2018-01-13, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Hade jag varit "fritt villebråd" i mitt hemland så inte fan hade jag åkt tillbaka dit.
Ja, vi gjorde det med finska barn men finnar är inte främlingar. Dom är förvisso inte att räkna som skandinaver men dom är nordbor och lika mycket vårt syskonfolk som danskar, norrmän och islänningar.
Det var liksom inga klungor av unga finska män som hängde runt i parkerna, rånade folk och sålde heroin.
Finland hade tagit emot svenskarna om rollen hade varit omvända. Det skulle inte Syrien, Iran eller Afghanistan göra.

Solidaritet är som respekt, det måste gå åt båda hållen.

Hur värderar vi liv? Själar Känslor? Beroende på hudfärg? Etnicitet? Religion? Kanske är det bättre att se likheter än olikheter? Om Mustafa räddar dig? Om Fredrik? Vi är skyldiga att tro gott om varandra och ta hand om varandra. Glömde du finska "niven"? Hemkört? Hederskultur? Sett "Svinalängorna" ? Glömt "Juha i Åmsele"?

Rymdkram.
Senast redigerad av praktjakt 2018-01-13 kl. 00:48.
Citera
2018-01-13, 00:48
Medlem
InflatableBoppos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Nu handlar inte tråden om romer och fattiga i Rumänien min vän. Fatemeh,Amir och Arif har lyft frågan om osäkra bedömningar. Hazarer är villebråd i Iran och Afghanistan, dom dödas. Tänk dig själv på ett hav, en mor splittras från sina barn i vågorna, minns pojken Alan. Vi måste ta hand och rå om flyktingar, vi gjorde det med finska barn. Kanske är du för ung?

#vistårinteut

Rymdkram.

Sluta att trolla och fylla på med trams din Amir rekommenderade nyss Iran som resmål du skröt själv om hur du fick personliga uppdateringar om Amirs resa i Iran. Märkligt hur han glatt kan tipsa om sevärdheter i Iran när han borde vara jagad och ihjälslagen. Vad får du ens ut av att trolla? Samarbetar du och Amir med SD, betalda av SD.

Arif kan gärna våldta dig som vill det istället för oskyldiga flickor och kvinnor.

Finska flyktingbarn var barn
Ensamkommande flyktingbarn är vuxna främst män.

Den öppna obehagliga pedofilen sommarpappa är mindre obehaglig än pedofilen praktjakt.

Du menar Alan som pappan valde att mörda i jakt på välfärd.

Citat:
Vännen min, kontot är inte spärrat. Vi som är nära honom får upp en ruta att passera. Han vill nu vara ifred ett tag, stress och ångest har tagit hårt. Hatare och rasister kan ej se hans sida. Han tackar för stödet som många i Sverige ger. Med resedokumentet kan han åter se sin mor och släkt. Amir är glad nu och ger tips om sevärdheter och mat i Iran. Han saknas av oss och vi vill att han återkommer fort, bättre fotograf finns inte. Han är en tillgång och har ett hjärta av guld. Kanske mor följer med?

#vistårinteut

Rymdkram.
Senast redigerad av InflatableBoppo 2018-01-13 kl. 00:55.
Citera
2018-01-13, 00:54
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Hur värderar vi liv? Själar Känslor? Beroende på hudfärg? Etnicitet? Religion? Kanske är det bättre att se likheter än olikheter? Om Mustafa räddar dig? Om Fredrik? Vi är skyldiga att tro gott om varandra och ta hand om varandra.

Rymdkram.
Ju mer lik en person är mig, både utseendemässigt och kulturellt, desto högre värderar jag deras liv. Men förutom det så har jag hur många olika saker som helst som jag anser påverkar hur högt jag värderar någons liv. Jag värderar till exempel en assimilerad arab som käkar fläsk, dricker sprit och är ateist (det vill säga kulturellt närstående mig) högre än en vit svensk som knullar barn. Actions speak louder than words.

En sak som skiljer barnen från Finland från barnlajvarna från Mellanöstern är (förutom att finnar var de facto barn då så klart) är att dom åkte tillbaka. Många av dom som är här nu är ju inte här tillfälligt för att det är krig eller whatever, dom är här för att söka lyckan. Det tycker jag att man ska få göra men då tycker jag att man ska göra allt man kan för att ordna sitt uppehälle, egentligen bör man ha ordnat det innan man kommer hit, som till exempel Australien.
Citera
2018-01-13, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Ju mer lik en person är mig, både utseendemässigt och kulturellt, desto högre värderar jag deras liv. Men förutom det så har jag hur många olika saker som helst som jag anser påverkar hur högt jag värderar någons liv. Jag värderar till exempel en assimilerad arab som käkar fläsk, dricker sprit och är ateist (det vill säga kulturellt närstående mig) högre än en vit svensk som knullar barn. Actions speak louder than words.

En sak som skiljer barnen från Finland från barnlajvarna från Mellanöstern är (förutom att finnar var de facto barn då så klart) är att dom åkte tillbaka. Många av dom som är här nu är ju inte här tillfälligt för att det är krig eller whatever, dom är här för att söka lyckan. Det tycker jag att man ska få göra men då tycker jag att man ska göra allt man kan för att ordna sitt uppehälle, egentligen bör man ha ordnat det innan man kommer hit, som till exempel Australien.

Nu känner du nog inte till Firestone, LS och Algots, TeKo i sin helhet med industrin. Jugoslaver hatade finländare och tvärtom. Droger, svarthandel uppgörelser var vardag. Finländare kallades på bandet/industrin för "dom vita negrerna". Flera mord skedde på bandet mellan grupperna. Så vad har etnicitet? Hudfärg med saken att göra? Återigen, vart är din gråskala? Enbart svart/vitt? Jag var varpare under denna tid men utbildade mig till socionom därefter.

