Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-13, 00:49
Medlem
GormDenGamles avatar
Hur lång tid gick det från att hon försvann till det att mannen ringde och anmälde henne försvunnen?
Citera
2018-01-13, 00:51
Medlem
Hva slags MC klubb var morderen medlem av, Hells Angels eller noe ?
Citera
2018-01-13, 00:53
Medlem
Frem til siktelsen idag har politiet ønsket vitner som kan ha observert JJ i perioden 0200 til 0550 29. Desember. De har vært tydelige på at de også vil høre fra folk som har vært i området i dette tidsrommet og som ikke har observert en skit.
Min teori (eller fantasi ) kring dette er at de 200 vitnene de har hatt, har ikke sett JJ i denne perioden. Altså har hun ikke vært ute å prominerad. Mens så fikk de en vending da tidningsombæraren hadde sett en bil....antakelig bilen til jjs ektemann, da han var på tur med blodet og mobilen for å skape falske ledtråder samtidig som han skulle gjøre seg av med kroppen.
Nå har de funnet noe i bilen og jeg tror de også til slutt finner ihvertfall deler av liket, kanskje alerede i helgen
Tur at kripos (norske kriminalpolisen) har så få mord å arbeide med at de kan låne ut 20 menn
Citera
2018-01-13, 00:53
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag har funderat på det och tänker mig att mannen när han stöter på kvinnan kanske inte är lika upprörd över det som tidigare upprörde honom, utan snarare att hon är en idiot som ger sig av och gör honom orolig och förbannad, tvingar honom ut mitt i natten, folk har fått stryk för mindre.

Och som en obekräftad uppgift gör gällande, kvinnan ville skiljas, sådant har också lett till att kvinnor mördas.
Se där, det visste jag inte. Livsfarligt.

Hon kanske hade en ny kille redan? Skrev sms till honom..
Citera
2018-01-13, 00:54
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Hva slags MC klubb var morderen medlem av, Hells Angels eller noe ?

En klubb för militära veteraner. Minns inte vad klubben heter.
Citera
2018-01-13, 00:55
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Hur lång tid gick det från att hon försvann till det att mannen ringde och anmälde henne försvunnen?

Cirka 33h.
Citera
2018-01-13, 00:57
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Cirka 33h.

Tack!
Bara det skriker ”skyldig”.
Citera
2018-01-13, 01:00
Medlem
Finns det något som bekräftar att JJ lämnade huset (levande) efter hemkomsten från julfesten?

Kan maken ha placerat ut blod samt ordnat omedvetet/medvetet med uppkopplingen mot masten, för att förvilla polisen?

Jag tänker att kroppen finns vid/nära hemmet, kan det va så?
Citera
2018-01-13, 01:05
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Finns det något som bekräftar att JJ lämnade huset (levande) efter hemkomsten från julfesten?

Kan maken ha placerat ut blod samt ordnat omedvetet/medvetet med uppkopplingen mot masten, för att förvilla polisen?

Jag tänker att kroppen finns vid/nära hemmet, kan det va så?

Nej, inget som är känt

Ja, det är en teori som polisen inte utesluter

Ja
Citera
2018-01-13, 01:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Jaa, dom våldsamma männen finns. De dödar f.ö. främst andra icke våldsamma män. Dessa offer har inte likt kvinnor sökt sig till packet.
En väsentlig skillnad där ..
Du snackar ju så mycket skit så du måste äta middag ur din egen anal ...

Du jämför äpplen och päron ... och försöker skuldbelägga kvinnliga offer ... Sug vidare på din tarm hur mycket du vill .. och släpp inte skiten här...
Citera
2018-01-13, 01:30
Medlem
Siktede har Jon Christian Elden til advokat

https://resett.no/2018/01/12/ektemannen-er-pagrepet-og-siktet-for-drap-pa-janne-jemtland/

Og her er bilde av traktoren som ble hentet, den har snøfres og skuffe foran.
http://www.h-a.no/articleImages//00721732-816a-cd38-8373-fa723d10e2ae.JPG?scale=both&width=820&height=437&b gcolor=black
Senast redigerad av Sugar-Daddy 2018-01-13 kl. 01:41.
Citera
2018-01-13, 01:39
Medlem
Citat:
Nej, inget som är känt

Ja, det är en teori som polisen inte utesluter

Ja

Tack. Kort o gott.
Läste nyss att du har sett bilder på blodfynden, minns du vilken artikel/tidning? Annan som vet?

(Lyckas inte med att sök i detta ämne med mobilen!)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in