2018-01-12, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Dom KANSKE ville dö tillsammans.
Eller VET du nått annat.

Polisen utreder det som misstänkt mord.
Citera
2018-01-12, 23:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shallfin
jasså,,
så han skulle som invigd i EU projekt och därmed insyn i vilka förändringar som är i pipen,
inte kunna få starka krafter emot sig.
nähe undrar då vem som får tuffa kollegor

Vilka förändringar i pipen pratar du om ??
Nämn två är du snäll !
Citera
2018-01-12, 23:14
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihilisti
När jag sökte på "O-r H-w narkolepsi" på Google så fann jag en sida där han ska varit inblandad i ett förslag om ersättning till barn som drabbats av narkolepsi genom pandemivaccinering.

När man går in på sidan är det en evighetslång sida med rader på olika förslag, men på söksidan ser man vad det gäller.

Lite intressant tycker jag ändå. Stackars familj.

Det är nog intressant. Om barnen är konstaterat drabbade så borde de ju finnas listade ngnstans. Men det kan ju råda tvist om vilka och hur många som ska anses drabbade av det där. Jag har ingen koll. Där anar man ju i så fall en möjlig surpris...

Men detta kanske hör till de vanliga villospåren här inne?
Citera
2018-01-12, 23:14
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Polisen utreder det som misstänkt mord.

Utan gärningsman eftersom det aldrig kommer gå till åtal. Dom får ha en rubricering inledningsvis, men något vanligt mord är det inte.
Citera
2018-01-12, 23:15
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av randigaladan
Jag kanske är obildad i ämnet, har iaf följt allt som skrivits här, det jag inte förstår är att media beskrev det som grovt yttre våld, eller bara yttre våld minns inte exakt. Om de blivit förgiftade heter det fortfarande yttre våld? 😵

Jepp
”Med våld avses ofta en aggressionshandling som innebär att en eller flera personer avsiktligt tillfogar en annan person eller personer fysiskt trauma. I de allra flesta länder är det olagligt för civilpersoner att uppsåtligen tillfoga en annan människa skada. Inom juridiken omfattar de olika våldsbrotten i allmänhet brott som misshandel, mord, dråp, våldtäkt, rån och våld mot tjänsteman.[1] Med våld avses som regel också handlingen att avsiktligt tillfoga en annan människa psykisk, emotionell eller social skada”
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han säger att "det har förekommit att kvinnan sagt att hon vill skiljas, och mannen dödar kvinnan och barnen". Han säger inte att just den här pappan dödat i ett svartsjukedrama!

Nej, men han säger att det kan ha gått till så och nämner det som ett av två möjliga motiv.

"Men Jerzy Sarnecki utesluter inte att det kan ligga andra orasker bakom morden, som till exempel hämnd."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QueenKorall
Jo, det är sant, men det är ju ändå inte jätte långt imellan att man skriver på och tills man får bilen.

Ptja, för min del är det nästan ett år. Jag är 50+ och tycker att det är igen tid alls. Räknar man i ett barns livslängd kan det vara en evighet.

Edit: typo
Citera
2018-01-12, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randigaladan
Jag kanske är obildad i ämnet, har iaf följt allt som skrivits här, det jag inte förstår är att media beskrev det som grovt yttre våld, eller bara yttre våld minns inte exakt. Om de blivit förgiftade heter det fortfarande yttre våld? 😵
VAR har de beskrivit det som "grovt yttre våld" eller "yttre våld"? Det får du allt länka till om du vill bli trodd. Jag har läst allt, och kan verkligen inte påminna mig annat än att de sagt att fyra personer hittats döda i huset. Inget i media har ens antytt om HUR.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Krimonolog Jerzy Sarnecki bedömmer det mest troligt att pappan mördat frun och barnen, och sedan tagit sitt liv för att han antingen varit i chock över den hopplösa situationen eller pga ett svartsjukedrama.

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/901258-morden-bjarred-jerzy-sarnecki
Jag vill påstå att Jerzy inte vet mer än någon annan. Och några poliskällor har inte den mannen överhuvudtaget.
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Av vilken anledning då;

- God dag. Detta är Lunds Universitet. Var god lämna ett meddelande efter pipet.

- pip!

- Jo, goddag. Oscar Henkow här. Jag ville bara meddela att jag inte kommer på den här moms-konferensen på tisdag för jag ska ha ihjäl min familj och mig själv. Sooory.

(Tror inte det hade gjort någon skillnad på eftermälet, faktiskt!)
Du förefaller vara en mycket rolig och lustig person, och jag har redan svarat på inlägget, i stil med: "mest en fundering, bland andra, jag hade".
Citera
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Vem behöver Faceb och Linke med denna hemsida, kolla allt han publicerat och forskat i hade dessutom två bolag så sluta tjafsa om de som inte använder sociala medier, de har andra intressen och en karriär dock skänkte inget av detta hårda arbete lycka och framgång denna gång, sorgligt:-(
http://portal.research.lu.se/portal/sv/persons/oskar-henkow(0d79c8b8-b5a9-4d25-ae44-f38041305161).html
Citera
2018-01-12, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Utan gärningsman eftersom det aldrig kommer gå till åtal. Dom får ha en rubricering inledningsvis, men något vanligt mord är det inte.

Vanligt mord eller inte. Polisen rubricerar det som mord varför det inte finns någon anledning att tvivla på att det är mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in