Rymdkram.
Senast redigerad av praktjakt 2018-01-13 kl. 01:39.
Citera
2018-01-13, 10:14
Moderator
Tinuviels avatar
Samnytt har granskat FUP och förstärker de uppgifter som redan framkommit i tråden att Fatemeh Khavari på ett tidigt stadium visste att det var en afghan ur den egna Ung i Sverige-gruppen som knivhögg polismannen. Med andra ord ljög hon medvetet för Svt:
Citat:
I polisförhöret återger den anställde uppgifter som gör gällande att Fatima Khawari på eget bevåg ringt till Muhammads bekanta på HVB-hemmet innan nyheten nådde boendet och berättat om vad som hände på Medborgarplatsen. Det framgår inte varifrån hon fick information om var Muhammed bodde och vilket nummer hans bekanta kan nås på.

Khawari ska bland annat ha sagt att hon ”såg” Muhammad tidigare vid demonstrationen samt att hon fixade en advokat åt honom.

Några dagar efter knivdådet uppgav dock Khawari till SVT någonting annat:

– Jag vet inte vem han är, sade hon då till Sveriges Television.

– Det har ingenting med oss att göra, även om det hände i närheten av strejken.
Inte heller polisen höll sig till sanningen:
Citat:
– Vi kan inte heller finna säkra belägg för det (kopplingarna mellan demonstrationen och knivmannen – anm.) åtminstone så vitt jag vet, sa tillståndsenhetens gruppchef Björn Knutsson till Samhällsnytt i en intervju den 19 september, när polismyndigheten enligt förundersökningsprotokollet redan hade uppgifter om att en koppling fanns.
https://samnytt.se/uppgifter-fatima-khawari-kande-knivbarnet-pa-medborgarplatsen/
Citera
2018-01-13, 12:37
Medlem
TrickieDickies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Jag är redan galen. Ni får hålla i mej så jag inte går bort till Medis och går till attack mot henne. Det blir ju fängelse för mej. Minst.
"Nationalhelgonet attackerad av galen kvinna. Döms för mordförsök, hets mot folkgrupp mm"
Skulle inte förvåna mig ett dugg, tycker snarare konstigt att ingen "laserman" fått spader och helt sonika mejar ner Fatima Khawari och de andra äcklen som helt fräckt sitter där och arrogant kräver..kräver..kräver..de spottar svenskarna i ansiktet. Det är så oförskämt, respektlöst, fräckt och arrogant så man baxnar!
Senast redigerad av TrickieDickie 2018-01-13 kl. 13:07.
Citera
2018-01-13, 13:00
Medlem
Är det ingen som är bra på att skriva som kan tippsa iranska myndigheter.Ljuga om att han är där för att organisera revolten så dom sätter han i finkan.
Citera
2018-01-13, 14:54
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrickieDickie
Skulle inte förvåna mig ett dugg, tycker snarare konstigt att ingen "laserman" fått spader och helt sonika mejar ner Fatima Khawari och de andra äcklen som helt fräckt sitter där och arrogant kräver..kräver..kräver..de spottar svenskarna i ansiktet. Det är så oförskämt, respektlöst, fräckt och arrogant så man baxnar!

Nån har tydligen blivit galen på en afghan i Örebro i a f och mördat honom på en toalett.
Jag hittar ingen tråd om detta här på Flashback trots ivrig sökning.
det hände den 6 jan och en sitter häktad.
https://www.metro.se/artikel/man-h%C3%A4ktad-f%C3%B6r-toalettmord-i-%C3%B6rebro-xt
Citera
2018-01-13, 14:58
Medlem
TrickieDickies avatar
Citat:
Nån har tydligen blivit galen på en afghan i Örebro i a f och mördat honom på en toalett.
https://www.metro.se/artikel/man-h%C3%A4ktad-f%C3%B6r-toalettmord-i-%C3%B6rebro-xt
Det är väl någon intern uppgörelse..blattar emellan..som vanligt..
Citera
2018-01-13, 15:22
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrickieDickie
Det är väl någon intern uppgörelse..blattar emellan..som vanligt..
Afghan mördad av afghan på toalett. I Sverige...Undrar om det var en sån där självstädande toalett?
Konstigt att det inte skrivits mer om detta mord, lite i vanlig media men på Facebook och här är det tyst.
Fantastiskt att Metro skrev ut att det var en afghan.
Jag får väl kolla på "Ung i Sverige" om det är en massa handhjärtan för den avlidne.
Citera
2018-01-13, 15:31
Medlem
Citat:
Jodå - här är den (FB) Misstänk mord i Örebro 2018-01-06
Fanns även en lång tråd från en kille som kände till den mördade på https://www.facebook.com/groups/808057209336108/ - Men sådant städas ju nogsamt bort av asylkramarna tyvärr.
Senast redigerad av Roedstrumpa 2018-01-13 kl. 15:40.
Citera
2018-01-13, 15:55
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roedstrumpa
Jodå - här är den (FB) Misstänk mord i Örebro 2018-01-06
Fanns även en lång tråd från en kille som kände till den mördade på https://www.facebook.com/groups/808057209336108/ - Men sådant städas ju nogsamt bort av asylkramarna tyvärr.

Tack snälla du. Har varit så förvirad efter att ha varit utan bredband i fem dar så jag har väl förlorat läs-och sökförmågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in