2018-01-13, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sec
Exakt... Hyckleri är det fan.
Ja detta fallet gör att man fångas. Det är en hel familj som hittas döda.Under oklara omständigheter.
En rektor uttalar sig-på sådant sätt- att man förstår att det två avlidna barnen hade svår sjukdom och deras två föräldrarna- socialt fungerande föräldrarna -alla är döda. Är det rök-gas eller os-förgiftning?
Polisen börjar med sin utredning och rubricerar dödsfallen som misstänkt mord.
Första tanken blir -vem är det som trängt sig in i denna familj och i deras hus och mördat allihopa?
POlisen säger sig veta att ingen utomstående misstänks ha dödat familjen.
Och då blir flashback ett sätt att ta reda på mer.
MEn nej- det visar sig att ingen vet någonting, det blir spekulation istället.
Och det bara fortsätter- trots att ingen av skribentera vet någonting så kommer massor med märkliga påståenden och allt presenteras som sanningar.
DEt är ändå viktigt att förhålla sig någorlunda saklig med vad man skriver i en sådan tråd- och inte
anamma allas påståenden.
Eller hur?
Citera
2018-01-13, 01:07
Medlem
Erik Östs avatar
Tänk att det fortfarande finns över 3500 inlägg och bara några få av dem förstår begreppet
" familjetragedi" !
Sluta upp med att knattra på tangentbordet innan ni förstår något mer!
Jag tror jag börjar förstå att det är en familjetragedi men det behåller jag för mig själv än så länge innan jag vet!!
Citera
2018-01-13, 01:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kardashanarsel
Så kan det varit .
Men hur kan denna tråd handla om barnens diagnos ? Helskumt
Tror inte ens de var sjuka
Någon av föräldrarna hade en sjuk hjärna och manipulerade de andra som en sekt
Vi får aldrig veta sanningen det blir ingen rättegång
Detta gjordes av en sjuk mördare och inga ev sjukdomar är ens intressanta i sammanhanget
Ingen frisk dödar sina barn
Bara en mördare gör så

I den här tråden där alla rymdforskare och Samhalls-anställda har samlats är det mer sannolikt att barnen har en välidgt sällsynt sjukdom och att det plötsligt har blivit sympatiskt att döda sina barn än att en av föräldrarna under ytan var antisocial.

Något som är ännu osannolikare är en asteroid därför antar jag att det var en asteroid
Citera
2018-01-13, 01:09
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kardashanarsel
Så kan det varit .
Men hur kan denna tråd handla om barnens diagnos ? Helskumt
Tror inte ens de var sjuka
Någon av föräldrarna hade en sjuk hjärna och manipulerade de andra som en sekt
Vi får aldrig veta sanningen det blir ingen rättegång
Detta gjordes av en sjuk mördare och inga ev sjukdomar är ens intressanta i sammanhanget
Ingen frisk dödar sina barn
Bara en mördare gör så

Tja ditt resonemang är ju inte speciellt rationellt. Så klart finns det dokumenterat hos sjukvården angående barnens sjukdomar. Mer intressant är det hur sjukvården agerat efter de provtagningar och diagnoser de ställt.
Att kalla någon av föräldrarna sjuka mördare tyder bara på okunskap om psykisk ohälsa.
Men du har rätt i att vara arg som fan. Det är så fruktansvärt att tro att man har rätt att bestämma över andra liv och speciellt när det är barn.
Citera
2018-01-13, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Ja detta fallet gör att man fångas. Det är en hel familj som hittas döda.Under oklara omständigheter.
En rektor uttalar sig-på sådant sätt- att man förstår att det två avlidna barnen hade svår sjukdom och deras två föräldrarna- socialt fungerande föräldrarna -alla är döda. Är det rök-gas eller os-förgiftning?
Polisen börjar med sin utredning och rubricerar dödsfallen som misstänkt mord.
Första tanken blir -vem är det som trängt sig in i denna familj och i deras hus och mördat allihopa?
POlisen säger sig veta att ingen utomstående misstänks ha dödat familjen.
Och då blir flashback ett sätt att ta reda på mer.
MEn nej- det visar sig att ingen vet någonting, det blir spekulation istället.
Och det bara fortsätter- trots att ingen av skribentera vet någonting så kommer massor med märkliga påståenden och allt presenteras som sanningar.
DEt är ändå viktigt att förhålla sig någorlunda saklig med vad man skriver i en sådan tråd- och inte
anamma allas påståenden.
Eller hur?

Det finns många intressanta uppgifter i tråden från användarna. Exempelvis var Flashback långt före medierna om flickornas utmattningssyndrom.

