2018-01-13, 01:25
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Det finns många intressanta uppgifter i tråden från användarna. Exempelvis var Flashback långt före medierna om flickornas utmattningssyndrom.

Däremot är vissa så rädda för att bli lurade att de hellre betraktar allt som fejk än bedömmer sannolikheten. Förstår inte vad dessa gör på Flashback över huvud taget. Varför skriva och läsa på ett forum där man utgår från att allt som skrivs är fejk?

Tja är ju inte så konstigt eftersom medier behöver verifierade uppgifter innan de går ut offentligt. Det var inte svårt att dra slutsatsen som många på flasback gjorde när de såg vilket grupp som H Brenton var med i. Nu är det ju ganska konstaterat att sannolikt har inte flickorna ME
Citera
2018-01-13, 01:27
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
I det enskilda fallet kan det ologiska hända, så är det bara. När det gäller människors liv som individer eller i en sluten krets (exempelvis familjen) kan livet i sig självt bli som ett »fängelse«. För varje dag som går hamnar de bara djupare i sin egen cirkelgång. Samhället har inte resurser att bevaka människor och samhällsinstanserna består i sig själva också endast av individer med de tillkortakommanden som det innebär

Det är inte ovanligt att människor i djup kris kan upprätthålla en fasad som gör att utomstående inte upplever att det är så illa som det är. Det beror inte sällan på att individer i kris inte heller själva förstår och följer istället ett nästan mekaniskt mönster. Insikten om hur det är ställt blir som när en människa går i väggen. Det är en följd av lång överansträngning, inte en fråga om att droppen rann över precis just vid det tillfället som människan går in i väggen. När allt ramlar över har det gått för lång tid från den tidpunkt det fanns något att göra åt saken.

Några kollapsar i det läget, vissa människor väljer att ta sina liv och åter några gör ännu värre saker, exempelvis att även ta sina närmaste av daga.

Det är så jävla hemskt att skriva men jag håller med dig 200% och tror att det är sanningen om vad som hänt
Citera
2018-01-13, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Det är väldigt mycket skriverier om hur skolan borde agerat, om hur socialtjänsten borde agerat, om hur kommunen borde agerat, om hur samhället borde agerat?

Rektorn beskriver att familjen befann sig i en djup kris men ändå trodde man inget sådant här skulle hända.

Så vad händer när en familj är i djup kris? Jo från diverse håll skall det upprättas orosanmälningar. Här står det klart att familjen inte ens haft hjälp av socialtjänst eller kommunen i flickornas situation vilket är anmärkningsvärt.

Om nu flickorna var sjuka så borde kanske sjukvården reagerat? Att lida av narkolepsi är liksom inte en dödlig sjukdom. Men uppenbart måste ju sjukvården haft samtal med föräldrar och insyn i hur hanteringen av flickornas sjukdom påverkade vardagen för familjen.

Om man nu skall ifrågasätta så efterlyser jag hur anhöriga borde agerat? Tycker det är så märkligt att en familj helt kan gå under radarn, speciellt om det handlar om narkolepsi. Det är inget konstigt att fira jul även om barnen somnar under middagen.

Vi vill alla ha svar hur detta fruktansvärda kunnat hända? Det står i medier att familjen den sista tiden dragit sig mer och mer undan. Borde då inte anhöriga reagerat?

Den som slog larm är alltså arbetsplatschefen. Och tro attan det om nu OH förväntades hålla ett föredrag och inte dök upp.

Sorgen är slitsam för vem har rätt att ta ett barns liv? Om nu barn lider av en sjukdom så vet vi inte om det kommer ett botemedel om ett år. Barnen hade hela livet framför sig.
Men detta grymma som hänt har inte och göra med en familj i kris. Det har och göra med en människa som troligtvis fått en allvarlig psykos.

NB. Jag utgår de få fakta jag (vi) känner till och fördjupat mig vidare om. Jag utgår från att döttrarna led av Ataxia telangiectasia
Synonymer: AT, Louis-Bars sjukdom

--------------
Det var det dom inte hade. Det var tre års skillnad mellan barnen. Så föräldrarna visste väl vilket öde den yngsta skulle tvingas uppleva. Samma som sin äldre syster. Dom kände också igen tecknen på sjukdomens faser.
----------------
Jag tror inte att dom hade samvete till att låta det ske. Igen.
----------------
EDIT. Att tro att plötsliga forskningsgenombrott, på en sådan synnerligen ovanlig sjukdom skulle hända, så att det skulle positivt skulle förändra ödet för dessa barn är helt uteslutet. Anser jag.
----------------
Självklart har föräldrarna undersökt alla andra tänkbara möjligheter.
----------------
Har jag fel, är jag den snabbaste och förste att "krypa till korset" och erkänna att jag drog fel slutsats.
Citera
2018-01-13, 01:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Så vad vill du ha sagt? Du behöver söka hjälp-absolut-snarast.

Vill inte säga att en förälder har ena eller andra psykiska diagnos om någon anhörig läser tråden, skulle det varit ett utländskt fall skulle jag nog varit mer spekulativ.

Tråden genomsyras av förståsigpåare, det som är så äckligt är att det i detta fallet är mord de förstår sig på. Barmhärighetsmord som ni benämner det, det är faktiskt inget annat än helt jävla sjukt hur depraverat det är.

Olycka är uteslutet, enda jag ser som godkänd ursäkt för en av föräldrarna är om den ena har tagit barnens liv, det ursäktar föräldern att ta sitt eget liv.
Senast redigerad av Knullfitta 2018-01-13 kl. 01:53.
Citera
2018-01-13, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Så vad vill du ha sagt? Du behöver söka hjälp-absolut-snarast.

