har varit införstådda i detta.
Citera
2018-01-13, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorT2
Vad står det i PM som så många verkar få?

I mitt stod uppräknade en massa sådana här sjukdomar som inte finns, som inte läkarvetenskapen kan påvisa att de existerar, men där barn är så fruktansvärt sjuka och det finns ingen hjälp att få.
Barnen är så sjuka att de skriker att de vill dö, de plågas, de lider,de slåss, de skriker Låt mig dö!!!!!!!!! Låt mig dö!!!!!!!!!!! de gråter.
Och att ingen utomstående kan fatta hur hemskt det är utan alla bara spekulerar.
Och att vara en förälder till ett sådant sjukt barn kan få vem som helst att tippa över kanten.
Och tacksam om du postar i mitt ställe.
I stora drag var det vad som stod.
Citera
2018-01-13, 13:50
Medlem
Citat:
Jag har pratat med en som är insatt, och jag kan bekräfta detta. Vad som dessutom är väldigt intressant är att det har framkommit att föräldrarna i samförstånd fattat beslut om att detta var enda utvägen, detaljer om det hela är bäst att jag utelämnar. Men ingen blodig händelse inne i huset.

Nu kommer Flashback i sedvanlig stil fortsätta spekulera i svartsjuka och om GM och BO var invandrare osv, men som sagt, säker källa på det jag skriver.

Ni som fortsätter envisas med att mamman var döende i cancer, att alla var djupt deprimerade, att detta var enda utvägen osv:

För det första jobbade båda föräldrarna på som vanligt, pappan lite mera hemifrån men mamman var på sin arbetsplats ända fram till julledigheten, som hon dock aldrig hann komma tillbaka ifrån. Och varför skulle enda utvägen vara att mörda sina egna barn för att man själv har fått cancer? Så skulle sannerligen ingen cancersjuk tänka, tvärtom är man mån om att planera för sina barns framtid efter sin eventuella bortgång.
Citera
2018-01-13, 13:50
Medlem
Citat:

Mycket troligt!

Spekulationerna kommer inriktas på varför båda föräldrarna var deprimerade och mera diagnoser på barnen.
Citera
2018-01-13, 13:51
Medlem
Känns som att det börjar lossna lite nu... tidigare har det känts som att någon får ETT pm och det har tolkats och sedan övertolkars så till slut verkar det som att uppgiften kommits från 100 olika håll.

Nu verkar det ha kommit flera pm, där de flesta pekar åt att det är pappan som är skyldig. Att han, som angetts idag, skulle ha använt kniv stärker ju uppgiften som någon tidigare sa sig fått från en journalist, att barnen och mamman hittats i sina sängar och att det fanns blod/blåmärken. Måste erkänna att jag var väldigt skeptisk till Expressen-källan men nu verkar det ju stämma.

Därefter har jag fortfarande väldigt svårt att tro att barnen inte var sjuka. Eftersom de regelbundet träffat lärare så borde ju de ha reagerat om barnen alltid verkade pigga och friska som alla andra barn. Om de hade narkolepsi eller några andra trötthets-symptomen (inte alls insatt) så borde det ha märkts.
Citera
2018-01-13, 13:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hobotalent
Undrar en sak....
Var familjen religösa?, och i sånt fall vilken sekt gäller det??

Några har pratat om scientologerna.
Citera
2018-01-13, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RabiatBitch
Jag håller fullständigt med och skrev liknande tidigare idag. Det behöver inte handla om just sexuella övergrepp, men andra dysfunktionella familjemönster. Oavsett vad, borde skolan sett till att flickorna inte blev helt avskärmade från sina klasskamrater. Några timmar i veckan hade de klarat att vara i skolan.

Håller med dig där! Har en syster dotter som fick anorexia när hon var 14. Ibland var hon inlagd på sjukhus för att hjärtat inte orkade. Fick oftast inte gå i skolan men då och då var det fullt möjligt. Ibland klarade hon bara ett par timmar men det lilla hon orkade ansågs viktigt för hennes psykiska mående så att hon inte blev helt avskärmad från det sociala. Under en tid fick hon inte ens gå ut ut huset för att hjärtat var så svagt. Ibland fick hon inte ens åka buss utan fick taxi till skolan. Det jag menar är att hon aldrig bröt kontakten helt till skolan. Alla behöver känna gemenskap och inte utanförskap
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jag förstår att du inte vill delge detaljer men jag antar att motivet trots allt var sjukdom och annalkande plågsam död, oerhört tragiskt i sådana fall och man undrar om verkligen alla andra möjligheter var prövade men det kan ju vara lättare för en som inte lever i eländet att fundera i de banorna.
Detta är frågor vi nog redan vet att utomstående och inblandade säkert har olika syn på. Men familjen satt i en oerhört svår situation, det är ju solklart om båda föräldrar är med på vad som händer.
Skolan och kommunen kommer nog att få fundera både en och två gånger på vilka beslut de fattade.
Citera
Medlem
Kan pappan ha varit en högfungerande asperger? Eller är familjen helt slutkörd efter många års kämpande och ser till slut ingen annan utväg? Låter depressivt isf. Sett deprimerade ta livet av andra i syfte utökat självmord men sedan inte klarat att döda sig själva. Så en deprimerad kan visst ha handlingskraft, det beror på var i depressionen man befinner sig. En djupt deprimerad orkar inte ens ta sig upp ur sängen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in