Däremot är vissa så rädda för att bli lurade att de hellre betraktar allt som fejk än bedömmer sannolikheten. Förstår inte vad dessa gör på Flashback över huvud taget. Varför skriva och läsa på ett forum där man utgår från att allt som skrivs är fejk?
Citera
2018-01-13, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Tänk att det fortfarande finns över 3500 inlägg och bara några få av dem förstår begreppet
" familjetragedi" !
Jag tror jag börjar förstå att det är en familjetragedi men det behåller jag för mig själv än så länge innan jag vet!!

Två barn har blivit mördade, det är ingen "tragedi", det är två mord.
Se också definitionen för ordet "Tragedi" så ser du hur illa det ser ut att kalla två barnamord för just "tragedi".
Det pågår för övrigt också en mordutredning kring fallet, ingen "tragedi- utredning".
Citera
2018-01-13, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hakefjorden
Ja, att missa att höra av sig till skolan är kanske inte att jämföra med att inte dyka upp till en konferens där man är huvudperson? Förmodligen stod den chef/kollega som åkte till bostaden betydligt närmare familjen/Oskar än den här läraren gjorde.

Så, nu hoppas jag vi kan låta bli att ta upp onödig plats i tråden och lämna utrymmet åt nya fakta.
Mig veterligen är det inte fakta att någon kollega från arbetsplatsen åkte till bostaden. Apropå fakta.
Citera
2018-01-13, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
" familjetragedi" !
Givetvis är det mord. Men jag vill påstå att polisens användning av ordet familjetragedi har viss bäring och faktiskt betyder något.
Citera
2018-01-13, 01:15
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsbergh
Ja jo absolut, helt korrekt.
Tänkte mig ett scenario bara..
En familj har fått 1 barn som blivit drabbat och pratar om att skaffa ett till.
Under en sån diskussion borde det vara fel att säga "jo, vi chansar, det är ju bara
6,25% chans att nästa barn blir drabbat också"
Inför sitt andra barn borde risken vara 25% att det blir drabbat?

Det är inte säkert att man vet om att barn nr. ett är sjukt innan man skaffar barn nr. två. Så det behöver inte vara så att man "chansar" över huvud taget.
Citera
2018-01-13, 01:17
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Ja att brista gör många och då hamnar många på akut psyk. Att brista och tappa fotfästet innebär inte att man klarar av att ta andras liv. Så det måste ha gått en bra tid såsom du säger när personen nötts och som tillslut hamnar i en psykos och klarar genomföra det ofattbara. Men att nötas av sorg är en sak för många klarar ta sina egna liv. Men att välja att även bestämma över andras och dessutom de som man älskar är bisarrt.

I det enskilda fallet kan det ologiska hända, så är det bara. När det gäller människors liv som individer eller i en sluten krets (exempelvis familjen) kan livet i sig självt bli som ett »fängelse«. För varje dag som går hamnar de bara djupare i sin egen cirkelgång. Samhället har inte resurser att bevaka människor och samhällsinstanserna består i sig själva också endast av individer med de tillkortakommanden som det innebär

Det är inte ovanligt att människor i djup kris kan upprätthålla en fasad som gör att utomstående inte upplever att det är så illa som det är. Det beror inte sällan på att individer i kris inte heller själva förstår och följer istället ett nästan mekaniskt mönster. Insikten om hur det är ställt blir som när en människa går i väggen. Det är en följd av lång överansträngning, inte en fråga om att droppen rann över precis just vid det tillfället som människan går in i väggen. När allt ramlar över har det gått för lång tid från den tidpunkt det fanns något att göra åt saken.

Några kollapsar i det läget, vissa människor väljer att ta sina liv och åter några gör ännu värre saker, exempelvis att även ta sina närmaste av daga.
Citera
2018-01-13, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak
Givetvis är det mord. Men jag vill påstå att polisens användning av ordet familjetragedi har viss bäring och faktiskt betyder något.

Tragedin i det hela är att familjen nötts ner succésivt och att det slutat med att GM (troligtvis pappan) mördar fru och barn.

Förhoppningsvis är det sjukdomarna som lett denna utveckling och inte övergrepp.
Citera
2018-01-13, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Det finns många intressanta uppgifter i tråden från användarna. Exempelvis var Flashback långt före medierna om flickornas utmattningssyndrom.

Däremot är vissa så rädda för att bli lurade att de hellre betraktar allt som fejk än bedömmer sannolikheten. Förstår inte vad dessa gör på Flashback över huvud taget. Varför skriva och läsa på ett forum där man utgår från att allt som skrivs är fejk?
Du har så klart rätt att det kommit fram bra fakta om sjukdomarna- och även jag plockar till mig information-som verkar pålitlig.
Jag tror att flickorna ärvt denna sjukdom som skrivs om.
Hoppas att det blir klarhet i vad som hänt med denna familjen. En tragedi är det i alla fall-hur än det kommer att rubriceras i slutänden.
.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in