Han har rätt. Allt för många i denna tråd ser inte skogen för alla träden. Det finns en enkel logisk förklaring med tanke på polisens uttalanden (trippelt mord och självmord), likväl får man läsa om den ena udda teorin efter den andra.
Citera
2018-01-13, 01:40
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Två barn har blivit mördade, det är ingen "tragedi", det är två mord.
Se också definitionen för ordet "Tragedi" så ser du hur illa det ser ut att kalla två barnamord för just "tragedi".
Det pågår för övrigt också en mordutredning kring fallet, ingen "tragedi- utredning".

Tragedi är väl dock vad som sker på dessa sidor... :-)

I alla fall är det tragiskt.
Citera
2018-01-13, 01:41
Medlem
ShadowStepzs avatar
Detta är en sån jävla tragedi.. Jag bodde i familjen som fosterfamilj, för längesen.. Ok, Oskar (pappan) prioriterade sina egna barn med än mig men vem gör inte det? Det fanns iallafall ingen sjukdom i familen vid tidpunkten då jag bodde där...
Citera
2018-01-13, 01:41
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
NB. Jag utgår de få fakta jag (vi) känner till och fördjupat mig vidare om. Jag utgår från att döttrarna led av Ataxia telangiectasia
Synonymer: AT, Louis-Bars sjukdom

--------------
Det var det dom inte hade. Det var tre års skillnad mellan barnen. Så föräldrarna visste väl vilket öde den yngsta skulle tvingas uppleva. Samma som sin äldre syster. Dom kände också igen tecknen på sjukdomens faser.
----------------
Jag tror inte att dom hade samvete till att låta det ske. Igen.
----------------
EDIT. Att tro att plötsliga forskningsgenombrott, på en sådan synnerligen ovanlig sjukdom skulle hända, så att det skulle positivt skulle förändra ödet för dessa barn är helt uteslutet. Anser jag.
----------------
Självklart har föräldrarna undersökt alla andra tänkbara möjligheter.
----------------
Har jag fel, är jag den snabbaste och förste att "krypa till korset" och erkänna att jag drog fel slutsats.

Jag ser vad du skriver men vad menar du att "dom inte har samvete till att låta det ske igen"?????

Att låta vad ske?
Vem har inte samvete?
Vem lider mest av detta?
Du skriver att föräldrarna har undersökt alla andra tänkbara möjligheter, vad menar du med det?

Att du inte tror på forskning får stå för dig. Jag är av motsatt åsikt.
Detta handlar inte om döttrarnas sjukdom. Detta handlar om en person som inte sökt hjälp i en ohållbar situation och där mörka krafter helt tagit över sunt förnuft
Citera
2018-01-13, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShadowStepz
Detta är en sån jävla tragedi.. Jag bodde i familjen som fosterfamilj, för längesen.. Ok, Oskar (pappan) prioriterade sina egna barn med än mig men vem gör inte det? Det fanns iallafall ingen sjukdom i familen vid tidpunkten då jag bodde där...

Hur var mamman och pappan som personer?

Hur längesen är det du bodde med dem?
Citera
2018-01-13, 01:45
Medlem
Erik Östs avatar
Jag vet inte heller så mycket men om barnen drabbats av en progressiv sjukdom och föräldrarna inte vill lämna dom.
Då är det ett bevis på den yttersta kärleken!
Visst kan det ha varit mord som många spekulerar om men till dess ser det ut som en familjetragedi i ren barmhärtighet.
Vänta och se innan ni dömer!
Senast redigerad av Erik Öst 2018-01-13 kl. 01:49.
Citera
2018-01-13, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shallfin
ja kanske så, tror dock mer på att man måste vara inbillad för att inte inse att man doktorerar i skattefusk,,,
man betalar en %sats på skickade fakturor, en annan på de betalda räkningarna, vid fakturadatum eller betalningsdatum. beror lite på.
sedan har man div import men samma sak egentligen.
då undrar man ju lätt
- varför man kan bli PROFESSOR i moms om det inte fanns ett ekonomiskt intresse att hitta "snöbollar" som vrider och vänder på lagarna för att få saker framstå på ett annat sätt.
men ändå inte ljuger rent juridiskt,,, schyss sov nu tyst och fint glöm bort det här.
kort sagt jag tror han gjort bort sig på en miljard eller två och kanske inte fixar stressen.

Om ett företag säljer ett varumärke för 10 miljarder kr till ett annat företag. Ska det vara 2,5 mdr kr moms på den fakturan då? Svara fort. Nej, just det. Det beror nämligen på tusen saker och har inte med ”skattefusk” att göra. När du skriver sådär visar du bara på dina egna begränsningar. Det finns många människor som snöar in på specialområden och OH var en av dem. En av de främsta i Sverige på sitt område. Tro det eller ej, men massor med människor jobbar med skatt och moms och tycker det är skitkul. OH är en sån, annars hade han inte blivit så framstående. Så återigen, att han plötsligt skulle ha insett att han valt fel spår i livet är så extremt taget ur luften. Han älskade sitt jobb. Det kan alla som jobbat med honom intyga.
Citera
2018-01-13, 01:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Jag vet inte heller så mycket men om barnen drabbats av en progressiv sjukdom och föräldrarna inte vill lämna dom.
Då är det ett bevis på den yttersta kärleken!
Visst kan det ha varit mord som många spekulerar om men till dess ser det ut som en ren familjetragedi i ren barmhärtighet.
Vänta och se innan ni dömer!

Du menar att båda barnen dog hemma samma dag. Ja isf kan jag förstå, kanske mamman upptäckte att de hade dött och tog sitt liv i sängen och sedan kommer pappan hem och tar sitt liv. Men sannolikheten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in