2018-01-12, 23:02
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
Är det bekräftat att barnen hade sen här sjukdomen? Brutalt i så fall.
Nej. Det du just läst är en av många, många fabler här.
Folk sitter på fb och ställer diagnoser baserat på felaktiga slutsatser och fria fantasier.

Höj åldersgränsen på flashback till 30 år. Nu.
Citera
2018-01-12, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ekonomihögskolan består av sex ämnesinstitutioner. Ser det ut som det tradionellt gör tillhör handelsrätt inte den största. 40 professurer gäller samtliga ingående sex institutioner!

Rent krasst, var det en utannonserad konferens med flertal deltagare även från andra länder, klart som f-n att panik utbröt! När huvudtalaren inte dök upp!

Universitet/högskolor är inte som en "ordinär" arbetsplats.

1. Handelsrätten på stället är en mikroinstitution med ovanligt få medarbetare. Av någon mystisk anledning har den uppstått skild från den riktiga juridiska institutionen. https://www.ehl.lu.se/kontakt/012007000 [vilket är rejält mystiskt med tanke på de kurser som ges, i Stockholm finns liknande anordningar men då inte skilt från de juridiska institutionerna och då med motiveringen vuxenutbildning och liknande].

2. I reklamen är han listad som bitalare. Det vill säga han är inte huvudtalaren utan den sekundära talaren. Däremot kan det ju vara som så att han ordnat betalseminariet (många internetposter antyder att denne är en fixare i sådana sammanhang). Om jag har förstått texten till seminariet rätt så handlade det om sälja talarnas sammanställning av de senaste målen från olika EU rättsliga sammanhang.

3. Visst är de det, rent juridiskt. Däremot finns en massa politiska element i universiteten, vilka försöker separera universiteten från lagstiftningen, stup i kvarten. Senast var det väl att de skulle utföra egna brottsutredningar samt misstankar om lagbrott (dvs. så att rättssamhället inte blandar sig i alternativt tillskansa sig förmågan att döma universitetsmedlemmar utan laga rättegång).
3.1. Däremot finns det en del specialregleringar inom universitet som ofta saknar motstycke i normala arbetslivet och ofta leder till komplikationer; http://academicrightswatch.se/?p=935
Senast redigerad av BehindRayban 2018-01-12 kl. 23:07.
Citera
2018-01-12, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QueenKorall
Jo, det är sant, men det är ju ändå inte jätte långt imellan att man skriver på och tills man får bilen.
Har han köpt direkt från bilhandlaren så kan han köra ut med bilen efter papperen är påskrivna. Detta är i och för sig inte ens viktigt. Det enda det tyder på är att han inte mådde akut dåligt just då i alla fall.
Citera
2018-01-12, 23:05
Medlem
Jag kanske är obildad i ämnet, har iaf följt allt som skrivits här, det jag inte förstår är att media beskrev det som grovt yttre våld, eller bara yttre våld minns inte exakt. Om de blivit förgiftade heter det fortfarande yttre våld? 😵
Citera
2018-01-12, 23:05
Medlem
Krimonolog Jerzy Sarnecki bedömmer det mest troligt att pappan mördat frun och barnen, och sedan tagit sitt liv för att han antingen varit i chock över den hopplösa situationen eller pga ett svartsjukedrama.

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/901258-morden-bjarred-jerzy-sarnecki
Citera
2018-01-12, 23:06
Medlem
När jag sökte på "O-r H-w narkolepsi" på Google så fann jag en sida där han ska varit inblandad i ett förslag om ersättning till barn som drabbats av narkolepsi genom pandemivaccinering.

När man går in på sidan är det en evighetslång sida med rader på olika förslag, men på söksidan ser man vad det gäller.

Lite intressant tycker jag ändå. Stackars familj.
Citera
2018-01-12, 23:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
En kärleksfull familj som mördar varandra? Jovars, det låter ju troligt. Ursäktandet av mord i denna tråden är patetiskt.

Dom KANSKE ville dö tillsammans.
Eller VET du nått annat.
Citera
2018-01-12, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Kanske det, eller inte. Det var bara en av många funderingar.

Menade inte att vara "kort i tonen", blir bara så trött ibland.
Citera
2018-01-12, 23:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Så hans döttrar och fru led av psykiskt illamående`?

Håller med...
Det kanske var fysisk smärta....
Vem vet ??.....
Ingen här i alla fall.
Citera
2018-01-12, 23:11
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ataxia telangiectasia tror jag är gåtans lösning. En fruktansvärd sjukdom som jag säkert tror kan knäcka en familj fullständigt. Kanske har de inte vetat om diagnosen så länge, men de har märkt att flickorna har blivit sjuka ofta. Mamman drabbades av cancer och kanske även flickorna hade fått cancer. Alla utom pappan var döende, men pappan som verkar ha varit mycket barnkär drabbades säkert av en svår depression när han insåg hur hopplös situationen var. Endast cirka 20 personer i Sverige har diagnosen.

Finns inga ursäkter oavsett och barnen har ju inte fått välja direkt.
Vi vet ingenting mer än vad som står i media och framkommer ryktesvägen. Det finns massor av olika anledningar att någon förälder tar livet av barn och sig själva. Allt från psykisk ohälsa till ren hämnd. Frågan är om vi någonsin får reda på vad som skett i skallen på den här gm.
Citera
Medlem
Citat:
Konstigt tänk du har.

Så du menar att det är fel att påstå att det är en chans på sex att få en sexa på en tärning? För att du kan slå tre sexor i rad...

Gå en grundkurs i statistik.

Rent statistiskt är det 85 procents chans att det är pappan och 15 procents chans att det är mamman.

Jag har gått både grundkurs och avancerad kurs i statistik. Och du hoppar helt över de grundläggande faktorerna för en korrekt beräkning.

Anta att två personer har ett recessivt anlag för en viss sällsynt sjukdom. Oddset för att de faktiskt ska träffa en annan person som har samma recessiva anlag är ganska högt, men ändå blir det så. När väl denna händelse har inträffat (oavsett hur otrolig den är) blir följdhändelserna inte alls så osannolika, de blir tvärtom rent sannolika.
Citera
Medlem
Citat:
Krimonolog Jerzy Sarnecki bedömmer det mest troligt att pappan mördat frun och barnen, och sedan tagit sitt liv för att han antingen varit i chock över den hopplösa situationen eller pga ett svartsjukedrama.

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/901258-morden-bjarred-jerzy-sarnecki
Han säger att "det har förekommit att kvinnan sagt att hon vill skiljas, och mannen dödar kvinnan och barnen". Han säger inte att just den här pappan dödat i ett svartsjukedrama!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in