2018-01-12, 21:02
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Stämmer inte. Finns flera källor på att barnen och frun hittades i sina sängar med skador medan pappan hittades hängd.

Skulle barnen eller mamman hängt pappan menar du?
Kan du nämna, gärna länka till, någon av dessa källor?
Citera
2018-01-12, 21:03
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Stämmer inte. Finns flera källor på att barnen och frun hittades i sina sängar med skador medan pappan hittades hängd.

Skulle barnen eller mamman hängt pappan menar du?
Dessa källor känns så svaga att de inte kan kallas källor. Rykten möjligtvis.
Citera
2018-01-12, 21:03
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Tror det handlar om status. Låter väl som en "kulturmarxist" ifrån Södertörns högskola, men i detta fall tror jag de facto att mannen var vit, medelålders, smart och väl ansedd spelar stor roll för hur vissa dömer (förstår) honom. Jävlar vilka silkesvantar vissa har vid tangentbordet. Det var andra tongångar i tråden om den afrikanska deprimerade sigtunamamman som mördade sina barn.
Javisst, huvudet på spiken. Så är det säkert. Har absolut med familjens status att göra, att folk "förstår" honom.
Citera
2018-01-12, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
100% inser och begriper att detta är mord. Men de flesta begriper också att det inte är en frisk människa som gjort det. Och när bakgrunden om familjen, som är helylle tills för en tid sen, så fattar man att något hemskt skett i skallen på nån - troligen pappan. Det är fruktansvärt. Men om han bar på en djup depression så har jag förståelse för varför detta skett. Framförallt med tanke på vad som framkommit att barnen var svårt sjuka och ev modern då som fått en cancerdiagnos och obotlig sådan, i kombination då med faderns djupa depression OM detta råkar vara fakta - då kan jag begripa att depressionen och de övriga sammanlagda problemen knuffade honom över kanten. Det är fortfarande ett vidrigt brott. Man TAR inte livet av andra människor och i synnerhet inte barn. Sina egna barn. Det är ett av de vidrigaste brotten som finns. Jag begriper varför det hände - men jag kan inte acceptera att det KUNDE hända. Jag kan inte förstå hur fan han tänkte. För hur djupt nere man än är så kan jag inte acceptera ATT man låter det gå från tanke till handling.

Alla har säkert nån gång känt det klia i fingrarna att slänga sin unge över balkongräcket när barnet triggat en i en vecka konstant. Men där går gränsen, man stoppar vid tanken och sen pussar man på ungen så småningom. Varför sökte han inte akuthjälp?

Är man riktigt sjuk, så söker man sällan själv till psykakuten, utan körs dit av anhörig. Det hanns uppenbart inte med. Före det så KAN han ju fått hjälp, men otillräcklig/felmedicinerad osv.

Som någon skrev tidigare många flyr ifrån krig där de sett familjemedlemmar lida osv,det vilk säga djävulska påfrestningar, men man mördar inte närmaste omgivningen för det. Blir man så galen att man dödar familjen, är det nog att jämställa med en hjärnskada eller psykos, en frisk människa KAN inte sätta sig in i hur världen upplevs av den som är sjuk. Möjligen kan vi ana, men inte begripa hur impulsen kan omsättas i verklig handling ( obegripligt därför att vi är så pass friska i hjärnan). Skrämmande javisst. Mamman hade givetvis aldrig kunnat ana det här och det var svårt att skydda sig emot.
Senast redigerad av Florman 2018-01-12 kl. 21:08.
Citera
2018-01-12, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag litar på dig och din bedömning

Jag fick ett PM om att det skulle röra sig om Louis Bars Syndrome (Ataxia telangiectasia ), ett syndrom som kan ge alla möjliga neurologiska symptom, däribland extrem trötthet med narkoleptiska inslag.

Låter ju som det vore mer troligt även om det är en ovanlig sjukdom men den är ärftlig.
Är ju även en väldigt svår sjukdom vilket rektorn antydde.
Citera
2018-01-12, 21:06
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Sakta i backarna - jag är själv batikhäxa - och motsätter mig starkt att en massa batikhäxor skulle ursäkta dessa barnamord. Men att det är äckligt håller jag fullständigt med om. Finns inga förmildrande omständigheter när det gäller barnamord. Det enda skulle vara ett barn som råkat ut för en hemsk olycka och vrider sig i smärta, blodet forsar ut och döden är så nära den kan vara.

