2018-01-12, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Ännu en "säker källa"
Ännu en vild gissning
Du får gärna tro att det är en gissning, detta är vad läraren sagt till mig. vet inte hur insatt han är, frågade inte mer.
Citera
2018-01-12, 22:51
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tagmaster
Det du inte förstår med statistik är att kollar du på 100 fall så är det sannolikt att x händer (pappan mördar) i 85 av fallen (dina siffror).

Eftersom inget fall är kopplat till något annat innebär det att det faktiskt kan vara så att x händer i 63 av fallen... eller i 100.... eller i 0. Varje enskilt fall är enskilt. Det är inte så att om en pappa mördat sin familj i 85 fall så kommer resterande mord att utföras av mamman. Men kollar vi på alla familjemord så kommer det sannolikt att vara så att 85 (+/-) utförts av pappan.

Förstår du?

Ja, om pappan först mördar den ena dottern så måste ju sannolikheten för att mamman sen ska mörda den andra ha stigit rätt så tydligt. Jag undrar om de fick tillfälle att diskutera den saken med föräldrarna?
Citera
2018-01-12, 22:52
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Ytterligare ett PM från nyreggad (de nyreggade bör kunna skriva i morgon):

Citat:
[...]Till sist, jag vet att hon tillfrisknat från cancer, jag vet inte om hon fått återfall. Det var allmänt känt att hon var noga med sin hälsa för att undvika återfall, åt väldigt nyttigt. Hur det var det sista året vet jag inte men hon i alla fall inte tidigare betett sig det minsta själmordsbenäget.[...].

Hon verkar inte varit någon "dödssjuk knäppgök"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Hade mamma och pappan några fritidsintressen? Något engagemang utanför arbetet? Socialt sammanhang? Har inte framkommit något hittills.
Tycker synd om hela familjen. Varför kom inte släkt och vänner och hjälpte?

Det finns någonstans en bild på pappan och den äldsta dottern från 2012. Där är de på fotbollsträning. Flickan spelade och pappan tränade. Jag tror att när sjukdomarna började komma på allvar så var det nog ingen som varken orkade eller hade lust. Pappan var nog den som höll humöret uppe längst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Konstigt tänk du har.

Så du menar att det är fel att påstå att det är en chans på sex att få en sexa på en tärning? För att du kan slå tre sexor i rad...

Gå en grundkurs i statistik.

Rent statistiskt är det 85 procents chans att det är pappan och 15 procents chans att det är mamman.

Varje gång du slår en tärning så är sannolikheten att du får en sexa 1/6. Sannolikheten att du ska slå två sexor på raken (innan du börjar) är 1/36. MEN varje enskild gång du slår tärningen är sannolikheten att få en sexa 1/6. Tärningskasten är inte kopplade till varandra och resultatet av det första kastet påverkar inte resultatet av det andra.

På samma sätt påverkar inte statistiken vem som mördat barnen i detta enskilda fall. Statistiken säger att det finns en större sannolikhet att det är pappan. Det du säger är att ALLT pekar på pappan.
Citera
2018-01-12, 22:53
Medlem
NygammalValss avatar
Sinnessjuka föräldrar. Mamman tydligt värst nervsjuk och inbillningssjuk av de båda. Pappan svensk extrem toktoffel, som så många andra svenska män. Han borde givetvis ha tagit ut skilsmässa istället för att ha låtit sig bli duperad och styrd av en tokig kärring. Då skulle både han och barnen ha varit i livet nu.

Vila i frid.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nosework
Lärare har inte tillgång till elevers eventuella diagnoser. Och om de här fått info av föräldrarna så råder sekretess.
Du borde ha talat om det för rektorn som babblar så fort hon får se en mediamikrofon.
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Varför då? Han hade nog helt annat/betydligt viktigare att bekymra sig om.
Kanske det, eller inte. Det var bara en av många funderingar.
Citera
2018-01-12, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Alla "säkra källor" har sagt tvärtom vad den andra "säkra källan" har sagt.
Ingen vet ett skit.
Det är fullt möjligt att mamman mördat barnen, och det är fullt möjligt att pappan gjorde det.
Ingen här inne vet vem som gjort vad eller vilka sjukdomar nån har haft.

Nej, i det här fallet har ALLA källor samstämmigt sagt samma sak. Dvs att frun och barnen hittades liggandes i sina sängar och att pappan hittades hängd.

Jag förstår inte vad du gör på detta forum över huvud taget om du utgår ifrån att allt flashbackmedlemmarna bidrar med är lögn.

Det finns så oerhört många fall där Flashback ligger många år framför gammelmedia. Det visade inte minst #metoo.
Senast redigerad av Mafia 2018-01-12 kl. 22:56.
Citera
2018-01-12, 22:55
Medlem
Ronilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ataxia telangiectasia tror jag är gåtans lösning. En fruktansvärd sjukdom som jag säkert tror kan knäcka en familj fullständigt. Kanske har de inte vetat om diagnosen så länge, men de har märkt att flickorna har blivit sjuka ofta. Mamman drabbades av cancer och kanske även flickorna hade fått cancer. Alla utom pappan var döende, men pappan som verkar ha varit mycket barnkär drabbades säkert av en svår depression när han insåg hur hopplös situationen var. Endast cirka 20 personer i Sverige har diagnosen.

http://www.socialstyrelsen.se/ovanligadiagnoser/ataxiatelangiectasia

Är det bekräftat att barnen hade sen här sjukdomen? Brutalt i så fall.

Funderar också på arrangemang utanför arbetslivet och relationer med bekanta och familj. Ingen som sett några tendenser alls?
Citera
2018-01-12, 23:01
Medlem
QueenKoralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalen-nu
Behöver inte alls ha varit köpt då. Jag skrev under ett leasingavtal för mitt företags nya bil i september -17. Oavsett vad som händer mig och mitt företag blir det ägare till bilen sommaren -18 då det är dags för leverans.

Med andra ord kan man ha skrivit på för bilen långt innan den levererades utan möjlighet att ångra sig.

Jo, det är sant, men det är ju ändå inte jätte långt imellan att man skriver på och tills man får bilen.
Citera
2018-01-12, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kanske är det, som nån sa för några inlägg sedan, att han ville att de skulle hittas hyfsat snabbt? Hade han avbokat genom att sjukanmäla sig så kanske de legat en vecka. Tror inte hans "eftermäle" blivit mer positivt. "Jag ska ta livet av min familj, men bäst jag sjukskriver mig så att inte nån tycker alltför illa om mig". Nej, det tror jag inte på.

Den här konferensen som uppenbarligen sker årligen bör ha utgått inbjudan till sedan länge, våren/tidig höst. Sedan dess planering har många höstfåglar flyttat till andra kontinenter och mycket annat har hänt. Vingslag kan förändra mycket.

Troligen även i denna lilla familj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in