Inte URSÄKTA utan försök till förståelse om vad som hänt samt varje normal människa kan inse vilket helvete familjen haft med maktlösheten över sjukdomstillstånden och framtiden.
Citera
2018-01-12, 21:06
Medlem
Snubban007s avatar
Nä..ingen här tror (förmodar jag) att detta var en olyckshändelse.. Alla har säkerligen fattat att det rör sig om trippelmord som avslutas med självmord. Eller som jag tror.. 2 mord och 2 självmord..
Sedan går ju meningarna isär.. jag kan säga att oavsett vad flickorna hade för sjukdom eller om mamman hade cancer eller inte, så ser jag inte detta som någon form av barmhärtighetsmord... jag ser det som ett kallblodigt mord, av oskyldiga barn och det kan aldrig ses behjärtansvärt!!!!

Jag tror mamman mördade sina barn och sedan avslutade sitt eget liv med en överdos piller... och att pappan kom hem och upptäckte det fruktansvärda, och valde att även han ta sitt liv. Tror inte att det fanns något ont från pappans sida och jag tror inte att han utnyttjade sina flickor sexuellt. Och jag tror inte att hela skiten handlade om kontrollbehov och att dom ljög ihop en historia för att kunna bevara flickorna hemma...
Att ni orkar... 😴
Citera
2018-01-12, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Ja, är man obildad kan det tyckas vara smalt, men det är det verkligen inte. Ett stort och snårigt område inom skattejuridiken.
ja kanske så, tror dock mer på att man måste vara inbillad för att inte inse att man doktorerar i skattefusk,,,
man betalar en %sats på skickade fakturor, en annan på de betalda räkningarna, vid fakturadatum eller betalningsdatum. beror lite på.
sedan har man div import men samma sak egentligen.
då undrar man ju lätt
- varför man kan bli PROFESSOR i moms om det inte fanns ett ekonomiskt intresse att hitta "snöbollar" som vrider och vänder på lagarna för att få saker framstå på ett annat sätt.
men ändå inte ljuger rent juridiskt,,, schyss sov nu tyst och fint glöm bort det här.
kort sagt jag tror han gjort bort sig på en miljard eller två och kanske inte fixar stressen.
Citera
2018-01-12, 21:11
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tagmaster
Allt som pekar på att just pappan mördat sina barn är ETT pm där någon skrivit att det pratas på universitetet om att han skulle gjort det.

Enligt samma källa har han (vilket säkert stämmer) mått sämre och sämre (pga situationen hemma?), börjat prestera sämre (konstigt?) och gått ner i arbetstid.
Jag förstår inte hur personen kan utesluta att det är p g a den inför hösten 2017 nya misstanken att de båda döttrarna led av samma (hemska?) sjukdom som fadern mått sämre.

Media har skrivit om detta och länk kan hittas i tråden så det är inte spekulation.
Citera
2018-01-12, 21:11
Medlem
Basterdss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Candyman666
Där är svaret tycker jag, jag har tänkt det men inte skrivit det. Men jag är övertygad, efter att ha läst allt i denna tråden samt media, att mamman är den skyldiga gm. Hon var labil eller svårt sjuk, oavsett har hon utsatt barnen för fara. Pappan visste detta och i takt med att mamman blir sämre förstärks hennes känsla av att inte kunna leva utan sina döttrar. Pappan har med alla medel försökt undvika att hon är själv med barnen och han behöver jobba hemifrån av rädsla för vad mamman kan göra. Han har berättat för sin chef som därför slog larm till polis och gjorde allt han kunde för att komma i kontakt med familjen för chefen visste vad som skulle kunna ha hänt. OM det nu stämmer att pappan hittades hängd så har han gjort det i total krisreaktion när han upptäckt sina döttrar och fru döda. Han kan inte se ett liv utan sina barn. Så mina 2 cent är 100% på att mamman tagit sina döttrar med i den död hon själv stod inför
Det är absolut ett möjligt scenario..
Citera
2018-01-12, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tagmaster
På vilket sätt är det mer sannolikt än att mamman gjorde det och pappan hittade dem och därefter tog sitt eget liv?
.

Det första kräver bara ett sjukt beslut av en störd människa. Det andra kräver två sjuka beslut av två störda människor.

Sedan är det i 85 procent av fallen män som dödat sina barn i den här åldern.

Så rent statistiskt är ditt scenario osannolikt.
Citera
2018-01-12, 21:13
Medlem
NU tror jag ändå vi kan börja nysta sanningens tråd. LBS är en sjukdom som oftast inte en tonåring överlever. Skulle det vara så att det är den sjukdomen flickorna hade så börjar jag förstå situationen och att de valde att dö tillsammans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in